Καλά τα νούμερα του 9μηνου, αλλά τα καλύτερα έρχονται και αυτό γιατί, σύμφωνα με τις (πάντα έγκυρες) πληροφορίες του ΤΡΟΧΟΙ & TIR, κλείστηκαν σημαντικές πωλήσεις κατά τις προηγούμενες εβδομάδες, οι περισσότερες από τις οποίες θα ταξινομηθούν σύντομα οπότε και η εικόνα των πινάκων θα αναβαθμιστεί δραστικά.
Πελάτες, ως συνήθως, ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, αλλά αυτή τη φορά πρωταγωνιστής αναδεικνύεται ο ιδιωτικός τομέας και οι επιχειρήσεις περιβάλλοντος/ανακύκλωσης, τροφίμων κ.α. Κερδισμένες κατηγορίες τα μεσαία και βαριά φορτηγά ενώ μεγάλη ωφέλεια θα προκύψει και για τους υπερκατασκευαστές.
Ένα επίσης θετικό χαρακτηριστικό της φετινής πορείας των ταξινομήσεων είναι η σημαντική αύξηση των μέχρι τώρα ταξινομήσεων των βαρέων φορτηγών (+67,46%), αν και κατά το επόμενο διάστημα, αναμένεται να ξεπεραστεί από τη μεσαία κατηγορία που λόγω πωλήσεων, θα σημειώσει απότομη ποσοστιαία αύξηση.
Ευχάριστο το γεγονός ότι και τα λεωφορεία διατηρούν την ανοδική τους πορεία με σημαντική διαφορά σε σχέση με πέρυσι και με 293 ταξινομημένα φέτος λεωφορεία που σημαίνει ότι η χρονιά θα κλείσει περί τις 400 μονάδες.
Κινητήριος δύναμη της ελληνικής αγοράς του επαγγελματικού αυτοκινήτου παραμένουν πάντα τα LCV τα οποία από τώρα φλερτάρουν τις 7.000 μονάδες με τη Fiat να οδηγεί τη φετινή κούρσα ενώ Ford και Toyota συναγωνίζονται για τη δεύτερη θέση που δεν θα απέχει πολύ από την πρώτη.
Η άλλη επισήμανσή μας έχει να κάνει με τα μεταχειρισμένα φορτηγά οι πωλήσεις των οποίων εμφανίζουν πτωτική τάση η οποία θα συνεχιστεί, κυρίως εξαιτίας των νομοθετικών ρυθμίσεων που επεβλήθησαν και αφορούν στους ελέγχους χιλιομέτρων, του επιπέδου ρύπων, της χρονολογίας μοντέλου και άλλων βασικών τεχνικών χαρακτηριστικών.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, η ψαλίδα μεταξύ καινούργιων και μεταχειρισμένων θα συνεχίσει να κλείνει υπέρ των πρώτων, όπως συνέβαινε κατά τα χρόνια πριν την κρίση. Ανάπτυξης γαρ…