Η Scania ερευνά το πώς θα μπορούσε να ενσωματώσει στον τελευταίας γενιάς κινητήρα της, το σύστημα υδρογόνου με άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης (HPDI) της εταιρείας Westport Fuel Systems, η οποία έχει την έδρα της στο Βανκούβερ του Καναδά και ειδικεύεται στα αέρια καύσιμα.

Αυτή η συνεργασία έρχεται σε συνέχεια -και ξέχωρα- από την τεχνολογία κυψελών καυσίμου, με την οποία η σουηδική εταιρεία πειραματίζεται εδώ και καιρό. Η χρήση υδρογόνου για την τροφοδοσία κινητήρων Scania θα μπορούσε να επιτρέψει μια άλλη χρήση του αερίου καυσίμου σε μελλοντικά οχήματα. Επιπλέον, η όλη διαδικασία θα ήταν επίσης συμβατή με τα τρέχοντα παραγωγικά συστήματα της Scania.

«Η χρήση υδρογόνου σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης με το σύστημα καυσίμων HPDI που διαθέτουμε, θα μπορούσε να προσφέρει μια άλλη ανταγωνιστική ως προς το κόστος λύση για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τις μεταφορές», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Westport Fuel Systems, David M. Johnson, ο οποίος συνέχισε λέγοντας: «Αυτή η συναρπαστική εξέλιξη της πατενταρισμένης τεχνολογίας μας θα μπορούσε να προσφέρει μια οικονομική, ανταγωνιστική εναλλακτική λύση έναντι των κυψελών καυσίμου, παρέχοντας ταυτόχρονα ένα παρόμοιο προφίλ μείωσης εκπομπών αερίων θερμοκηπίου».

Υπενθυμίζεται, πως η έτερη μάρκα βαρέων οχημάτων του ομίλου TRATON, ΜΑΝ Truck & Bus, έχει και αυτή μια διττή προσέγγιση στην υδρογονοκίνηση, καθώς θέλει να εξελίξει οχήματα μηδενικών ρύπων, που θα διαθέτουν τόσο κινητήρες καύσης υδρογόνου, όσο και ηλεκτρικούς κινητήρες που θα τροφοδοτούνται με ενέργεια από κυψέλες καυσίμου, οι οποίες επίσης θα λειτουργούν με υδρογόνο.