«Cellcentric» ονομάστηκε η κοινοπραξία με αντικείμενο τις κυψέλες καυσίμου, που ίδρυσαν από κοινού οι Daimler Truck AG και Volvo Group, σε μία συνεργασία - έκπληξη που είχε ανακοινωθεί πέρυσι τον Απρίλιο.

Υπενθυμίζεται πως το Volvo Group απέκτησε το 50% της Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG, πληρώνοντας σε μετρητά περίπου 0,6 δισ. ευρώ. Η νεοσύστατη κοινοπραξία -στην οποία οι δύο όμιλοι έχουν ίσο μερίδιο- θα εξελίσσει, θα κατασκευάζει και θα διαθέτει στην αγορά συστήματα κυψελών καυσίμου κυρίως για βαρέα φορτηγά. Μάλιστα, στην προηγούμενη σχετική ανακοίνωση γινόταν λόγος για ένα διπλό σύστημα κυψελών καυσίμου συνεχούς ισχύος 300 kW (408 ίππων) για τα βαρέα φορτηγά των δύο ομίλων.

Βασικός στόχος της Daimler και της Volvo είναι σε περίπου τρία χρόνια, να είναι έτοιμες να ξεκινήσουν τις δοκιμές των υδρογονοκίνητων φορτηγών σε επιλεγμένους πελάτες τους, προκειμένου να προχωρήσουν στο δεύτερο μισό της τρέχουσας δεκαετίας, στην παραγωγή των εν λόγω οχημάτων. Εύλογα, η φιλοδοξία των δύο εταίρων είναι η μεταξύ τους κοινοπραξία να αποτελέσει τον παγκόσμιο ηγέτη στον χώρο των κυψελών καυσίμου, βοηθώντας παράλληλα τον πλανήτη να κάνει ένα σημαντικό βήμα έως το 2050, προς τις οδικές μεταφορές με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.