Ένα καινούργιο λεωφορείο Navigo U Mega της OTOKAR, 37 θέσεων, εξοπλισμένο με ράμπα ΑμΕΑ, παρέλαβε πρόσφατα ο Δήμος Αλοννήσου το οποίο προορίζεται για την εξυπηρέτηση της άγονης γραμμής του. Μικρό και ευέλικτο, με σύγχρονο κινητήρα, πληροί όλες τις προδιαγραφές για ασφαλείς μεταφορές. Ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης ήταν παρών στην παράδοση του λεωφορείου στο Βόλο, από τα στελέχη της AP BUS&COACH Hellas στους υπεύθυνους του Δήμου και κατέγραψε τα βασικά χαρακτηριστικά του οχήματος.
Συμπαγείς διαστάσεις
Ιδανικό για πολλαπλές χρήσεις και με χαμηλό κόστος λειτουργίας το Navigo U Mega είναι ένα μικρό και ευέλικτο λεωφορείο. Με μήκος 8.395 χιλιοστά, μεταξόνιο στα 4.520 χιλιοστά και ακτίνα στροφής στα 8,2 μέτρα είναι ιδανικό για τους στενούς δρόμους του νησιού, προσφέροντας ευκολία κινήσεων παντού. Το πλάτος του είναι 2.265 χιλιοστά και το εξωτερικό του ύψος 3.275 χιλιοστά το οποίο εσωτερικά περιορίζεται στα 1.920 χιλιοστά. Ο εμπρός πρόβολος είναι 1.640 χιλιοστά και ο πίσω 2.215 χιλιοστά.
Σχεδιαστικά το συγκεκριμένο μοντέλο εισπράττει θετικές κριτικές, κυρίως χάρη στη μπροστινή του πλευρά με το μοντέρνο σχεδιασμό της μάσκας και των φώτων. Οι δυο πλαϊνές πόρτες επιβατών είναι μονές και ανοίγουν προς τα έξω με αυτόματο ηλεκτροπνευματικό σύστημα. Στο μέσο του λεωφορείου βρίσκεται η ράμπα για την πρόσβαση των επιβατών ΑμΕΑ κατασκευής της εταιρείας Braun-UVL. Να αναφέρουμε επίσης ότι το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει χωρητικότητα 190 λίτρα και του Ad blue 21 λίτρα.
Επιβατική ικανότητα
Το εσωτερικό του λεωφορείου χαρακτηρίζεται από υψηλή εκμετάλλευση. Μεταφέρει με άνεση 37 καθήμενους επιβάτες (ή 33 με 1 αμαξίδιο ΑμΕΑ), 4 όρθιους και τον οδηγό.
Το κάθισμα του οδηγού είναι ρυθμιζόμενο, αέρος, με ζώνη τριών σημείων από ακρυλικό ύφασμα για εύκολο καθάρισμα. Το κεντρικό παρμπρίζ και οι καθρέφτες είναι θερμαινόμενοι, ενώ διατίθενται και σκίαστρα εμπρός. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει αναλογικά όργανα και ευανάγνωστο, μονόχρωμο ψηφιακό τμήμα. Σε σωστή θέση κοντά στα δάχτυλα του οδηγού και στο άμεσο οπτικό πεδίο είναι τα πλήκτρα με τις διάφορες χρήσιμες λειτουργίες. Το τιμόνι ρυθμίζεται ως προς τις δύο έννοιες, (πάνω-κάτω, μέσα-έξω) ενώ διατίθεται και αυτόματος πιλότος. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται και οι αισθητήρες όπισθεν.
Οι επιβάτες απολαμβάνουν την αγαπημένη τους μουσική από το ηχοσύστημα το οποίο περιλαμβάνει Radio/Cd/MP3 player με καλή απόδοση των ηχείων ακόμη και σε δυνατή ένταση. Τα ανακλινόμενα καθίσματα των επιβατών με προσκέφαλα, διαθέτουν τραπεζάκια, μπράτσα και ζώνες δύο σημείων. Επιπλέον στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνεται χειρολαβή πίσω από το κάθισμα, διχτάκι για τα προσωπικά τους αντικείμενα, και ατομικός φωτισμός. Οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα φωτεινό και προσεγμένο διάκοσμο, έχοντας στη διάθεσή τους αρκετό χώρο για τα πόδια τους. Οι κουρτίνες στα πλαϊνά διπλά παράθυρα και στο πίσω παρμπρίζ εμποδίζουν αποτελεσματικά τον ήλιο να περάσει στο εσωτερικό του λεωφορείου. Να τονίσουμε επίσης ότι το σύστημα κλιματισμού (ψύξης/θέρμανσης) έχει απόδοση 12 Kw. Τα πλαστικά και οι επενδύσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό δείχνουν ικανές να αντέξουν στο χρόνο ακόμη και σε κακή χρήση σε δύσκολες διαδρομές στο νησί.
Κινητήρας – Κιβώτιο
Ο τετρακύλινδρος Euro 6c κινητήρας της Cummins (ISBe4.5+ 180B) Intercooler Turbo Diesel των 4,5 λίτρων αποδίδει 180 ίππους στις 2.300 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 700 Nm στις 1.200 σ.α.λ. Συνεργάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο 6+1 σχέσεων της Eaton FSO 4106 B. Στην πράξη ο κινητήρας αποδεικνύεται αρκετά δυνατός για τις διαστάσεις του λεωφορείου και το μεταφορικό έργο__για το οποίο προορίζεται. Να τονίσουμε επίσης ότι ο χώρος του κινητήρα εξοπλίζεται με συναγερμό φωτιάς, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή προδιαγραφή.
Συστήματα ασφαλείας
Έχοντας ως πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια των επιβατών και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου, το Navigo U Mega εξοπλίζεται με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας. Διαθέτει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (A.B.S), σύστημα αποτροπής αντιολίσθησης (A.S.R) και σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (Ε.Β.S). Επιπλέον, εφοδιάζεται σε όλους τους τροχούς με δισκόφρενα και διαθέτει βοηθητικό σύστημα πέδησης Retarder της Telma. Να αναφέρουμε ότι το πεντάλ του φρένου είναι καλορυθμισμένο, έτσι ώστε να μην ασκείται ιδιαίτερη πίεση από τον οδηγό του όταν το χρησιμοποιεί.
Ευχάριστο ταξίδι
Το επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες αυξάνει σημαντικά η φουσκάτη πίσω ανάρτηση που δουλεύει αποτελεσματικά τόσο στις χαμηλές όσο και στις υψηλές ταχύτητες. Μπροστά εξοπλίζεται με σούστες και αμορτισέρ διπλής ενέργειας. Επιπλέον, το υδραυλικό τιμόνι είναι εύκολο στο χειρισμό του, τόσο στις μανούβρες και στα παρκαρίσματα, όσο και στην οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, παρέχοντας ακριβή έλεγχο στον οδηγό του.