Τροχοί & TIR

MAN eTrucks έτοιμα για δουλειά

Η ΜΑΝ Truck & Bus ξεκινά την κανονική, μαζική παραγωγή μιας πλήρους γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών από 12 έως 50 τόνους μικτού. Τα οδηγούμε στην έδρα του κατασκευαστή και καταγράφουμε τις πραγματικές τους δυνατότητες και την καταλληλότητά τους για διαφορετικές μεταφορικές εφαρμογές.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 18/10/2025 - 08:40
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Το 2025 είναι ένα σημαντικό ορόσημο για τη MAN Truck & Bus καθώς από τον περασμένο Ιούνιο ξεκίνησε η κανονική, μαζική παραγωγή των βαρέων, αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών της. 

Η MAN έχει ήδη παραδώσει περίπου 200 ηλεκτρικά φορτηγά προ-παραγωγής σε πελάτες πριν από την έναρξη της παραγωγής σειράς τον Ιούνιο του 2025. Ολόκληρος ο υπάρχον στόλος έχει μέχρι στιγμής καλύψει συνολικά πάνω από 5 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε πραγματική λειτουργία, και σύμφωνα με τον κατασκευαστή, με αξιοσημείωτα χαμηλή μέση κατανάλωση -περίπου 94 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. 

Μέχρι το 2030, η εταιρεία θέλει κάθε δεύτερο φορτηγό της που θα ταξινομείται στην Ευρώπη να είναι ηλεκτρικό. Βρεθήκαμε στο Μόναχο προκειμένου να οδηγήσουμε τα νέα eTGS και eTGX στην τελική τους μορφή παραγωγής, και να καταγράψουμε τις καινοτομίες της νέας γκάμας, τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την απόδοση των οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες.

.

Δυνατότητα παραγγελίας πολλών διαμορφώσεων για το σασί 

Για τους μηχανικούς και τους ιθύνοντες της ΜΑΝ, ήταν σαφές από την αρχή ότι η ευρεία μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα πετύχαινε μόνο εάν τα νέα eTrucks δεν υστερούσαν σε τίποτα από ένα πετρελαιοκίνητο φορτηγό από άποψη χρήσης και καταλληλότητας, αλλά κυρίως από άποψη δυνατοτήτων διαμόρφωσης για κάθε μεταφορική εφαρμογή κατά την παραγγελία. 

Ήδη από την έναρξη της πανευρωπαϊκής παρουσίασης στο Μόναχο, έγινε εύκολα αντιληπτό ότι οι άνθρωποι του κατασκευαστή, είναι απόλυτα σοβαροί σε ό,τι έχει να κάνει με την εμπορική βιωσιμότητα των αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών τους. Ο συνδυασμός της modular διαμόρφωσης των μπαταριών και της «φιλικής» - όπως την χαρακτηρίζουν οι μηχανικοί της ΜΑΝ- προς το ωφέλιμο φορτίο και το σασί- τοποθέτησης του ηλεκτρικού κινητήρα, επιτρέπει καταρχάς μικρά μεταξόνια από 3,75 μέτρα, γεγονός που καθιστά δυνατό το συνδυασμό τρακτόρων με όλες τις συνήθεις, στην ευρωπαϊκή αγορά, παραλλαγές ημιρυμουλκούμενων τρέιλερ. 

.

Έπειτα, οι εκδόσεις πλαισίου/σασί των eTGX και eTGS μπορούν να προσαρμοστούν σε μεγάλο βαθμό, χάρη σε μια ποικιλία από μεταξόνια, εκδόσεις καμπίνας, αριθμό αξόνων, κατηγορίες ισχύος κινητήρα, συνδυασμούς μπαταριών, θέσεις σύνδεσης φόρτισης και πολλά άλλα χαρακτηριστικά που είναι τυπικά για τον κλάδο. Σε σχετικό γράφημα στην προηγούμενη σελίδα, μπορείτε να δείτε μία γενική εικόνα των διαθέσιμων διαμορφώσεων. 

Εκτός από το πρότυπο CCS με ισχύ έως 375 kW, η MAN προσφέρει το ακόμη πιο ισχυρό πρότυπο φόρτισης μεγαβάτ (MCS) για γρήγορη ενδιάμεση φόρτιση κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων για ανάπαυση, το οποίο θα επιτρέπει αρχικά 750 kW και, σε μεταγενέστερο στάδιο επέκτασης, ακόμη και πάνω από ένα μεγαβάτ ισχύος φόρτισης. 

Δύο συνδέσεις CCS μπορούν να τοποθετηθούν μεταβλητά: συνδυαστικά στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά πίσω από το «φτερό» του μπροστινού τροχού ή στην πίσω δεξιά πλευρά του πλαισίου. «Το σύστημα διαχείρισης των μπαταριών της MAN εξασφαλίζει ότι οι μπαταρίες βρίσκονται πάντα σε βέλτιστη κατάσταση λειτουργίας όσον αφορά την κατάσταση φόρτισης των μεμονωμένων κυψελών, την παρακολούθηση τάσης και ρεύματος, τη βέλτιστη ρύθμιση της θερμοκρασίας και την παρακολούθηση της μόνωσης κατά τη φόρτιση και την οδήγηση», αναφέρει ο κατασκευαστής.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Οκτωβρίου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext