Ορέγονται τη Μεταφορά μας

Τα στρατηγικά πλεονεκτήματα που παρουσιάζει η Ελλάδα στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, των Logistics και των σιδηροδρόμων ανέπτυξε ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο συνέδριο του Economist. Εκτίμησε δε, απευθυνόμενος στους επενδυτές, πως «η χώρα μας εξελίσσεται στο μεγαλύτερο hub της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου».

Έτσι δείχνουν τα πράγματα. Και είναι βέβαιο, πως οι όποιες επενδυτικές ευκαιρίες στους παραπάνω τομείς, δεν περνούν απαρατήρητες από τα διάφορα πολυεθνικά fund που έχουν μάτια παντού, αναζητώντας προτάσεις και λύσεις ικανές να επιφέρουν κέρδη στα κεφάλαια που θα διαθέσουν.

Βλέψεις κερδοφορίας υπάρχουν στον τομέα των Logistics γενικά και στις οδικές μεταφορές ειδικότερα. Μιλάμε για το Θριάσιο, το στρατόπεδο Γκόνου, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Και μέχρι εδώ, γιατί πιστεύουμε ότι η χώρα μας δεν χρειάζεται περισσότερα εμπορευματικά κέντρα. Άλλωστε και το ενδιαφέρον των ξένων σε αυτά επικεντρώνεται.

Η ανάπτυξή τους – για να έλθουμε στο θέμα μας – θα επηρεάσει αναγκαστικά και τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, σε συνδυασμό πάντα με το θεσμικό πλαίσιο που κάθε φορά θα ισχύει, και το οποίο απαιτεί καθαρά φορτηγά, σύμφωνα με τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες της ΕΕ, τις οποίες όμως υποχρεωτικά ακολουθούμε.

Επειδή, όμως, τα καθαρά φορτηγά είναι τα σύγχρονα, είτε πρόκειται για euro 6d, είτε υβριδικά, ή αμιγώς ηλεκτρικά, και υπερέχουν σε αποδοτικότητα από τα παλαιά (οικονομικότερα, βελτιωμένης εκμετάλλευσης και – κυρίως προτιμητέα από τις αγορές και τους πελάτες/φορτωτές για λόγους που έχουμε αναπτύξει σε προηγούμενα άρθρα μας), είναι αυτά τα οποία θα αναλάβουν το μεταφορικό έργο στη μετα-κοροναϊό εποχή. Είναι αυτά τα οποία οι επενδυτές που αναφέραμε παραπάνω θα αναζητήσουν για συνεργασία.

Εκτός και αν η αγορά καινούργιων φορτηγών, η δημιουργία στόλου καθαρών οχημάτων κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, εμπίπτει ήδη στο επενδυτικό τους σχέδιο. Είναι μια εκδοχή, που εξετάζεται πλέον σοβαρά από ξένους και ντόπιους συνεργάτες τους.

Το σημειώνουμε μάλιστα, εξαιτίας μιας πληροφορίας –ανεπιβεβαίωτης προς το παρόν– που έφτασε στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR, και μιλάει για μια μεγάλη επένδυση στη βόρεια Ελλάδα που θέλει ένα μεγάλο μέρος των επενδυτικών κεφαλαίων της να κατευθύνονται στον τομέα των υπηρεσιών Logistics, περιλαμβανομένων και σύγχρονων οχημάτων, αν και το αρχικό business plan αφορούσε καθαρά στον βιομηχανικό τομέα.

Ανεξάρτητα πάντως από την επιβεβαίωση ή όχι της συγκεκριμένης πληροφορίας, είναι φανερό πως ξένοι επενδυτές ορέγονται τη Μεταφορά στην Ελλάδα, όπου θα «παίξουν μπάλα μόνοι τους» λόγω της απουσίας ντόπιων ανταγωνιστών.

Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι