Δε σπάει, δε χαλάει, είναι μια έκφραση που ακούμε πολύ συχνά από ιδιοκτήτες Mitsubishi L200, οι οποίοι τονίζουν την αξιοπιστία και τη δύναμη τoυ συγκεκριμένου μοντέλου. Για να μας λυθεί όμως κάθε απορία το οδηγούμε από την Αθήνα στην κεντρική Πίνδο και με φόντο τον Αχελώο ποταμό ανακαλύπτουμε τις εντός και εκτός δρόμου δυνατότητές του. Τι κατανάλωση φέρνει, πώς είναι η απόδοση του κινητήρα, πόσο έχει βελτιωθεί η ανάρτησή του και ποια η συμπεριφορά του αυτόματου –6 σχέσεων– κιβωτίου; Παράλληλα μεταφέρουμε λιπάσματα στη Μάνδρα Λάρισας αξιολογώντας το χώρο φόρτωσης. Τελικά, καταφέραμε να το σπάσουμε και να το χαλάσουμε; Ακολουθήστε μας, για να το μάθετε.

Ξεχωριστή σχεδίαση

Αναμφίβολα η καρδιά του αγροτικού κόσμου στη χώρα μας χτυπάει στο θεσσαλικό κάμπο και για εμάς αποτελεί τον καλύτερο προορισμό για τη φωτογράφιση ενός pick up λόγω της

μεγάλης παρουσίας αγροτών. Μια βόλτα από το κέντρο της Λάρισας και των γύρω χωριών θα σε πείσει αν έχεις κάνει τη σωστή επιλογή αγροτικού. Πρώτα από τα βλέμματα που θα ρίξουν στο αμάξι και μετά από τις συζητήσεις μαζί τους. Το ίδιο συνέβη με το γρήγορο πέρασμα του L200 από αυτές τις περιοχές. Τι άρεσε στους περισσότερους; Όλοι μας ανέφεραν την μπροστινή πλευρά του Mitsubishi. Άλλωστε εκείνο το σημείο είναι εξ ολοκλήρου καινούργιο με πιο δυναμικά χαρακτηριστικά. Γνώμη μας είναι ότι το νέο L200 είναι πολύ πιο ελκυστικό σχεδιαστικά από το προηγούμενο μοντέλο. Η τοποθέτηση πιο ψηλά των φωτιστικών σωμάτων προσφέρει καλύτερο οπτικό πεδίο το βράδυ, και οι χρωμιωμένες επιφάνειες περιμετρικά της μάσκας προσδίδουν φινέτσα και δύναμη.

Επάρκεια εσωτερικών χώρων

Οι χώροι επαρκούν; Είναι μια ερώτηση που ακούμε συχνά από υποψήφιους αγοραστές pick up. Για εμάς η καλύτερη απάντηση δεν είναι ένα απλό ναι ή όχι, αλλά κάτι πιο χειροπιαστό. Να ταξιδέψουμε με πέντε ενήλικα άτομα ώστε να διαπιστώσουν οι ίδιοι τα επίπεδα άνεσης και εργονομίας. Σε πρώτη φάση κρίνουμε με άριστα την ευκολία από/επιβίβασης, πατώντας στο σκαλοπάτι και χρησιμοποιώντας τις χειρολαβές. Να τονίσουμε ότι η χειρολαβή οδηγού τον βοηθάει επίσης σημαντικά στην είσοδό του.

Ακόμη και αν καθίσουν δύο ψηλά άτομα στα μπροστινά καθίσματα, μετακινώντας αρκετά εκατοστά προς τα πίσω τα καθίσματα, ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών παραμένει αρκετός. Αυτό που όλοι οι επιβάτες θα εκτιμήσουν είναι η κλίση των καθισμάτων, η οποία δεν είναι κάθετη, και έτσι δεν θα κουραστούν στο ταξίδι. Να αναφέρουμε ότι οι ρυθμίσεις των μπροστινών καθισμάτων (τα οποία είναι και θερμαινόμενα) γίνονται ηλεκτρικά. Τα χειριστήρια για τον κλιματισμό έχουν καινούργια σχεδίαση και από την οθόνη αφής ο οδηγός χειρίζεται διάφορες λειτουργίες, όπως το ηχοσύστημα και το τηλέφωνο.

Αθήνα - Τρίκαλα

Το L200 με το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων εξασφαλίζει γρήγορες εκκινήσεις όταν ο οδηγός πατάει απότομα το γκάζι. Αυτό μου μας άρεσε είναι οι πολύ καλές ρεπρίζ και η δυνατότητα του αυτοκινήτου να πιάνει άμεσα υψηλές ταχύτητες. Βέβαια αυτό που θέλαμε είναι ο κινητήρας να ροπιάζει ακόμη πιο χαμηλά, κάτω δηλαδή από τις 1.600 σ.α.λ. καθώς από τις 1.250 μέχρι τις 1.450 είχαμε μειωμένη ροπή. Επίσης για χρήση στον αυτοκινητόδρομο είναι προτιμότερο ένα 7άρι ή 8άρι κιβώτιο, το οποίο στις υψηλές ταχύτητες δουλεύει πιο χαμηλά, με λιγότερο θόρυβο και οικονομικότερα σε σχέση με το 6άρι του L200. Βέβαια δεν θέλουμε να αδικήσουμε αυτό του Mitsubishi το οποίο σε μια κλασική διαδρομή με στροφές και ανηφόρες, όπως αυτή του Δομοκού, επέλεγε διαρκώς την κατάλληλη σχέση, με τις στροφές να κυμαίνονται περίπου στις 1.700 σ.α.λ έτσι ώστε να έχουμε άμεσα διαθέσιμη τη ροπή.

Στο δρόμο το αυτοκίνητο πατάει σταθερά, βέβαια σε ακρότητες, όπως αυτές που κάναμε εμείς κατεβαίνοντας σε κάποιες στροφές του Μπράλου με κατεύθυνση τη Λαμία με 120 χλμ/ώρα, τότε, οι επιβάτες θα αισθανθούν έντονα τις κλίσεις του αμαξώματος. Με ταχύτητα 120 χλμ/ώρα στον αυτοκινητόδρομο και χρήση του Cruise Control η κατανάλωση του L200 κυμαίνεται περίπου στα 8,5 λίτρα /100 χλμ.

Μεταφέροντας λιπάσματα στα χωράφια

Η συνηθέστερη ερώτηση που ακούμε από υποψήφιους αγοραστές των διπλοκάμπινων pick up, είναι σχετικά με τη χρησιμότητά τους σε αγροτικές εργασίες, αν και κατά πόσο είναι πρακτικό. Το ερώτημα αυτό δημιουργείται εξαιτίας της μικρότερης καρότσας τους, συγκριτικά με αυτήν των μονοκάμπινων. Αυτό που απαντάμε σε όλους είναι ότι αν κάποιος δεν μεταφέρει φορτία με όγκο, π.χ δέματα με άχυρα όπου χρειάζεται χώρο, τότε η καρότσα του διπλοκάμπινου είναι κατάλληλη για τη δουλειά του. Όπως για παράδειγμα για τη μεταφορά λιπασμάτων, όπου το φορτώνεις μια ευρωπαλέτα, ανάλογα με το ωφέλιμο φορτίο, και τη μεταφέρεις στο χωράφι σου. Το ίδιο κάναμε και εμείς φορτώνοντας 950 κιλά λιπάσματα, με τον γεωργό Γιάννη Τσινίδη και τον γεωπόνο Βασίλη Πουλτσάκη ξεκινώντας από το χωριό Μάνδρα Λάρισας για τα χωράφια του θεσσαλικού κάμπου. Ιδιοκτήτες και οι δύο αγροτικών αυτοκινήτων, οπότε με εμπειρία από pick up, ενθουσιάστηκαν ιδιαίτερα με την απόδοση του κινητήρα του L200, όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο στο μάξιμουμ, αλλά και με την απόσβεση της ανάρτησης μέσα στα χωράφια.

Να αναφέρουμε επίσης ότι η σκληρή επένδυση στην καρότσα την προστατεύει από τυχόν φθορές και στις πλαϊνές πλευρές υπάρχουν δύο κρίκοι πρόσδεσης φορτίου.

Στον Αχελώο ποταμό με το L200

Προς το παρόν, με 950 κιλά φορτίο και δύσκολες διαδρομές μέσα σε χωράφια δεν έσπασε και δε χάλασε το L200, οπότε, ας το δοκιμάσουμε και στο φυσικό του περιβάλλον, μέσα στα βουνά και τα λαγκάδια, να δούμε αν τελικά θα τα καταφέρουμε. Επόμενος προορισμός ο Αχελώος ποταμός, εκεί που το L200 συναντάει το μυθικό ποταμό, με γρήγορα περάσματα μέσα από τις κοίτες του, βυθίσματα στις λάσπες και κίνηση σε αφιλόξενα οδοστρώματα.

Αφήνουμε την άσφαλτο και χαράζουμε δική μας πορεία σε αχαρτογράφητους δρόμους, με τον καιρό ναι μεν να μας τα κάνει μούσκεμα καθώς εξαιτίας της συνεχόμενης βροχόπτωσης δεν μπορούμε να κατέβουμε από το αμάξι για φωτογραφίες, από την άλλη όμως οι λασπόδρομοι μας δίνουν τη δυνατότητα να επιχειρήσουμε δύσκολα περάσματα. Σίγουρα η τετρακίνηση μας δίνει πολλές λύσεις, ωστόσο υπάρχουν σημεία που τα βρίσκει και αυτή σκούρα! Στην προσπάθειά μας να δοκιμάσουμε το Mitsubishi στα όριά του, έπρεπε να κάνουμε ακρότητες. Το κολλήσαμε μέσα στις λάσπες, μόνο για λίγο καθώς τη λύση μας την έδωσε άμεσα το σύστημα Super Select 4WD-II. Το σύστημα αυτό μετατρέπει το αυτοκίνητο σε πραγματικό άρμα. Κλειδώσαμε το κεντρικό διαφορικό και με την επιλογή 4LLc για κεκλιμένα εδάφη, λάσπη, άμμο, βαθύ χιόνι, κατάφερε ό, τι πριν λίγο έμοιαζε ακατόρθωτο.

Με χαρακτηριστική ευκολία ξεκόλλησε από τις λάσπες και συνεχίσαμε την πορεία μας. Στις απότομες κατηφόρες, με τα λάστιχα να μην έχουν καλή πρόσφυση στο οδόστρωμα λόγω της λάσπης, επιλέξαμε το σύστημα Hill Descent Control, το οποίο εφαρμόζει αυτόματα την απαιτούμενη ισχύ πέδησης, διατηρώντας την ταχύτητα από 2 έως 20 χλμ/ώρα.

Στο δια ταύτα δεν καταφέραμε τελικά ούτε να το σπάσουμε, ούτε να το χαλάσουμε το Mitsubishi L200. Ναι μεν το επιστρέψαμε ταλαιπωρημένο στις εγκαταστάσεις της αντιπροσωπείας, αλλά αλώβητο και νικητή από τις δύσκολες δοκιμασίες που έφερε εις πέρας. Το L200 μας αρέσει αρκετά στο δρόμο, ωστόσο στα βουνά και στα λαγκάδια απλά το λατρεύουμε. Εκεί είναι το πραγματικό τερέν του, το μέρος όπου μετατρέπεται σε οδοστρωτήρα!