Μια συμφωνία για την από κοινού ανάπτυξη μιας νέας τεχνολογίας ανεφοδιασμού υγρού υδρογόνου για φορτηγά που φέρουν κυψέλες καυσίμου, υπέγραψαν πρόσφατα οι εταιρείες Daimler Truck και Linde.
Με τη συνεργασία τους, οι εταίροι φιλοδοξούν να καταστήσουν τη διαδικασία ανεφοδιασμού με υδρογόνο όσο το δυνατόν πιο εύκολη και πρακτική. Συγκεκριμένα, οι δύο εταιρείες θα επικεντρωθούν σε μια νέα διαδικασία χειρισμού του υγρού υδρογόνου, την επονομαζόμενη «τεχνολογία sLH2», κατά την οποία το υγρό υδρογόνο βρίσκεται σε κατάσταση «υποψύξης».
Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση επιτρέπει υψηλότερη πυκνότητα αποθήκευσης, μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτερο ανεφοδιασμό και ανώτερη ενεργειακή απόδοση. Η νέα διαδικασία θα χρησιμοποιεί υψηλότερα επίπεδα πίεσης και ειδικό έλεγχο της θερμοκρασίας, προκειμένου να αποφεύγονται τα λεγόμενα φαινόμενα βρασμού και τα «αέρια επιστροφής» (αέρια από τη δεξαμενή του οχήματος που επιστρέφει στο πρατήριο καυσίμων) κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού.
Σημειώνεται, πως αν όλα πάνε βάσει σχεδίου, ο πρώτος ανεφοδιασμός θα πραγματοποιηθεί το 2023 σε έναν πιλοτικό σταθμό της Γερμανίας. Η νέα τεχνολογία «sLH2», σχεδιάζεται να εφαρμοστεί στο πρωτότυπο φορτηγό υδρογόνου Mercedes-Benz GenH2 Truck, το οποίο υπενθυμίζεται πως πρόσφατα απέσπασε -από κοινού με το ηλεκτρικό eActros- το βραβείο καινοτομίας «Truck Innovation Award 2021».