Δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες στην αυτόνομη μεταφορά αγροτικών προϊόντων, πραγματοποίησαν πρόσφατα στην Ιαπωνία η UD Trucks, η εταιρεία logistics Nippon Express και ο γεωργικός συνεταιρισμός Hokuren της νήσου Χοκκάιντο.

Στην επίδειξη συμμετείχε ένας τράκτορας Quon της UD Trucks, στον οποίο είχε τοποθετηθεί ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 (Level 4 - L4), προκειμένου να μεταφέρει ζαχαρότευτλα μέσα στις εγκαταστάσεις της Hokuren. Το Quon χρησιμοποίησε επίσης μια συσκευή RTK-GPS (Real Time Kinematic Global Positioning System) με βάση το δίκτυο, μια προηγμένη έκδοση του GPS που επιτρέπει την επίτευξη μεγαλύτερης ακρίβειας στην αυτόνομη λειτουργία του οχήματος ακόμη και σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες ή σε κακοτράχαλους δρόμους.

Δοκιμάστηκε μια τυπική διαδρομή, από την περιοχή φόρτωσης των προϊόντων, στον χώρο προσωρινής αποθήκευσης και στην τελική περιοχή εκφόρτωσης, όπου το αυτόνομο φορτηγό κινείτο με μέση ταχύτητα 20 χιλιομέτρων/ώρα. Επιπλέον, η διαδρομή περιελάμβανε και ένα τμήμα 200 μέτρων σε δημόσιο δρόμο, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην Ιαπωνία με βαρύ φορτηγό. Σημειώνεται, πως η δοκιμή διεξήχθη υπό αυστηρά μέτρα ασφαλείας, σύμφωνα με τα πρότυπα που απαιτούνται για τα αυτόνομα οχήματα από τις Αρχές της Ιαπωνίας. Έτσι, οι διαδρομές που χρησιμοποιήθηκαν για τη δοκιμή ήταν κλειστές και επιπλέον ένας οδηγός βρισκόταν εντός του φορτηγού για λόγους ασφαλείας.

Υπενθυμίζεται, τέλος, πως πέρυσι η UD Trucks -η ιαπωνική μάρκα μέλος του Volvo Group- είχε ανακοινώσει τη νέα στρατηγική «Fujin & Raijin. Vision 2030», που εστιάζει στα λεγόμενα «έξυπνα» logistics και περιλαμβάνει το λανσάρισμα ως το 2030 ηλεκτρικών και αυτόνομων φορτηγών.