Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Ξεκίνημα μεγάλων αλλαγών Νέα χρονιά, νέα εποχή για τις Μεταφορές με μια σειρά αλλαγών που επέρχονται με το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, το οποίο μέχρι την κυκλοφορία του παρόντος τεύχους ενδέχεται
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τετάρτη 01/01/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ξεκίνημα μεγάλων αλλαγών

Νέα χρονιά, νέα εποχή για τις Μεταφορές με μια σειρά αλλαγών που επέρχονται με το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, το οποίο μέχρι την κυκλοφορία του παρόντος τεύχους ενδέχεται να έχει ψηφισθεί από τη Βουλή.

Από τα κυριότερα θέματα που εισάγει το νέο νομοθέτημα είναι η μίσθωση των ανάριθμων οχημάτων κάθε κατηγορίας για δημόσια χρήση δίδοντας έτσι στις Μεταφορικές και στους αυτοκινητιστές να κάνουν αυτό που δεκαετίες τώρα επιλέγουν οι ευρωπαίοι συνάδελφοί τους, να μισθώσουν δηλαδή φορτηγά, βαν ή λεωφορεία για την κάλυψη των μεταφορικών τους αναγκών, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να τα αγοράσουν.

Το γεγονός εξάλλου, ότι τα οχήματα αυτά θα είναι τουλάχιστον Euro 5, ανοίγει το δρόμο για την ανανέωση του στόλου των υπέργηρων επαγγελματικών αυτοκινήτων – τα πιο παλιά στην Ευρώπη, κάτι που μόνο λύπη προκαλεί.

Ταυτόχρονα, δημιουργείται και μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα, αυτή των μισθώσεων βαρέων οχημάτων, αν λάβουμε υπόψη ότι μέχρι σήμερα ίσχυε μόνα για τα επιβατικά και ελαφρά μέχρι 3,5 τόνους. Πληροφορίες μάλιστα του Τ.Τ. αναφέρουν ότι ήδη μεγάλες και γνωστές εισαγωγικές εταιρείας κινούνται εντατικά και είναι θέμα χρόνου να αναγγείλουν την έναρξη των μισθώσεων μεσαίων και βαρέων οχημάτων, καθώς και ρυμουλκούμενων.

Απομένει βέβαια, η έκδοση υπουργικής απόφασης που θα καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις στη βάση των οποίων θα λειτουργούν οι εκμισθώτριες εταιρείες και οι όροι που θα πρέπει να περιλαμβάνονται στις συμβάσεις μίσθωσης των οχημάτων.

Σε κάθε περίπτωση, έρχεται μια νέα αγορά ευνοϊκή για τις μεταφορικές, οι οποίες θα μπορούν να ανταποκριθούν στη ζήτηση των υπηρεσιών τους με νέα αυτοκίνητα, στο τονάζ που επιθυμούν, χωρίς εκταμίευση χρημάτων για αγορά οχημάτων και με υψηλό φορολογικό όφελος, αφού τα μισθώματα αναγνωρίζονται ως έξοδα για την επιχείρηση.

Μεγάλες επίσης αλλαγές στη λειτουργία των ΦΔΧ και των ΦΙΧ περιλαμβάνονται στο ίδιο νομοσχέδιο – δημοσιεύονται στις αμέσως επόμενες σελίδες. Στην κορυφή αυτών, τοποθετείται η νέα χρηματοδοτική δυνατότητα των λεωφορειούχων των ΚΤΕΛ να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα λεωφορεία τους με τεράστιο πραγματικό όφελος χάρη στις παρεχόμενες ενισχύσεις που με μέτριους υπολογισμούς ξεπερνούν το 50% της αξίας ενός καινούργιου λεωφορείου. Άμεσα προβλέπεται να ικανοποιηθούν αιτήσεις λεωφορειούχων που είχαν παγώσει λόγω εξάντλησης παλιότερων κονδυλίων, σύμφωνα δε με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, τα νέα ποσά ενίσχυσης θα οδηγήσουν στην αντικατάσταση τουλάχιστον 500 λεωφορείων. Και έπεται συνέχεια στις αστικές συγκοινωνίες με την αναμενόμενη, σχετικά σύντομα, προκήρυξη του διαγωνισμού για τα 1.000 λεωφορεία προς αντικατάσταση του υπέργηρου στόλου των αστικών της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας. Πλήθος άλλων ειδήσεων για τα οχήματα και τις μεταφορές δημοσιεύονται στις επόμενες σελίδες του περιοδικού προμηνύοντας εξελίξεις οι οποίες πιστεύουμε, ότι θα κρατήσουν ψηλά το ενδιαφέρον των αναγνωστών μας.

Σας ευχόμαστε μια καλή και εποικοδομητική χρονιά

PreviousNext