Όπως έχουμε γράψει επανειλημμένα σε άρθρα μας, το επαρχιακό οδικό δίκτυο της χώρας μας είναι κακοσυντηρημένο σε πολλά τμήματά του, ενώ το ορεινό δίκτυο βρίσκεται σε ακόμη χειρότερη κατάσταση.

Κακής ποιότητας άσφαλτος στο οδόστρωμα, με δύο ή και τρεις διαφορετικές στρώσεις, ξεθωριασμένη διαγράμμιση, κατεστραμμένες προστατευτικές μπάρες, απουσία φωτισμού, πινακίδες κρυμμένες πίσω από δέντρα, συνθέτουν ένα σκηνικό ανασφάλειας και επικινδυνότητας για τους χρήστες, και σίγουρα δεν αποτελούν εικόνα σύγχρονου κράτους. Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προστεθούν και τα καπάκια των φρεατίων τα οποία αποτελούν νούμερο ένα κίνδυνο για πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων.

Όπως συνέβη πρόσφατα στην ε.ο Τρικάλων – Άρτας στη σήραγγα Σκάλας Σκορλίγκας, βρίσκεται ανάμεσα στα χωριά Αθαμάνιο Άρτας και Μεσοχώρα Τρικάλων, όταν υποχώρησε καπάκι φρεατίου τη στιγμή που περνούσε φορτηγό από πάνω του, με αποτέλεσμα να σκάσει το αριστερό πίσω λάστιχο της ρυμούλκας. Από το απότομο και βίαιο χτύπημα του ελαστικού το πίσω μέρος της ρυμούλκας σηκώθηκε αρκετά εκατοστά στον αέρα (ήταν άδεια), αλλά χάρη στις έμπειρες κινήσεις του οδηγού Βαγγέλη Αλυμάρα, δεν ξέφυγε της πορείας της. Ο ίδιος, εμφανώς ταραγμένος, ακινητοποίησε το όχημα στη δεξιά πλευρά του δρόμου και το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να τοποθετήσει σήμανση στο σημείο για να μην πέσει κάποιο άλλο όχημα στο φρεάτιο.

Ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης βρέθηκε στο σημείο λίγες ημέρες αργότερα, όταν είχε αποκατασταθεί η ζημιά, με τον κίνδυνο ωστόσο να παραμονεύει. Όπως μαρτυρούν και οι φωτογραφίες που τράβηξε, τα σίδερα με τα οποία έχουν κολληθεί τα καπάκια από τα φρεάτια είναι λεπτά, και πιστεύουμε ότι με τη συχνή διέλευση οχημάτων από πάνω τους, ίσως σπάσουν και πάλι. Ένα σπάσιμο όμως μπορεί να σημαίνει έναν απλό τραυματισμό κάποιου οδηγού, μέχρι και ακόμη πιο οδυνηρές καταστάσεις για τον ίδιο. Φανταστείτε τι πρόκειται να συμβεί αν σπάσει ένα καπάκι τη στιγμή που περνάει από πάνω του μηχανή με αρκετά χιλιόμετρα.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι οι αρμόδιοι πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στο ορεινό οδικό δίκτυο, πόσο μάλιστα σε αυτό των Τρικάλων –Άρτας μέσω Αθαμανίου, το οποίο καθημερινά χρησιμοποιούν εκατοντάδες οδηγοί και ανάμεσά τους επαγγελματίες με φορτηγά και λεωφορεία.