Ο θριαμβευτής του Ράλι Ντακάρ μιλάει στο περιοδικό TΡΟΧΟΙ&TIR.

G.G.: Χατ τρικ για την Kamaz, κι άλλο ένα φορτηγό της ομάδας στην έβδομη θέση στο φετινό Ράλι Ντακάρ. Περιμένατε τέτοιο θρίαμβο στην ομάδα, δεδομένων των δυσκολιών των ειδικών διαδρομών στην αραβική χερσόνησο;

D.S.: Προφανώς το αποτέλεσμα ήταν ένας θρίαμβος για εμάς, αλλά όχι, ποτέ δεν μπορείς να περιμένεις ότι, θα καταλάβεις και τις τρεις θέσεις του βάθρου. Τελευταία φορά που είχε συμβεί κάτι τέτοιο ήταν το 2015, ενώ έχουμε χάσει και σε κάποιες διοργανώσεις. Η διαδρομή ήταν πολύ σκληρή, κι όπως ξέρετε, η διαφορά μου με τον τρίτο στην κατάταξη ήταν πάνω από μία ώρα –με τέτοιες μεγάλες διαφορές, κάθε αγωνιζόμενος έχει ευκαιρίες να αναρριχηθεί στην τελική κατάταξη. Όλοι είχαμε προβλήματα, απλά όποιος αντιμετώπισε τα λιγότερα ανέβηκε στο πόντιουμ.

G.G.: Στη φετινή διοργάνωση άλλαξαν πολλά. Ηλεκτρονικό roadbook που το λαμβάνατε 10 λεπτά πριν από την εκκίνηση κάθε σκέλους, λιγότερες ευθείες όπου τα φορτηγά κινούνταν στον κόφτη, περιορισμός τελικής στα 90 χλμ./ώρα σε κάποια επικίνδυνα σημεία. Πόσο επηρέασαν όλα αυτά το οδηγικό σας στιλ;

D.S.: Το Ντακάρ είχε ήδη αλλάξει πολύ από τη στιγμή που μεταφέρθηκε στη Σαουδική Αραβία. Είχαμε κάποια εξοικείωση με το τερέν και την τοπογραφία από πέρυσι, αλλά ο νέος κανονισμός με το ηλεκτρονικό roadbook δυσκόλεψε τους πάντες, ειδικά στο πρώτο μισό του αγώνα. Έπρεπε να το κάνουμε download 10 ή 20 λεπτά πριν από την εκκίνηση, ενώ δεν είχαμε χρησιμοποιήσει και τις συσκευές πλοήγησης ποτέ πριν. Όσο για την σχεδόν πλήρη απουσία ευθειών διαδρομών στις ειδικές, δεν μας πείραξε καθόλου. Τουναντίον, τα συνεχή στροφιλίκια αύξησαν το επίπεδο του ανταγωνισμού. Όσο για τα όρια ταχύτητας, αυτά υπήρχαν σε πολύ λιγότερα σημεία σε σχέση με το Ντακάρ στη Ν. Αμερική. Οι ειδικές διαδρομές ήταν πολύ «σφιχτές» και απαιτούσαν τη μέγιστη δυνατή συγκέντρωση και προσοχή, κάτι που πιστεύω πως βοήθησε την ομάδα μου.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Απριλίου (396) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.