Μια ανάρτηση ενός βίντεο στην επίσημη σελίδα του ΤΡΟΧΟΙ & TIR στο Facebook ήταν αρκετή για να ξεπεράσει μέσα σε λίγες ώρες το ενάμισι εκατομμύριο προβολές, να έχει εκατοντάδες σχόλια (στο σύνολό του θετικά) και χιλιάδες κοινοποιήσεις. Τις επόμενες ημέρες σε εκπομπές στην τηλεόραση και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έγινε πραγματικός χαμός με το συγκεκριμένο βίντεο. Τι έδειχνε όμως αυτό; Την καθημερινότητα των οδηγών του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας , οι οποίοι με επαγγελματισμό, συνέπεια και σοβαρότητα εξυπηρετούν καθημερινά τους επιβάτες του Πηλίου, σε δύσκολες και αφιλόξενες διαδρομές κατά τους χειμερινούς μήνες.
Εκεί, όπου κάθε κίνηση στο τιμόνι πρέπει να γίνεται με απόλυτη ακρίβεια, καθώς το λεωφορείο περνάει μόλις λίγα εκατοστά δίπλα από σπίτια και καταστήματα. Όλοι έκαναν λόγο για τη δεξιοτεχνία του οδηγού Φώτη Βόγια και εμείς πάμε να τον γνωρίσουμε στο Βόλο όπου θα επιβιβαστούμε στο λεωφορείο με το παρμπρίζ 50 του Βασίλη Γεωργαλή. Επόμενος προορισμός μας το Πήλιο, ακολουθώντας το δρομολόγιο για Αγριά –Καλά Νερά – Μηλιές – Πινακάτες – Άγιος Βλάσιος και επιστροφή στο Βόλο. Μια διαδρομή 61 χιλιομέτρων η οποία καλύπτεται περίπου σε δυόμιση ώρες.
Στο σταθμό του Βόλου
Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός λένε και αυτό ισχύει και στην περίπτωση των επιβατικών μεταφορών. Όταν φτάνεις στο σταθμό του ΚΤΕΛ Μαγνησίας και η πρώτη εικόνα είναι η καλύτερη, από την εξυπηρέτηση του προσωπικού στα εκδοτήρια, μέχρι την καθαριότητα στον περιβάλλοντα χώρο, τότε αντιλαμβάνεσαι ότι και οι παροχές που θα έχεις στο ταξίδι σου θα είναι οι ανάλογες. Αυτό όμως είναι συλλογικό αποτέλεσμα, από τους οδηγούς μέχρι τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ, ο οποίος βρίσκεται διαρκώς στο γραφείο του, με καλή διάθεση, προσπαθώντας να βρει λύσεις, από το μικρότερο μέχρι το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα προκύψει καθημερινά.
Το λεωφορείο μας θα αναχωρήσει στη μιάμιση το μεσημέρι και έχουμε στη διάθεσή μας λίγα λεπτά να περιηγηθούμε στους χώρους του ΚΤΕΛ, εστιάζοντας κυρίως στα λεωφορεία που βρίσκονται σταθμευμένα στις ρεμίζες και στο χώρο στάθμευσης. Στο σύνολό τους είναι καινούργια οχήματα, τεχνολογίας Euro 6 γεγονός που αναβαθμίζει σημαντικά την εικόνα της εταιρείας, προσφέροντας παράλληλα άνεση και ασφάλεια στους επιβάτες τους.
Επιβίβαση στο Tourismo
Ο σταθμάρχης ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι το λεωφορείο για τις Μηλιές αναχωρεί σε πέντε λεπτά από τη ρεμίζα έξι. Εκεί θα συναντήσουμε ένα Mercedes-Benz Tourismo λευκού χρώματος το οποίο μας περιμένει να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας για το βουνό των Κενταύρων.
Όλα είναι όπως πρέπει και θέλει να δει ο επιβάτης. Ένα καθαρό λεωφορείο εξωτερικά, έναν ευγενικό οδηγό να τον υποδέχεται και να τον καλωσορίζει, ακόμη και στις περιπτώσεις που οι επιβάτες δεν λένε ούτε ένα γεια, και ένα ευχάριστο σαλόνι για να τον ταξιδέψει με ασφάλεια στον προορισμό του.
Στο δρόμο για τις Μηλιές
Στο σταθμό θα επιβιβαστούν λίγοι επιβάτες και οι υπόλοιποι θα ανέβουν καθοδόν, όσο το Tourismo διασχίζει τους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Οι νεαρής ηλικίας επιβάτες το μόνο που ζητούν από τον οδηγό είναι ο κωδικός του Wi-Fi για να σερφάρουν στο ίντερνετ δωρεάν, αδιαφορώντας για την πανέμορφη διαδρομή που ακολουθεί το λεωφορείο, η οποία είναι πραγματικά χάρμα οφθαλμών. Κάποιες φορές κοιτάμε στις θέσεις των επιβατών για να δούμε αν το δρομολόγιο γίνεται με επιβάτες ή όχι, καθώς δεν ακούγεται το παραμικρό. Βλέπουμε πρόσωπα που χάνονται για αρκετή ώρα στις οθόνες των κινητών, τίποτα άλλο. Σημεία των καιρών, θα λέγαμε.
Συνεχίζοντας το δρομολόγιό μας μετά την Αγριά η πληρότητα παραμένει μικρή, ενώ ο αριθμός των επιβατών αυξάνεται από τους μαθητές που επιβιβάζονται, μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου. Σε διαφορετική περίπτωση οι γραμμές αυτές το χειμώνα εμφανίζουν μειωμένη επιβατική κίνηση, με λιγοστούς επιβάτες, κάτι που αντιστρέφεται το καλοκαίρι όταν το Πήλιο σφύζει από ζωή και πολλοί τουρίστες φτάνουν εκεί χρησιμοποιώντας τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ Μαγνησίας. Άλλωστε αυτά τους τα παρέχουν όλα. Συχνά δρομολόγια, άψογη εξυπηρέτηση και οικονομικό εισιτήριο, ό, τι χρειάζεται δηλαδή κάποιος για να φτάσει ξεκούραστα και χωρίς άγχος στον προορισμό του.
Άνετο για τους επιβάτες
Ταξιδεύοντας θα αλλάξουμε αρκετές φορές θέσεις για να δούμε τα παρεχόμενα επίπεδα άνεσης από την πλευρά του επιβάτη. Ποια είναι αυτά; Καταρχάς όλες οι θέσεις, μπροστά, μέση, πίσω, εξασφαλίζουν καλή ορατότητα προς τα έξω χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Επίσης, ο θόρυβος του κινητήρα, ακόμη και στις τελευταίες θέσεις είναι σχεδόν μηδαμινός και πάντωςδεν ενοχλεί τους επιβάτες.
Σε επίπεδο εξοπλισμού όλα τα καθίσματα διαθέτουν τα κομφόρ που χρειάζεται ο επιβάτης για μακρινά αλλά και κοντινά ταξίδια. Ατομικό φωτισμό και ακροφύσιο κλιματισμού, τραπεζάκι με ποτηροθήκη και δίχτυ για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων. Να τονίσουμε ότι μας άρεσε ιδιαίτερα και η απόδοση του κλιματισμού, εξασφαλίζοντας καλές κλιματολογικές συνθήκες σε όλο το εσωτερικό του λεωφορείου. Παράλληλα παρατηρούμε τους επιβάτες που επιβιβάζονται και αποβιβάζονται στο εσωτερικό, όπου ακόμη και οι ηλικιωμένοι το κάνουν με ευκολία, χάρη στα φαρδιά σκαλοπάτια και τις χειρολαβές που είναι τοποθετημένες στα κατάλληλα σημεία.
Από την πλευρά του οδηγού
Το ταξίδι μας συνεχίζεται στρίβοντας στα Καλά Νερά με κατεύθυνση τις Μηλιές, σε ένα τμήμα της διαδρομής που έχει συνεχόμενη ανηφόρα και πολλές στροφές. Στο σημείο αυτό η προσοχή του οδηγού πρέπει να είναι συνεχώς στραμμένη στο δρόμο εξαιτίας της στενότητας του δρόμου. Ωστόσο για τους έμπειρους οδηγούς του ΚΤΕΛ Μαγνησίας η συγκεκριμένη διαδρομή είναι η καθημερινότητά τους ή πιο σωστά οι δρόμοι που έμαθαν να οδηγούν και έτσι δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα. Συνομιλούμε με τον οδηγό του Tourismo Φώτη Βόγια ζητώντας του να μας μεταφέρει τη μέχρι τώρα εμπειρία του από το μοντέλο. «Προς το παρόν το λεωφορείο έχει δείξει καλή συμπεριφορά και μου αρέσει σε αρκετούς τομείς. Για παράδειγμα στο δρόμο που κυκλοφορούμε σήμερα έχω άψογη ορατότητα από τους καθρέφτες, κατά μήκος όλου του λεωφορείου. Αυτό σε συνδυασμό με το καλό κόψιμο του τιμονιού με βοηθά σημαντικά στους στενούς δρόμους του Πηλίου. Επίσης μου αρέσει η εργονομία του καθώς έχω κοντά στα δάχτυλά μου και σε άμεσο οπτικό πεδίο όλα τα κουμπιά. Όσον αφορά τον κινητήρα δεν μπορώ να πω ότι με έχει ενθουσιάσει από άποψη δύναμης, αλλά εστιάζει κυρίως στην οικονομία, το οποίο είναι και το ζητούμενο στα δρομολόγια».
Περνώντας το χωριό Μηλιές
Μέσα στο χωριό Μηλιές δοκιμάζονται οι ικανότητες του οδηγού, καθώς το λεωφορείο περνάει μόλις λίγα εκατοστά δίπλα από σπίτια και καταστήματα. Με μια λάθος κίνηση ή έναν αδέξιο χειρισμό από τον οδηγό υπάρχει κίνδυνος το λεωφορείο να φρακάρει στο σημείο και να μην μπορεί να κάνει ούτε εμπρός, ούτε πίσω. Ακόμη και αν καταφέρει να κινηθεί, είναι πολύ πιθανό να προκληθούν σημαντικές υλικές ζημιές, ακουμπώντας το λεωφορείο σε κάποιον τοίχο. Η εμπειρία του Φώτη και κατ’ επέκταση όλων των οδηγών του ΚΤΕΛ Μαγνησίας δεν αφήνουν περιθώρια για λάθη, οπότε περνάνε καθημερινά από το σημείο χωρίς προβλήματα και την παραμικρή γρατσουνιά στα λεωφορεία τους. Η διαδρομή και στα επόμενα χωριά, Βυζίτσα και Πινακάτες συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο, με πολλές στροφές και στενά περάσματα μέσα στο χωριό όπου το λεωφορείο σε αρκετά σημεία καλύπτει όλο το οδόστρωμα.
Κατεβαίνοντας προς το Βόλο
Από τον Άγιο Βλάσιο μέχρι την Αγριά ο δρόμος είναι κατηφορικός, με τον Φώτη να επαινεί ιδιαίτερα το βοηθητικό σύστημα πέδησης. «Το Retarder νερού που διαθέτει το λεωφορείο είναι πολύ αποτελεσματικό. Το χρησιμοποιώ στις πρώτες σκάλες και έχει εξαιρετική απόδοση, χωρίς να χρειάζεται να πατάω καθόλου φρένο, ακόμη και στις διαδρομές του Πηλίου με τις συνεχόμενες κατηφόρες». Μετά από ένα όμορφο και αξέχαστο δρομολόγιο στο μαγευτικό Πήλιο, χάρη στο άνετο και ξεκούραστο Mercedes-Benz Tourismo στις τέσσερις το απόγευμα επιστρέψαμε στο χώρο στάθμευσης των λεωφορείων του ΚΤΕΛ Μαγνησίας. Για εμάς κάπου εκεί τελείωσε η δουλειά μας, για τον Φώτη όμως όχι. Γι αυτόν απομένει ένα ακόμη σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητάς του. Να πλύνει το λεωφορείο και να καθαρίσει σχολαστικά όλο το εσωτερικό, έτσι ώστε την άλλη μέρα να υποδεχτεί τους επιβάτες σε έναν προσεγμένο και καθαρό χώρο.