Τροχοί & TIR

Διαχείριση ασφαλίσιμων κινδύνων

Γιορτάζοντας τα 20 χρόνια επιτυχούς πορείας στον ασφαλιστικό τομέα, ο διευθυντής της Truck & Cargo Insurance, κ. Γιάννης Σαμολαδάς, περνά τώρα και στο χώρο της διαχείρισης ασφαλίσιμων κινδύνων,
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Τρίτη 19/11/2019 - 09:03
Κοινοποίηση στα Social Media
Ο κ. Γιάννης Σαμολαδάς στις εγκαταστάσεις της νεοσύστατης συμβουλευτικής εταιρείας IRM (Insurable Risk Management) επί της Λεωφόρου Ελ. Βενιζέλου στο Παλαιό Φάληρο.
Ο κ. Γιάννης Σαμολαδάς στις εγκαταστάσεις της νεοσύστατης συμβουλευτικής εταιρείας IRM (Insurable Risk Management) επί της Λεωφόρου Ελ. Βενιζέλου στο Παλαιό Φάληρο.

Γιορτάζοντας τα 20 χρόνια επιτυχούς πορείας στον ασφαλιστικό τομέα, ο διευθυντής της Truck & Cargo Insurance, κ. Γιάννης Σαμολαδάς, περνά τώρα και στο χώρο της διαχείρισης ασφαλίσιμων κινδύνων, ιδρύοντας τη νέα του εταιρεία IRM.

Η «εξειδίκευση» είναι η λέξη κλειδί και το μυστικό της επιτυχίας του κ. Γιάννη Σαμολαδά, ο οποίος είναι ένας από τους πρώτους ασφαλιστές που ασχολήθηκε με το φορτηγό και τα μεταφερόμενα φορτία. Όλα άρχισαν το Νοέμβριο του 1999, όταν ο κ. Σαμολαδάς ξεκίνησε την καριέρα του ως ασφαλιστικός σύμβουλος. Στα πρώτα βήματα της σταδιοδρομίας του τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα, καθώς το αυτοκίνητο ως ασφαλίσιμο προϊόν είχε χαμηλή προμήθεια. Αναλογιζόμενος το πώς θα μπορούσε να αυξήσει το εισόδημά του, στράφηκε στο φορτηγό το οποίο και «ερωτεύθηκε» κατά δήλωσή του. «Μπόρεσα να πενταπλασιάσω το όφελός μου, αλλάζοντας μόνο κατηγορία οχημάτων. Επιπλέον, αυτός που είχε ένα φορτηγό, συνήθως διέθετε 2ο και 3ο , οπότε σταδιακά δυνάμωνα», μας εξήγησε ο κ. Γιάννης Σαμολαδάς.

Καθοριστικό σημείο για την καριέρα του κ. Σαμολαδά, αποτέλεσαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004, οι οποίοι έφεραν μια έξαρση των εμπορευματικών μεταφορών που προκάλεσε την αύξηση των ασφαλίσεων των μεταφερόμενων εμπορευμάτων και των αποθηκεύσεων. Έχοντας ήδη 4 χρόνια εμπειρίας στα φορτηγά και στα φορτία, κατάφερε και ήταν από τους ασφαλιστές που είχαν σημαντικό μερίδιο αγοράς στις ασφαλίσεις που έγιναν στο πλαίσιο των αγώνων. «Το φορτηγό με πήγε στην ασφάλιση των μεταφερόμενων εμπορευμάτων και των διαμεταφορέων, καθώς οι μεταφορείς μου μεγάλωσαν και πλέον χρειάζονταν περισσότερα φορτηγά για να καλύψουν τις ανάγκες τους, οπότε έπρεπε να καλύψω και τους συνεργάτες τους, ενώ στην πορεία ήρθαν και τα logistics», τόνισε ο κ. Σαμολαδάς.

Το 2006, έχοντας αναπτύξει πια το πελατολόγιό του σε τομείς που δεν καλύπτονται από τους κλασικούς ασφαλιστές, όπως οι ευθύνες των διαμεταφορέων και των αποθηκευτών, καθώς και η ασφάλιση CMR, ο κ. Σαμολαδάς έγινε μεσίτης ασφαλίσεων (Insurance Broker) συνεργαζόμενος αρχικά με μεγάλα γραφεία και στη συνέχεια δουλεύοντας μόνος του, ιδρύοντας την ίδια χρονιά την εταιρεία του «Truck & Cargo Insurance» με έδρα το Πέραμα. «Ήμουν διαθέσιμος 24 ώρες το 24ωρο, με το κινητό μου τηλέφωνο να έχει μετατραπεί σε γραμμή help-desk», τόνισε ο κ. Σαμολαδάς, θέλοντας να εξηγήσει το πώς προσπαθούσε να δώσει στους πελάτες τους «περισσότερα από όσα περίμεναν». «Το κομμάτι της εξειδίκευσης το είχα δει νωρίς. Όραμά μου ήταν να γίνω ο καλύτερος ασφαλιστής φορτηγών και εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα. Δεν ήταν καθόλου εύκολο να διώχνω πελάτες που ήταν εκτός του πεδίου μου, αλλά δικαιώθηκα στην πορεία καθώς πλέον είμαστε αναγνωρισμένοι ως η Νο 1 εταιρεία στην ασφάλιση φορτηγού και μεταφερομένων εμπορευμάτων», δήλωσε περιχαρής ο κ. Σαμολαδάς.

Το ξεκίνημα της δεύτερης 20ετίας

Στα χρόνια της κρίσης ο καλύτερος ασφαλιστής ήταν αυτός που σου έβρισκε το φθηνότερο ασφάλιστρο. Οι πελάτες σταμάτησαν να ρωτάνε για καλύψεις, παροχές και κινδύνους. Το βασικό τους μέλημα ήταν το «πόσο κοστίζει», μια λογική στην οποία όπως ομολόγησε ο κ. Σαμολαδάς αναγκάστηκε να προσαρμοστεί προκειμένου να επιβιώσει. «Δεν είμαι ιδιαίτερα περήφανος για αυτό, καθώς το φθηνό προϊόν έχει συνήθως και μειωμένη αξία», τόνισε ο κ. Σαμολαδάς, ο οποίος κατέστησε σαφές πως έπρεπε κάτι να κάνει προκειμένου να ερωτευθεί εκ νέου τη δουλειά του.

Έτσι, λοιπόν, πρόσφατα πήρε την απόφαση να αλλάξει ρότα και να δημιουργήσει μια εταιρεία διαχείρισης ασφαλίσιμων κινδύνων, την IRM (Insurable Risk Management) μέσω της οποίας αμείβεται για τη συμβουλευτική διαδικασία. «Πλέον είμαι ο στρατηγικός σύμβουλος – σύμμαχος του επιχειρηματία, τον οποίο βοηθώ προκειμένου να δει κινδύνους και απειλές που δεν είχε καν φανταστεί. Βρίσκω την ανάγκη του κάθε πελάτη, τον συμβουλεύω, του παρουσιάζω αναλυτικά και συγκριτικά όλες του τις επιλογές και αμείβομαι για αυτό», εξηγεί ο κ. Γιάννης Σαμολαδάς, ο οποίος δεν παρέλειψε να συμπληρώσει πως η εταιρεία του θα συνεργάζεται με μία ομάδα ειδικών επαγγελματιών, οι οποίοι θα είναι σε θέση να ικανοποιούν την κάθε εξειδικευμένη ανάγκη των πελατών του.

Απαντώντας στην ερώτησή μας για το πώς βλέπει το μέλλον, ο κ. Σαμολαδάς είπε: «Νομίζω πως σε 15 χρόνια δεν θα έχω δουλειά ως ασφαλιστής. Για παράδειγμα το αυτόνομο φορτηγό δεν θα το ασφαλίζω εγώ, αλλά οι κολοσσοί της παγκόσμιας οικονομίας. Επιπλέον, βλέπω ως απειλή την επιστροφή των τραπεζών, καθώς όταν θα χρηματοδοτήσουν τις μεταφορικές εταιρείες για την αγορά νέου εξοπλισμού, θα τις υποχρεώνουν να ασφαλίζονται σε αυτές. Τότε ο ρόλος μας θα είναι να βοηθάμε τον επιχειρηματία να διαπραγματεύεται καλύτερα τα ασφάλιστρα και τους όρους των συμβολαίων».

Σε κάθε περίπτωση, το μέλλον του κ. Γιάννη Σαμολαδά δείχνει ευοίωνο, καθώς είναι ένας επαγγελματίας με ισχυρό όραμα που διακατέχεται από ιδιαίτερη αγάπη τόσο για τη δουλειά του όσο και για αυτό καθαυτό το φορτηγό. Επιπλέον, έχοντας αποκτήσει πολυετή εξειδίκευση και παρακολουθώντας όλες τις εξελίξεις μέσα από σεμινάρια - συνέδρια για τις μεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού του. Άλλωστε, αυτό ήθελε να επιτύχει και με την ίδρυση της IRM, να τοποθετηθεί πρώτος στην Ελλάδα στη συμβουλευτική πάνω στη διαχείριση ασφαλίσιμων κινδύνων, πριν την «ανακαλύψουν» και οι υπόλοιποι επαγγελματίες του χώρου.

Το 2007 δημιουργήθηκε η κινητή μονάδα ασφάλισης της εταιρείας, η οποία διέθετε Η/Υ, εκτυπωτή, σκάνερ και δίκτυο 3G, προκειμένου ο κ. Σαμολαδάς να επισκέπτεται εγκαταστάσεις όπως λατομεία και να εκδίδει επιτόπου τα ασφαλιστήρια συμβόλαια. Στη φωτό το όχημα κατά τη διάρκεια της έκθεσης Transport Show 2016.

Διαβάστε επίσης

PreviousNext