Οκτώ καινούργια Mercedes-Benz Arocs, τριαξονικά και τετραξονικά, αγόρασε η Οικοδομική Μυκόνου Α.Ε για την κάλυψη των μεταφορικών της αναγκών. «Επενδύοντας σε σύγχρονα και αξιόπιστα εργαλεία δουλειάς αυξάνεται η παραγωγικότητα και μειώνουμε το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας», μας αναφέρει ο ιδιοκτήτης της εταιρείας κ. Νικόλαος Σαντοριναίος. Ταξιδεύουμε στη Μύκονο για να φορτώσουμε και να μεταφέρουμε υλικά λατομείου με τα τετραξονικά Arocs 4245 σε διάφορες διαδρομές εντός του νησιού. Εκεί συζητούμε με τους οδηγούς για τη μέχρι τώρα εμπειρία τους στο τιμόνι των νέων Arocs. Στη συνέχεια, παρακολουθούμε το Truck Training στους οδηγούς της εταιρείας, από τον Ιωάννη Τριανταφύλλου, εκπαιδευτή οδηγών της Mercedes-Benz Ελλάς Α.Ε.Ε, που αποσκοπεί στην ασφάλεια και την οικονομία.

Τετραξονικά Arocs 4245

Η εταιρεία έχει αγοράσει τέσσερα Arocs 4245 με καρότσα κατασκευής Ταξιάρχου χωρητικότητας 18 κυβικών. Το πλάτος των φορτηγών είναι 2.500 χιλιοστά, ο εμπρόσθιος πρόβολος 1.500 χιλιοστά και ο πίσω πρόβολος 800 χιλιοστά. Εξοπλίζονται με εύκαμπτο πλαίσιο και η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη στα 250 χιλιοστά. Επιπλέον, η γωνία προσέγγισης και η γωνία προβόλου είναι στις 25 μοίρες. Η στιβαρή και αξιόπιστη κατασκευή της χαλύβδινης ανάρτησης επιτρέπει στο όχημα να αντεπεξέρχεται σε όλες τις δυσκολίες ανεξαρτήτου φορτίου. Η μπροστινή ανάρτηση 2Χ8 τόνων είναι τρίφυλλη και η πίσω ανάρτηση 2Χ16 τόνων είναι τετράφυλλη. Όσον αφορά το σύστημα πέδησης, διαθέτουν δισκόφρενα στον εμπρόσθιο άξονα και ταμπούρα στον πίσω. Για αυξημένη ασφάλεια, οι λειτουργίες πέδησης και πρόσφυσης του συρμού ελέγχονται από το ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.

Η άποψη του οδηγού

Το δρομολόγιό μας από την Άνω Μερά με κατεύθυνση λατομείο στη βορειοανατολική πλευρά του νησιού πραγματοποιήθηκε με το Arocs 4245 με οδηγό τον Σίμο Θεοδώρου. Στη διαδρομή μας μίλησε για τις εντυπώσεις του από το Arocs.

«Η πρώτη μου εμπειρία από το μοντέλο Arocs είναι σε αυτό που οδηγώ τώρα στην Οικοδομική Μυκόνου Α.Ε και μπορώ να πω ότι το αυτοκίνητο είναι σε άλλη διάσταση σε όλους τους τομείς. Θεωρώ ότι είναι ιδανικό αυτοκίνητο για μεταφορές μέσα στο εργοτάξιο αλλά και για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού. Πρώτα απ’ όλα είμαι ικανοποιημένος από τις επιδόσεις και την απόδοση του κινητήρα. Οι 450 ίπποι του 13λιτρου κινητήρα με καλύπτουν πλήρως. Δεν έχω αισθανθεί ποτέ έλλειψη ισχύος ακόμη και στις μεγαλύτερες ανηφόρες. Για παράδειγμα στο σημείο που βρισκόμαστε τώρα ο δρόμος έχει συνεχόμενη ανάβαση και απότομη κλίση, το μικτό φορτίο είναι 33 τόνοι, και το αυτοκίνητο ανεβαίνει με ικανοποιητική ταχύτητα. Όμως για μένα το πιο σημαντικό είναι ότι ακόμη και αν «κόψω» το αυτοκίνητο στην ανηφόρα, ο κινητήρας θα ανταποκριθεί άμεσα και θα ανεβάσει γρήγορα πάλι ταχύτητα. Είναι χαμηλόροπος και μετά τις 1.000 σ.α.λ βγάζει πολλή δύναμη. Επίσης, έχει καλή συνεργασία με το χειροκίνητο κιβώτιό του».

Στο σημείο αυτό θα τον διακόψουμε και θα τον ρωτήσουμε σχετικά με την επιλογή του χειροκίνητου κιβωτίου. «Σαφώς το αυτόματο κιβώτιο είναι πιο ξεκούραστο για τον οδηγό, ωστόσο θεωρώ ότι με το χειροκίνητο κιβώτιο και τη χρήση του συμπλέκτη ο οδηγός επιτυγχάνει καλύτερο χειρισμό του οχήματος στο σταμάτα/ξεκίνα και σε σημεία περιορισμένου χώρου καθώς είναι πιο ακριβές στο χειρισμό του».

Κατεβαίνοντας από το βουνό προς τις εγκαταστάσεις της εταιρείας ο Σίμος αναφέρεται στο βοηθητικό σύστημα πέδησης. «Διαθέτει ενισχυμένο μηχανόφρενο και Retarder νερού τα οποία αφενός μεν κάνουν πιο εύκολη την εργασία του οδηγού, αφετέρου δε, μειώνουν το κόστος συντήρησης από το κανονικό σύστημα πέδησης, περιορίζοντας τις φθορές στα τακάκια, διατηρώντας παράλληλα κρύα τα φρένα στις παρατεταμένες κατηφόρες. Μου αρέσει που το τετραξονικό ακόμα και όταν κινείται άδειο πατάει σταθερά στο δρόμο, χωρίς αναπηδήσεις στο πίσω μέρος. Έχει μαλακή ανάρτηση και απορροφά όλους τους κραδασμούς». Προσεγγίζοντας το σημείο εναπόθεσης ο Σίμος μας επεσήμανε. «Το τιμόνι έχει ηλεκτρονική υποβοήθηση και στρίβει πολύ καλά. Με βοηθάει στους ελιγμούς σε στενούς δρόμους, καθώς και σε περιορισμένους χώρους στο φόρτωμα και στο ξεφόρτωμα. Επίσης, θέλω να αναφέρω ότι η καμπίνα διαθέτει ένα αναδιπλούμενο κρεβάτι το οποίο έχει ικανοποιητικές διαστάσεις σε μήκος και πλάτος και το στρώμα του είναι παχύ».

Η άποψη του ιδιοκτήτη

Ο Νικόλαος Σαντοριναίος μας μίλησε για την επιχείρησή του και τα 8 Arocs που αγόρασε. «Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1988 σαν ατομική επιχείρηση και το 2002 έγινε ανώνυμη εταιρεία. Η ανάπτυξη στο νησί προχωράει με γρήγορους ρυθμούς και πρωταρχικός μας στόχος είναι να προλαβαίνουμε τις εξελίξεις. Οποιοδήποτε έργο αναλαμβάνουμε θέλουμε να το φέρνουμε εις πέρας στους προβλεπόμενους χρόνους και να είναι πάντα άψογο. Γι’ αυτό το λόγο πάντα πρωτοπορούμε και έχουμε καινούργια οχήματα. Ο στόλος μας αποτελείται από φορτηγά πολλών εταιρειών και στην πράξη διαπιστώσαμε ότι τα καλύτερα χωματουργικά αυτοκίνητα είναι τα Mercedes-Benz. Το βασικό κριτήριο επιλογής τους είναι η αξιοπιστία που δείχνουν σε όλους τους τομείς. Δεν βγάζουν ζημιές και αυτό για εμάς είναι πολύ βασικό. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας για την αγορά των Arocs είναι ότι η Mercedes-Benz Ελλάς Α.Ε.Ε είναι μια καλή εταιρεία με αξιόλογους ανθρώπους, όπως ο σύμβουλος πωλήσεων κ. Ιωάννης Χατζηδημητρίου, οι οποίοι βρίσκονται κοντά στον πελάτη, πριν αλλά και μετά την αγορά του φορτηγού. Είναι δίπλα μας σε ό,τι ζητήσαμε, ανταποκριθήκανε θετικά και ευελπιστούμε να συνεχιστεί η άψογη συνεργασία και με τους εξωτερικούς της συνεργάτες, όπως για παράδειγμα τα συνεργεία. Στο νησί δεν διαθέτουμε οργανωμένα συνεργεία οπότε υποχρεωτικά τα αυτοκίνητα πρέπει να πάνε στην Αθήνα. Ωστόσο, ο χρόνος είναι χρήμα, οπότε χρειαζόμαστε γρήγορη και άμεση εξυπηρέτηση, κάτι που μας παρέχει η εταιρεία».

Καμπίνα M Classic Space

Το Arocs είναι διαθέσιμο σε δύο πλάτη καμπινών οδηγού με τρία μήκη, ικανοποιώντας όλες τις απαιτήσεις από τις διάφορες χρήσεις στον κλάδο κατασκευών. Βασικό χαρακτηριστικό τους είναι η στιβαρή και ανθεκτική κατασκευή τους. Τα οχήματα της Οικοδομικής Μυκόνου εξοπλίζονται με την καμπίνα τύπου Μ Classic Space, με χαμηλή οροφή.

Διαθέτει αυξημένους χώρους και αποθηκευτικές δυνατότητες και εξοπλίζεται με μια αναδιπλούμενη κουκέτα. Το εξωτερικό της πλάτος είναι 2.300 χιλιοστά και το μήκος 2.000 χιλιοστά. Το εσωτερικό ύψος μπροστά από τα καθίσματα είναι 1.600 χιλιοστά το οποίο περιορίζεται στα 1.460 χιλιοστά στην έκδοση με το τούνελ κινητήρα στα 170 χιλιοστά.

Στο εσωτερικό ο οδηγός επωφελείται από την αυξημένη άνεση οδήγησης χάρη στην εργονομικά διαμορφωμένη θέση εργασίας. Η ορατότητα είναι εξαιρετική προς όλες τις κατευθύνσεις και οι πέντε ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέφτες (δύο κανονικοί, δύο ευρυγώνιοι και ένας πεζοδρομίου) βοηθούν σημαντικά τον οδηγό. Οι έδρες των καθισμάτων είναι ιδιαίτερα φαρδιές και το εύρος ρυθμίσεων μεγάλο, έως 250 χιλιοστά κατά μήκος και 120 χιλιοστά καθ’ ύψος.

Εξωτερική προστασία

Εξωτερικά το Arocs φέρει ειδικά προστατευτικά, στους προβολείς, στο ψυγείο, στον κινητήρα, στο ρεζερβουάρ και στους καθρέφτες, προφυλάσσοντας έτσι τα ευπαθή σημεία του. Το πρώτο σκαλοπάτι είναι εύκαμπτο για να μην σπάει σε περίπτωση που χτυπήσει σε αιχμηρές επιφάνειες. Αυτό και τα υπόλοιπα δυο έχουν αντιολισθητική επιφάνεια. Ο προφυλακτήρας είναι τριών τμημάτων με χαλύβδινες γωνίες για προστασία από ζημιές.

Υψηλή ροπή σε χαμηλές στροφές

Οι ανθεκτικοί 6κύλινδροι εν σειρά κινητήρες του Arocs καλύπτουν όλη την γκάμα του κατασκευαστικού κλάδου. Είναι τεχνολογίας Euro 6 και διατίθενται στις τέσσερις κατηγορίες κυβισμού, 7.7, 10.7, 12.8 και 15,6 λίτρων με ιπποδυνάμεις από 238 έως 625 ίππους. Χαρακτηριστικό γνώρισμά τους είναι η ανάπτυξη ισχύος χάρη στην υψηλή ροπή ακόμα και στις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Επίσης το μεγαλύτερο φάσμα ροπής εξασφαλίζει λιγότερες διαδικασίες αλλαγές ταχύτητας επιτυγχάνοντας οικονομία καυσίμου. Τα αυτοκίνητα της δοκιμής διαθέτουν τον 2ης γενιάς κινητήρα ΟΜ 471 ο οποίος αποδίδει 449 ίππους και μέγιστη ροπή 2.200 Nm.

Εκπαίδευση οδηγών από τη Mercedes-Benz

Με σύνθημα «Οδηγώντας με γνώμονα την ασφάλεια και την οικονομία», το Truck Training της Mercedes-Benz αποτελεί μια συνεχή ενημέρωση-εκπαίδευση που κάνει τη δουλειά του οδηγού πιο αποδοτική, ξεκούραστη και ασφαλή με λιγότερες φθορές και φυσικά μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου για το φορτηγό. Τα τελευταία 35 χρόνια στη Γερμανία έχουν εκπαιδευτεί περισσότεροι από 950.000 οδηγοί, ενώ 30 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, έχουν πιστοποιηθεί προσφέροντας την αντίστοιχη υπηρεσία με ακριβώς τα ίδια πρότυπα.

Η εκπαίδευση βασίζεται σε δύο άξονες. Στη θεωρία η οποία περιλαμβάνει την εκμάθηση των κανόνων προνοητικής οδήγησης, την κατανόηση επίδρασης των εξωτερικών παραγόντων, την οικονομική λειτουργία του οχήματος καθώς και την αποτελεσματική χρήση όλων των συστημάτων ασφαλείας και μη του οχήματος. Το πρακτικό μέρος περιλαμβάνει οδήγηση με όχημα είτε ειδικά διαμορφωμένο για την εκπαίδευση είτε του ίδιου του πελάτη, με αποτελεσματική χρήση όλων των συστημάτων του οχήματος σε πραγματικές συνθήκες καθώς και την εφαρμογή της αμυντικής οδήγησης. Την εκπαίδευση πραγματοποιεί ο πιστοποιημένος εκπαιδευτής οδηγών της Mercedes-Benz Ελλάς, Γιάννης Τριανταφύλλου. Ανάλογη εκπαίδευση πραγματοποίησε και στους οδηγούς της Οικοδομικής Μυκόνου Α.Ε μεταφέροντας τις χρήσιμες γνώσεις και την πολύτιμη εμπειρία του για τη μέγιστη οικονομία και αξιοποίηση των δυνατοτήτων των Arocs.