Δικαίωσαν κάθε φιλόδοξη εκτίμηση οι ταξινομήσεις επαγγελματικών αυτοκινήτων κατά το 2019, όπως δείχνουν τα στοιχεία του 11μηνου Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, αλλά και η πρόβλεψη των ειδικών για το κλείσιμο της περασμένης χρονιάς.

Οι ταξινομήσεις των καινούργιων LCV θα πλησιάσουν τις 8.000 μονάδες, τα φορτηγά πάνω από 3,5 τ. θα βρεθούν κοντά στις 450 μονάδες με το θετικό σχόλιο ότι περί τα 260 αφορούν στην βαριά κατηγορία των άνω των 16 τ.

Και ερχόμαστε στα λεωφορεία, τα οποία κινήθηκαν ανοδικά με τις ταξινομήσεις τους να ξεπερνούν τις 360 μονάδες (346 ήταν στο 11μηνο). Εδώ αξίζει να σχολιάσουμε, ότι ένα μεγάλο ποσοστό αυτών των ταξινομήσεων αφορά στα «πενηντάρια» με πρωταγωνιστές τα Neoplan Mercedes-Benz, Scania κ.α.

Ένα δεύτερο συμπέρασμα που προκύπτει από τους πίνακες είναι η μείωση της τεράστιας διαφοράς που υπήρχε κατά τα χρόνια της κρίσης ανάμεσα στα καινούργια και στα μεταχειρισμένα, με τα τελευταία να καταγράφουν πολλαπλάσιες πωλήσεις έναντι των καινούργιων, τα οποία (καινούργια) αναμένεται τώρα να αυξήσουν ακόμα περισσότερο το μερίδιό τους χάρη στα νέα μέτρα που εξήγγειλε η κυβέρνηση (βλέπε ενότητα Πούλμαν & Λεωφορείο) και στη συνεχιζόμενη ζήτηση από τον τουριστικό τομέα.

Για τα φορτηγά, το 2020 θα είναι μια ακόμη καλύτερη χρονιά τόσο σε ελαφρά – μεσαία, κυρίως όμως στα φορτηγά, χωματουργικά και εργοταξιακά, που θα τύχουν ζήτησης λόγω των μεγάλων έργων που αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στη χρονιά.

Όσο για τα LCV, έχουν και αυτά τους λόγους τους να διατηρήσουν την ανοδική τους πορεία, χάρη στη συνεχιζόμενη αύξηση των αστικών διανομών, αλλά και την ανάγκη αντικατάστασης των παλαιών πολυδάπανων και ρυπογόνων επαγγελματικών βαν και αγροτικών Pick Up.

Γενικά θα λέγαμε, πως η αγορά των επαγγελματικών βρίσκεται πλέον σε τροχιά ανόδου και βοηθούμενη από πολιτικές αποφάσεις που σύντομα θα υλοποιηθούν θα σημειώσει ακόμη καλύτερες επιδόσεις.