Οδηγούμε το νέο Opel Vivaro, το νεότερο μεσαίο van της ευρωπαϊκής αγοράς, ένα ελαφρύ επαγγελματικό που εισάγει καινά δαιμόνια: κόμπακτ διαστάσεις σε τρεις εκδόσεις μήκους αμαξώματος, σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες και ωφέλιμο φορτίο που φλερτάρει με τον ενάμιση τόνο, σε ένα σύνολο με ευχρηστία επιβατικού και ανέσεις που κάνουν τη ζωή του επαγγελματία πιο εύκολη από ποτέ.

Το Opel Vivaro είναι η ραχοκοκαλιά της γκάμας ελαφρών επαγγελματικών της Opel, και ένα εκατομμύριο ταξινομήσεις μετά από το λανσάρισμά του το 2001,περνά πλέον στην τρίτη του γενιά. Μαζί του, και όλη η εταιρεία κάνει ένα βήμα εμπρός, ως μέλος πλέον του Groupe PSA. Μερικά χιλιόμετρα έξω από τη Φρανκφούρτη, στο Ρίσελσχαϊμ, γενέθλιο τόπο της εταιρείας, είχαμε πρόσφατα την ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη γεύση από το νέο μεσαίο van της Opel.

Η επιλογή της τοποθεσίας είχε κι άλλους συμβολισμούς –από εδώ και στο εξής, το τμήμα R&D (Έρευνας και Εξέλιξης) επαγγελματικών οχημάτων ολόκληρου του γκρουπ PSA (Peugeot, Citroen και Opel) μεταφέρεται στο Ρίσελσχαϊμ, και το νέο Vivaro είναι το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στις νέες εγκαταστάσεις. Ο συνολικός χρόνος ανάπτυξης, από τα πρώτα σχέδια μέχρι το τελικό προϊόν ήταν σε επίπεδα ρεκόρ για τα δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας, μόλις 16 μήνες. Κάπως έτσι, μαζί με το νέο Combo Cargo και το αναβαθμισμένο Movano, η Opel βρέθηκε να διαθέτει την πιο φρέσκια γκάμα ελαφρών επαγγελματικών στην Ευρώπη.

Σχεδιασμός & καμπίνα

Το ντιζάιν του νέου Vivaro είναι έξυπνο και καλόγουστο καθώς αναδίδει αίσθηση καλοσμιλεμένης κατασκευής και δεμένου «εργαλείου». Το αυτοκίνητο δείχνει (και είναι) πολύ πιο κόμπακτ από το απερχόμενο μοντέλο, και ευχάριστα μοντέρνο. Οι ομοιότητες με τα αντίστοιχα, τελευταίας εσοδείας μοντέλα του γκρουπ PSA (συν Toyota) είναι εμφανείς, αλλά το εμπρός ένα τρίτο του οχήματος έχει ενταχθεί άψογα στη σχεδιαστική τεχνοτροπία της Opel. Ο διάκοσμος στο εσωτερικό είναι καινοτόμος και καλόγουστος, και δίνει άμεσα την αίσθηση πως εδώ έχεις να κάνεις με LCV του 2019. Άψογη είναι και η συναρμογή με τα πλαστικά να είναι σκληρά μεν, αλλά να δείχνουν αρκούντως ποιοτικά. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, όσο πρέπει ψηλή αλλά ταυτόχρονα μπορείς να χαμηλώσεις αρκετά το έδρανο αν έτσι έχεις συνηθίσει. Ψεγάδι στην ορατότητα είναι δύσκολο να βρει κάποιος.

Η διχρωμία γκρι/μαύρο είναι πετυχημένη και πλήκτρα, διακόπτες και περιστροφικά χειριστήρια πολύ ποιοτικά στην επαφή και χρήση. Οι θήκες στις πόρτες είναι ικανές να χωρέσουν σημαντικό αριθμό εγγράφων, ενώ επαρκείς κρίνονται οι ανοιχτοί χώροι εναπόθεσης αντικειμένων και οι ποτηροθήκες. Ο «αέρας» στο εσωτερικό επιτρέπει σε τρεις επιβάτες να ταξιδέψουν χωρίς σημαντικές παραχωρήσεις.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.