Τροχοί & TIR

H ΜΑΝ Truck & Bus στην Busworld 2019

Σε έναν εντυπωσιακό εκθεσιακό χώρο, η MAN Truck & Bus έδειξε τα σημαντικότερα εκθέματα από τη γκάμα των ΜΑΝ και Neoplan. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η καθημερινότητα όλων μας αλλάζει με φρενήρε
Πέμπτη 07/11/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το 12μετρο ηλεκτρικό της ΜΑΝ ήταν διαθέσιμο για test drive από τους επισκέπτες της έκθεσης
Το 12μετρο ηλεκτρικό της ΜΑΝ ήταν διαθέσιμο για test drive από τους επισκέπτες της έκθεσης

Σε έναν εντυπωσιακό εκθεσιακό χώρο, η MAN Truck & Bus έδειξε τα σημαντικότερα εκθέματα από τη γκάμα των ΜΑΝ και Neoplan. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η καθημερινότητα όλων μας αλλάζει με φρενήρεις ρυθμούς, και, το ίδιο συμβαίνει με τα μέσα οδικής μεταφοράς επιβατών, που πρέπει να δείχνουν και να είναι μοντέρνα, φουτουριστικά και καινοτόμα. Προς επίρρωση όλων αυτών, κεντρικό έκθεμα ήταν το ηλεκτρικό MAN Lion’s City E, στα 12 μέτρα μήκους με 35 καθίσματα. Ο σχεδιασμός του αμαξώματος διαφέρει σημαντικά σε σχέση με το ντίζελ Lion’s City, και με την απουσία «διαμερίσματος» κινητήρα στο πίσω τμήμα, και την τοποθέτηση των μπαταριών στην οροφή το όφελος είναι συν τέσσερις έξτρα θέσεις καθήμενων επιβατών. Η ισχύς κυμαίνεται από 160 έως 270 kW (215-365 hp) και η μέγιστη αυτονομία με μία πλήρη φόρτιση ανέρχεται στα 200 χιλιόμετρα, τα οποία μπορεί να γίνουν και 270 υπό ιδανικές συνθήκες. Το λεωφορείο ήταν επίσης διαθέσιμο για να μετακινούνται οι επισκέπτες της έκθεσης.

Αρθρωτό Lion’s Coach 19 με σύστημα EfficientHybrid

Πρεμιέρα έκανε στη Busworld το Lion’s City 19 EfficientHybrid, η αρθρωτή δηλαδή, εκδοχή του νέου αστικού λεωφορείου της ΜΑΝ με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Το τριάξονο λεωφορείο έχει συνολικό μήκος 18,75 μέτρα, και παρουσιάστηκε με διαμόρφωση για 38 καθήμενους, ή τέσσερις επιπλέον σε σχέση με το 18μετρο Lion’s City 18. Κινητήρας είναι ο ολοκαίνουργιος D1556 LOH σε έκδοση ισχύος 360 hp, ο οποίος υπερκαλύπτει τη νόρμα Euro 6d η οποία τέθηκε σε καθολική ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους. Όταν συνδυάζεται με το υβριδικό σύστημα EfficientHybrid, η αποδοτικότητα αυξάνεται περαιτέρω, και η λειτουργία stop-start καθιστά το όχημα ήσυχο και καθαρό σε κάθε στάση ή φανάρι του δρομολογίου.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η πληθώρα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας του αρθρωτού ΜΑΝ, που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε αστικά λεωφορεία. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το (ενεργό) σύστημα θέασης τυφλής γωνίας, με αναγνώριση πεζών, ποδηλατών και γενικά, δικυκλιστών. Επιπρόσθετα, τρεις κάμερες στο εμπρός τμήμα του οχήματος –μία στο κέντρο, και δύο ακροβολισμένες στα άκρα της μάσκας– σκανάρουν διαρκώς τα τεκταινόμενα εμπρός από το λεωφορείο, και με ηχητική και οπτική (στον πίνακα οργάνων) ένδειξη προειδοποιούν τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις ή επικείμενη σύγκρουση τόσο ευθεία μπροστά, όσο και στη διάρκεια στροφής/μανούβρας. Όλα αυτά θα προσφέρονται απευθείας από το εργοστάσιο, ή ως ρετροφίτ σε όλα τα αστικά ΜΑΝ από το 2020.

Πρεμιέρα, στην έκθεση και για το MAN Lion’s Intercity (περιαστικής χρήσης) σε διαμόρφωση με 53 καθίσματα επιβατών, με τον 9λιτρο κινητήρα D1556 LOH σε έκδοση ισχύος 360 hp, ενώ προσφέρεται και στα 280 και 330 hp, ενώ οι πελάτες μπορούν πάντα να παραγγείλουν και τον γνωστό D08. Για πρώτη φορά επίσης θα διατίθεται (ως έξτρα) και το αυτοματοποιημένο, 12άρι κιβώτιο ταχυτήτων MAN TipMatic Coach.

Υπερπολυτελή πούλμαν

Δε θα μπορούσε να λείπει το ΜΑΝ Lion’s Coach από το περίπτερο της εταιρείας, με ένα 13μετρο C, δύο αξόνων, με 48 θέσεις και ανελκυστήρα και δύο θέσεις για αμαξίδια ΑΜΕΑ. Κινητήρας ο πανίσχυρος D2676 LOH στα 470 hp, με τη μέγιστη ροπή να ανέρχεται στα 2.400 Nm. Η Neoplan έδωσε το παρόν στις Βρυξέλλες με δύο πούλμαν, μοναδικής πολυτέλειας, και απόλυτα εξατομικευμένης διαμόρφωσης. Το Tourliner L διέθετε σούπερ-VIP 2+1 διάταξη καθισμάτων, διαμόρφωση χώρου συνεδριάσεων στο πίσω τμήμα, και φοβερό σχέδιο «movingART» στο αμάξωμα, καθώς χρησιμοποιείται από την ορχήστρα του δημοφιλούς συνθέτη Χανς Ζίμερ. Το υπερπολυτελές πούλμαν κινείται από τον D26, των 470 hp και 2.400 Nm, ενώ κιβώτιο ταχυτήτων είναι το MAN TipMatic Coach. Δίπλα στο Tourliner, υπήρχε η ναυαρχίδα της εταιρείας, το διώροφο Neoplan Skyliner σε διαμόρφωση για 75 επιβάτες, με πολύ άνετα καθίσματα τύπου Exclussivo και νέου σχεδιασμού service sets με πολύ «ψαγμένο» φωτισμό. Στο πούλμαν τοποθετείται η πλέον ισχυρή εκδοχή του κινητήρα D2676 LOH στα 510hp με 2.600 Nm μέγιστη ροπή.

Στο Skyliner κάνει πρεμιέρα για το κοινό και το σύστημα αντικατάστασης των εξωτερικών καθρεπτών με κάμερες, ονόματι OptiView, το οποίο έχουμε δοκιμάσει στην τελική του μορφή παραγωγής, και θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία σε όλα τα Neoplan από το 2020. Στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, τέλος, τα Turn Assist με ενεργή προειδοποίηση για εμπόδια στην τυφλή γωνία, και σύστημα αναγνώρισης πινακίδων ορίων ταχύτητας και αυτόματης προσαρμογής της ταχύτητας κίνησης του πούλμαν είναι μερικά από τα πολύ εντυπωσιακά στοιχεία εξοπλισμού που προσφέρει ο κατασκευαστής. Αμφότερα τα Neoplan που είδαμε στη Busworld 2019 είναι δημιουργίες του τμήματος σπέσιαλ οχημάτων Bus Modification Center στο Πλάουεν της Γερμανίας.

Φουλ επίθεση στα minibus

Η ΜΑΝ έχει ξεκινήσει ένα αξιοσημείωτο μπαράζ λανσάρισματος νέων μοντέλων στην κατηγορία των minibus, έχοντας ως βάση το εξαιρετικό MAN TGE. Ο κατασκευαστής δεν αρκείται πλέον στο να πουλάει σασί (σε αμαξοποιούς) στην κατηγορία, αλλά έχει έτοιμα και δικής του κατασκευής λεωφορεία. Στις Βρυξέλλες έδειξε για πρώτη φορά στους επαγγελματίες δύο μοντέλα, ένα εκ των οποίων εμφανίστηκε σε παγκόσμια πρεμιέρα. Πρόκειται για τα MAN eTGE Combi και MAN TGE City. Το πρώτο είναι η πρεμιέρα του ηλεκτρικού οχήματος στη γκάμα minibus της ΜΑΝ και βασίζεται στο (κανονικής παραγωγής) ΜΑΝ eTGE van, έχοντας μεταφορική ικανότητα οχτώ επιβατών. Η αυτονομία είναι έως και 173 χιλιόμετρα (κατά το πρότυπο NEDC), ή 114 (κατά WLTP).

Η άλλη πρεμιέρα, το ΜΑΝ TGE City βασίζεται κι αυτό στο van TGE και φέρει χαμηλοδάπεδη διαμόρφωση, και έκανε παγκόσμια πρώτη εμφάνιση στη Busworld 2019. Το εσωτερικό διαμορφώνεται όπως επιθυμεί ο πελάτης –με μετακινούμενα ή και αφαιρούμενα καθίσματα πάνω σε ράγες, ανακλινόμενα, θέσεις για αμαξίδια ΑΜΕΑ κ.λπ. Το ελαφρώς υπερυψωμένο πίσω τμήμα μπορεί να δεχθεί επιπλέον καθίσματα, και οι γενναιόδωρες διαστάσεις των πλαϊνών παραθύρων προσφέρουν απρόσκοπτη θέα προς τα έξω. Στα έξτρα, βρίσκει κανείς μεγάλων διαστάσεων ηλεκτρονική πινακίδα προορισμού εμπρός και στο πλάι, κάμερα οπισθοπορείας και κλιματιστικό οροφής. Αξίζει να αναφερθεί τέλος ότι, στο περίπτερο της MAN Truck & Bus, οι επισκέπτες μπορούσαν να ενημερωθούν για το πλήρες μπουκέτο υπηρεσιών κατά και μετά την πώληση καθώς και για πρωτοποριακές ψηφιακές υπηρεσίες MAN services, MAN Transport Solutions και MAN DigitalServices που περιλαμβάνουν σχεδόν τα πάντα. Από μελέτη και σχεδιασμό αξιοποίησης στόλου αστικών συγκοινωνιών έως προληπτική συντήρηση με την χρήση τηλεματικής. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, κάθε λεωφορείο και πούλμαν ΜΑΝ και Neoplan που αφήνει τη γραμμή παραγωγής, φέρει στάνταρ το RIO Box.

PreviousNext