Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν θα ταξιδέψουμε μέχρι τη Λιβαδειά για να συναντήσουμε τον κ. Σπύρο Πελεκάνο, έναν γνώριμο λεωφορειούχο στον κόσμο των ΚΤΕΛ.

Και αυτό γιατί ο ίδιος προσέφερε με αφοσίωση για πολλά χρόνια τις υπηρεσίες του στην επιβατική μεταφορά. Ο χρόνος γυρνάει στη δεκαετία του ‘60, την εποχή όπου οι οδηγοί αντιμετώπιζαν πολλές δυσκολίες για να φέρουν εις πέρας το δρομολόγιό τους. Λεωφορεία με ελάχιστα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, χωρίς ανέσεις για τους οδηγούς και τους επιβάτες, σε συνδυασμό με κακοτράχαλους δρόμους αποτελούσαν τη σκληρή καθημερινότητά τους. Εκτός από τα καθήκοντα του οδηγού εκτελούσαν και του μηχανικού, όταν τα λεωφορεία τους ακινητοποιούνταν στο δρόμο εξαιτίας μηχανικών βλαβών. Στο τέλος του δρομολογίου δεν έλειπε όμως ποτέ το χαμόγελο από τα χείλη τους, μας λέει ο κ. Σπύρος τον οποίο συναντήσαμε στη Λιβαδειά παρέα με το λεωφορείο που πέρασε μαζί του αξέχαστες εμπειρίες για πολλές δεκαετίες.

Από εισπράκτορας οδηγός

Ο κ. Σπύρος από τα πρώτα λεπτά της συνάντησής μας είναι ευχάριστος συνομιλητής, δείχνοντας έντονο ενδιαφέρον στο να γυρίσει το ρολόι του χρόνου αρκετά πίσω κάνοντας μια σύντομη αλλά περιεκτική αναδρομή. Παράλληλα, βάζει τις τελευταίες πινελιές στο λεωφορείο του ώστε να είναι έτοιμο για φωτογράφιση. Το μεράκι, σκεφτόμαστε, όσα χρόνια και αν περάσουν δεν χάνεται τελικά. Γεμάτος νοσταλγία, ο κ. Σπύρος μας ενημερώνει: «Ξεκίνησα το 1957 ως εισπράκτορας και εργάστηκα για τέσσερα χρόνια στη θέση αυτή, μέχρι το 1961. Πήγαινα με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ σε τοπικά και μακρινά δρομολόγια. Εν συνεχεία υπηρέτησα στο στρατό και επέστρεψα το 1963. Το συγκεκριμένο λεωφορείο, τότε το δούλευε ο πατέρας μου Γιώργος Πελεκάνος μαζί με τα αδέρφια μου. Εγώ ξεκίνησα να δουλεύω ως οδηγός σε λεωφορεία μάρκας FIAT και Chevrolet».

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Οκτωβρίου (378) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.