Παραμένει έντονο το πρόβλημα της έλλειψης επαγγελματιών οδηγών σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα, με τις μεταφορικές επιχειρήσεις να έχουν φτάσει στο σημείο να χάνουν δρομολόγια λόγω αυτής της έλλειψης, τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει επάρκεια οχημάτων.

Το πρόβλημα, βέβαια, δεν είναι απλό, ούτε επιλύεται με μια «γενναία αύξηση μισθών», όπως υποστηρίζει η πλευρά των οδηγών. Στο θέμα αυτό, της έλλειψης των οδηγών, αναφέρεται το άρθρο που λάβαμε από τον κ. Νίκο Χαρτσά, της γνωστής μεταφορικής εταιρείας, η οποία συμφωνεί στο θέμα των απολαβών «πρέπει να είναι αντάξιες των απαιτήσεων και των δεξιοτήτων» και παράλληλα δίνει διέξοδο στο θέμα της εκπαίδευσης και της εμπειρίας, καλώντας τους νέους να ανταποκριθούν.

Το άρθρο του κ. Ν. Χαρτσά που λάβαμε ακολουθεί: «Τα φορτηγά που κυκλοφορούν στις μέρες μας ίσως είναι πιο άνετα και ασφαλή ακόμα και από τα προσωπικά μας Ι.Χ., αφού διαθέτουν τα πιο σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, συστήματα ανάρτησης, ελέγχου κυκλοφορίας, πλοήγησης, κ.α. Οι συνθήκες οδήγησης στους αυτοκινητόδρομους, οι έξυπνοι ταχογράφοι που φέρουν όλα τα φορτηγά, τα ωράρια που πρέπει να οδηγεί ένας οδηγός, τα διαλείμματα που πρέπει να τηρεί, όλα γύρω από το φορτηγό, καθημερινώς, βελτιώνονται με σκοπό την αναβάθμιση του επαγγέλματος του οδηγού, που όλα αυτά τα χρόνια υποτιμήθηκε και απαξιώθηκε από διάφορους.

Πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας, πιστοποιητικό ADR, πιστοποιητικό αμυντικής και οικονομικής οδήγησης, σεμινάρια για ασφαλή πρόσδεση και φόρτωση, είναι μερικά από τα εφόδια που μπορεί ένας επαγγελματίας οδηγός να αποκτήσει αλλά και τόσα άλλα που κάποιος οδηγός πρέπει να διαθέτει για να μπορέσει να εργαστεί σε αξιοπρεπείς μεταφορικές εταιρείες.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Οκτωβρίου (378) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.