Μείωση κατά 22,4% σημείωσε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, η διακίνηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων ΟΛΠ (Προβλήτας Ι) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Ειδικότερα, διακινήθηκαν 196.669 TEU, με τη μείωση να οφείλεται σύμφωνα με τους ανθρώπους του ΟΛΠ, στη μείωση του φορτίου διαμετακόμισης (-28,8%), παρά την κατά 5,6% αύξηση της διακίνησης του εγχώριου φορτίου (εισαγωγές και εξαγωγές). Επιπλέον, εκτιμάται ότι η συνολική μείωση της διακίνησης φορτίου σχετίζεται τόσο με τον ανταγωνισμό όσο και με τη μειωμένη δυναμικότητα του τερματικού, λόγω εκτεταμένων έργων συντήρησης της υποδομής.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η διακίνηση στους σταθμούς οχημάτων, όπου κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, υπήρξε μείωση κατά 11,0%, η οποία θεωρείται πως οφείλεται στη μείωση της διακίνησης οχημάτων μεταφόρτωσης (-15,9%), παρόλο που η διακίνηση οχημάτων εισαγωγής κατέγραψε οριακή αύξηση (+0,8%). Επιπλέον, εκτιμάται πως η μειωμένη διακίνηση στα οχήματα μεταφόρτωσης είναι απόρροια της επιβράδυνσης των πωλήσεων στην Ευρώπη, καθώς και της οικονομικής αστάθειας στην Τουρκία, η οποία είναι μεγάλη παραγωγός και καταναλωτική χώρα.

Αντίθετα, το συνολικό επιβατικό έργο κρουαζιέρας κατά το Α' εξάμηνο του 2019 αυξήθηκε κατά 10,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, από 336.712 σε 372.622 επιβάτες. Ακόμα, ο αριθμός των συνολικά διακινηθέντων επιβατών σημείωσε άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά της τάξης του 3%, από 6,58 σε 6,78 εκ. επιβάτες. Επιπλέον, αύξηση κατέγραψε και η διακίνηση τροχοφόρων οχημάτων κατά 1,7% από 1,20 σε 1,23 εκ. οχήματα.

Στο μεταξύ, n ΟΛΠ Α.Ε. ανακοίνωσε ότι εγκρίθηκαν από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) επενδύσεις συνολικού ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, που καλύπτουν όλους τους τομείς δραστηριοτήτων της εταιρείας και θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη της τοπικής και εθνικής οικονομίας. Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. YU Zenggang δήλωσε ότι «ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα αναμονής λάβαμε την έγκριση να προχωρήσουμε στην υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων που θα καταστήσουν τον Πειραιά το σημαντικότερο λιμάνι της Μεσογείου και θα δημιουργήσουν ακόμη περισσότερες νέες θέσεις εργασίας» και πρόσθεσε: «Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι αρμόδιες αρχές θα επανεξετάσουν σύντομα και την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ως μία μεγάλη επένδυση που θα εδραιώσει το λιμάνι του Πειραιά στα κορυφαία Container Terminals της Ευρώπης».