Αναπτυξιακού χαρακτήρα και θετικές για τους Μεταφορείς κρίνονται οι διατάξεις που περιλαμβάνονται στον νόμο 4663/20 με τον οποίο διευκολύνεται η είσοδος νέων επαγγελματιών, η επέκταση των μεταφορικών επιχειρήσεων, παρέχονται ισχυρά κίνητρα για την αντικατάσταση σημαντικού αριθμού λεωφορείων των ΚΤΕΛ και εισάγεται στη χώρα μας ο θεσμός της μίσθωσης οχημάτων για δημόσια χρήση.

Αλλαγή επήλθε στις προϋποθέσεις χορήγησης αδειών κυκλοφορίας φορτηγών Δημόσιας Χρήσης και πλέον οι άδειες ΔΧ χορηγούνται αποκλειστικά για φορτηγά τα οποία εμπίπτουν στην κατηγορία εκπομπών Euro 5 ή μεταγενέστερων οδηγιών όπως καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.

Εξίσου σημαντική είναι η διάταξη που ορίζει ότι δεν επιτρέπεται η αντικατάσταση των φορτηγών με άλλα φορτηγά οποιουδήποτε μικτού βάρους. Τα παραπάνω προβλέπονται στο άρθρο 28 του νόμου 4663/20. Στο ίδιο άρθρο ορίζεται ότι στο εξής επιτρέπεται η διάσπαση συρμού ή αρθρωτού οχήματος και η προσάρτηση απεριόριστου αριθμού ανεξάρτητων ρυμουλκουμένων, χωρίς καταβολή επιπλέον εισφοράς.

Υπενθυμίζουμε, ότι με τον προηγούμενο νόμο 3887/2010 οι άδειες κυκλοφορίας φορτηγών ΔΧ χορηγούνταν για φορτηγά Euro 4 και Euro 5. Η νέα ρύθμιση σκοπεύει στην περαιτέρω ανανέωση του στόλου των ΦΔΧ, χωρίς να δημιουργεί ιδιαίτερο πρόβλημα στους αυτοκινητιστές και στις μεταφορικές επιχειρήσεις και αυτό γιατί σήμερα τα φορτηγά Euro 5 διατίθενται σε χαμηλές τιμές λόγω της υπερπροσφοράς αυτών των οχημάτων από τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Μεγάλη είναι και η ευελιξία που αποκτούν οι μεταφορικές εταιρείες με το δικαίωμα που τους δίδεται να έλκουν απεριόριστο αριθμό ανεξάρτητων ρυμουλκούμενων. Έτσι, ένας τράκτορας μπορεί να κοτσάρει διαφορετικές νταλίκες, όπως και ένα μονό φορτηγό μπορεί να έλκει διαφορετικά συρόμενα.

Διαβάστε στο τεύχος Μαρτίου (383) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου, όλες τις ρυθμίσεις του νέου νόμου για άδειες ΦΔΧ και ΦΙΧ.