Το παγκόσμιο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo, σε συνδυασμό με άλλες τεχνολογίες εντοπισμού θέσης και αισθητήρων, αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του εγχειρήματος PRoPART (Precise and Robust Positioning for Automated Road Transports), στο οποίο συμμετέχουν έξι εταίροι, ανάμεσά τους και η Scania.

Η εν λόγω τεχνολογία παρουσιάστηκε πρόσφατα στον χώρο δοκιμών AstaZero της Σουηδίας, όπου δημιουργήθηκε μια προσομοίωση συνθηκών αυτοκινητόδρομου. Συμμετείχε ένα αυτόνομο φορτηγό της Scania και δύο συμβατικής τεχνολογίας επανδρωμένα αυτοκίνητα. Στο πλαίσιο των δοκιμών, το αυτόνομο Scania εκτέλεσε μια ασφαλή και αποτελεσματική αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας. Ο ελιγμός διευθυνόταν από το νέο σύστημα, στηριζόμενο σε προσδιορισμό θέσης με ακρίβεια εκατοστών, σε συνδυασμό με πλήθος δεδομένων από τους αισθητήρες.

Οι δοκιμές έδειξαν ότι ήταν δυνατό να εντοπιστεί η θέση με ακρίβεια δέκα εκατοστών. Το όχημα μπόρεσε να εκτελέσει τον ελιγμό λόγω της ακριβούς τοποθέτησης και της ρεαλιστικής αναπαράστασης του περιβάλλοντος. Αυτό επιτεύχθηκε με το συνδυασμό των δεδομένων από την κάμερα του φορτηγού και των μπροστινών – πλευρικών ραντάρ, σε συνδυασμό με τα στοιχεία των ραντάρ που ήταν τοποθετημένα παραπλεύρως του δρόμου.

Σημειώνεται, πως κανονικά τα αυτόνομα οχήματα στηρίζονται στους δικούς τους αισθητήρες για να ερμηνεύουν και να επεξεργάζονται δεδομένα σχετικά με το περιβάλλον. «Εάν τα οχήματα μοιράζονται πληροφορίες, μπορούμε να επεκτείνουμε τον ορίζοντά τους και να επωφεληθούμε από τα δεδομένα ενός άλλου οχήματος, ώστε να συγκεντρωθούν όσο περισσότερα δεδομένα γίνεται για να ληφθούν οι σωστές αποφάσεις ελιγμών», δήλωσε ο συντονιστής του εγχειρήματος και μέλος του Σουηδικού Ινστιτούτου Ερευνών, RISE, Stefan Nord.

Αξίζει να αναφερθεί, πως το εγχείρημα PRoPART συνδυάζει το λογισμικό κινηματικού εντοπισμού πραγματικού χρόνου της σουηδικής Waysure, με δορυφορικές μετρήσεις από τη γερμανική Fraunhofer IIS, με τον δορυφορικό προσδιορισμό να ενισχύεται από το ισπανικό ερευνητικό ίδρυμα Ceit-IK4. Όπως προαναφέρθηκε, το αυτόνομο φορτηγό ήταν της Scania, με την ουγγρική V2X εταιρεία Commsignia να παρέχει την τεχνολογία επικοινωνίας μικρής εμβέλειας. Εργαστήρια από τη Γερμανία, τέλος, συνέβαλαν στο συνδυασμό των δεδομένων από τους αισθητήρες.