Σχεδόν μία 10ετία μετά το λανσάρισμα του πρώτου της ηλεκτρικού λεωφορείου, η Solaris παρουσίασε ένα υδρογονοκίνητο λεωφορείο 12 μέτρων, το Urbino 12 hydrogen.

Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό λεωφορείο, το οποίο όμως διαθέτει κυψέλες καυσίμου, όπου παράγεται ηλεκτρική ενέργεια σε μια διαδικασία που ονομάζεται αντίστροφη ηλεκτρόλυση. Στη συνέχεια, η παραχθείσα ενέργεια μεταφέρεται απευθείας στη γραμμή κίνησης του οχήματος.

Αναλυτικότερα, το Solaris Urbino 12 hydrogen διαθέτει ένα σετ κυψελών καυσίμου των 60 kW, οι οποίες τροφοδοτούνται με υδρογόνο από πέντε ντεπόζιτα, το κάθε ένα από τα οποία χωράει 36,8 κιλά υδρογόνου. Οι εν λόγω εξελιγμένες δεξαμενές τύπου «type-4» βρίσκονται τοποθετημένες στην οροφή του λεωφορείου, προσδίδοντάς του αυτονομία έως και 350 χλμ.

Το νέο μοντέλο διαθέτει επίσης και μία μικρή μπαταρία Solaris High Power, η οποία υποστηρίζει τις κυψέλες καυσίμου όταν υπάρχουν αυξημένες ενεργειακές ανάγκες. Η μπαταρία φορτίζει με ενέργεια που παράγεται από το υδρογόνο, αλλά και μέσω της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Εναλλακτικά, μπορεί να φορτιστεί, τοποθετώντας το σχετικό βύσμα στην πρίζα.

Υπεύθυνοι για την κίνηση του λεωφορείου της πολωνικής μάρκας, είναι δύο ηλεκτροκινητήρες της ZF απόδοσης 2x125 kW (2x167 hp), οι οποίοι βρίσκονται τοποθετημένοι στις πλήμνες των τροχών του πίσω κινητήριου άξονα, ZF AVE 130. Μπροστά, έχει επιλεγεί ο άξονας ZF RL 82 EC και έχει τοποθετηθεί ανεξάρτητη ανάρτηση.

Σημειώνεται, πως το μικτού βάρους 19.200 κιλών Solaris Urbino 12 hydrogen, έχει μήκος 12.000 χλστ., πλάτος 2.550 χλστ. και ύψος 3.300 χλστ. Το μεταξόνιό του εκτείνεται στα 5.900 χλστ., ο μπροστά πρόβολος έχει μήκος 2.700 χλστ. και ο πίσω 3.400 χλστ. Διαθέτει τρεις διπλές πόρτες και έχει χωρητικότητα 87 επιβατών, από τους οποίους οι 29 είναι καθήμενοι. Αξίζει να αναφερθεί, πως η πρώτη παραγγελία για το Solaris υδρογόνου ήρθε από την ιταλική πόλη του Μπολτσάνο.