Τα φοβερά νέα Scania V8 είναι αποτέλεσμα πολλών ετών κοπιώδους προσπάθειας και εξαντλητικών δοκιμών από την ομάδα μηχανικών του τμήματος Έρευνας & Εξέλιξης της Scania. Νέα κιβώτια ταχυτήτων, κινητήρες κι ένα πρωτοποριακό σύστημα εξαγωγής, δείχνουν την πίστη των Σουηδών στο μέλλον των V8 κινητήρων.

Σε μία από τις σπάνιες φορές που οι αθόρυβοι και μονίμως πολυάσχολοι σε συνεχείς δοκιμές μηχανικοί εξέλιξης της Scania αποφασίζουν να μιλήσουν για τη –συνήθως άκρως απόρρητη- διαδικασία δημιουργίας ενός νέου μοντέλου, εύκολα αντιλαμβάνεσαι το μακρύ δρόμο που οδηγεί από ασκήσεις επί χάρτου και υπολογιστικά μοντέλα, δοκιμές πρωτότυπων εξαρτημάτων και δοκιμές σε δημόσιους δρόμους στο τελικό προϊόν που φτάνει στα χέρια των πελατών.

Όσο όμως τυποποιημένη και αυστηρά ελεγχόμενη κι αν είναι πλέον στην αυτοκινητοβιομηχανία η διαδικασία εξέλιξης ενός νέου μοντέλου, τα πάντα ξεκινούν κάθε φορά από την ανθρώπινη δημιουργική σκέψη. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, η αρχική ιδέα ξεκίνησε στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης (R&D) της Scania στο Σόντερταγιε της Σουηδίας.

Τον Μάιο του 2012, ο Magnus Nilsson μαζί με άλλους δύο συναδέλφους του από το R&D της Scania, περνούν τα ρεπό τους συζητώντας ιδέες για το πώς θα μπορούσαν να βελτιώσουν την αποδοτικότητα του συστήματος επεξεργασίας καυσαερίων στην εξαγωγή των κινητήρων της εταιρείας. Ξεκίνησαν με τα βασικά, και κυρίως, με την παραδοχή ότι, κινητήρας και μονάδα επεξεργασίας καυσαερίων είναι ουσιαστικά μία μονάδα. Ειδικότερα, όσο πιο μεγάλη απόδοση επιτυγχάνεις από το σύστημα εξαγωγής, τόσο μεγαλώνει η ελευθερία σου να ρυθμίσεις τον κινητήρα αυξάνοντας την ισχύ του, και μειώνοντας ταυτόχρονα την κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, μπορείς να σχεδιάσεις έναν καινούργιο κινητήρα με άνεση και εστιάζοντας στην απλότητα της αρχιτεκτονικής του και την αντοχή. Με αυτά στο τραπέζι, οι συγκεκριμένοι μηχανικοί κατάλαβαν πως θα μπορούσαν να κατασκευάσουν καταλύτες μικρότερου όγκου, οι οποίοι όμως θα μείωναν ταυτόχρονα και τα εκπεμπόμενα καυσαέρια. Και το σπουδαιότερο, η συγκεκριμένη λύση θα τους επέτρεπε να δημιουργήσουν κινητήρες που θα δούλευαν σε χαμηλότερες σ.α.λ., σε χαμηλότερες θερμοκρασίες, κρατώντας ταυτόχρονα τις εκπομπές NOx πολύ χαμηλά. Κερδισμένοι φυσικά, τόσο οι πελάτες, όσο και το περιβάλλον.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Απριλίου (396) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου. Δείτε στο παρακάτω βίντεο, πώς είναι να οδηγείς ένα Scania V8 με 770 ίππους: