Τροχοί & TIR

BYD: Η τεχνογνωσία του Market Leader

Διαθέτοντας 37 εργοστάσια σε Ασία, Ευρώπη και Αμερική, οι πωλήσεις της BYD μετρούν 900.000 ηλεκτρικά οχήματα, ανάμεσά τους και χιλιάδες αστικά λεωφορεία αμιγώς ηλεκτρικά ή «battery only», όπως, επίσ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 04/04/2021 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Ο διευθυντής της μονάδας φορτηγών και λεωφορείων της Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, Πέτρος Πλακάκης, μπροστά στο 8,7 μέτρων ηλεκτρικό BYD, το οποίο κέντρισε το ενδιαφέρον των δήμων.
Ο διευθυντής της μονάδας φορτηγών και λεωφορείων της Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, Πέτρος Πλακάκης, μπροστά στο 8,7 μέτρων ηλεκτρικό BYD, το οποίο κέντρισε το ενδιαφέρον των δήμων.

Διαθέτοντας 37 εργοστάσια σε Ασία, Ευρώπη και Αμερική, οι πωλήσεις της BYD μετρούν 900.000 ηλεκτρικά οχήματα, ανάμεσά τους και χιλιάδες αστικά λεωφορεία αμιγώς ηλεκτρικά ή «battery only», όπως, επίσης, τα αποκαλούν διεθνώς.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες 1.200 αστικά ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν διανύσει 22 εκ. χιλιόμετρα, εκτελώντας δρομολόγια στα κέντρα μεγάλων πόλεων με τεράστια και μετρήσιμα οφέλη για τους πολίτες, καθώς, σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ, κάθε λεωφορείο BYD μέσα σε μια περίοδο 12 ετών, γλυτώνει το περιβάλλον από περίπου 1.690 τόνους CO2. Ενδεικτικά, η εταιρεία αναφέρει πως η χρήση των λεωφορείων της μεταφράζεται στην απομάκρυνση 13.000 Ι.Χ. αυτοκινήτων από τους δρόμους της Β. Αμερικής. Καθόλου τυχαίο το ρεπορτάζ αμερικανικής εφημερίδας που είχε τίτλο «Τα BYD «σώζουν» τις ΗΠΑ» και υπότιτλο «Τα περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη των ηλεκτρικών λεωφορείων».

Αξίζει να αναφερθεί, ακόμα, πως η λειτουργία των ηλεκτρικών BYD υπολογίζεται πως έχει περιορίσει την κατανάλωση πετρελαίου κατά σχεδόν 12,5 εκ. λίτρα. Μόνο η εταιρεία δημόσιων μεταφορών AVTA (Antelope Valley Transit Authority), αναφέρει πως ο ηλεκτρικός στόλος της έχει διανύσει σχεδόν 5,5 εκ. χλμ., γλυτώνοντάς την από περίπου 2,9 εκ. λίτρα πετρελαίου. Το παραπάνω, και αφού έχει πληρωθεί η αξία του ηλεκτρικού ρεύματος για τη φόρτιση των μπαταριών, μεταφράζεται σε περιορισμό του κόστους κατά ένα εκατομμύριο δολάρια.

«Τα περιβαλλοντικά οφέλη από την κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων είναι τεράστια και συνάδουν απόλυτα με τις προσπάθειες των χωρών να περιορίσουν τις εκπομπές του CO2, που ευθύνεται κατά κύριο λόγο για την υπερθέρμανση του πλανήτη. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι Αρχές των πόλεων σε Ευρώπη και Η.Π.Α. οριοθετούν χρονικά το τέλος των θερμικών λεωφορείων και την καθολική κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων αστικών λεωφορείων», τονίζει ο Πέτρος Πλακάκης, διευθυντής της μονάδας φορτηγών και λεωφορείων του ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, για να προσθέσει:

«Η οικονομία της ενέργειας, η καθαρή ατμόσφαιρα στα αστικά κέντρα και η μείωση των θορύβων, που βελτιώνουν την ποιότητα της ζωής, είναι θεμελιώδης υποχρέωση όλων μας στην παγκόσμια προσπάθεια προστασίας του περιβάλλοντος. Με αυτές τις αξίες και τη διαχρονική συνέπεια προς τους πελάτες και τους συνεργάτες της, η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, η οποία συμπληρώνει φέτος 99 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία, αποτελεί εισαγωγέα της BYD (Build your Dreams) στην Ελλάδα με στόχο να παρέχει sales και after sales υπηρεσίες για τα υπερσύγχρονα, ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας σε όλη την Ελλάδα».

«Θέμα τεχνογνωσίας»

Αναφερόμενος στην παγκόσμια διείσδυση των αστικών λεωφορείων της BYD, ο κ. Πλακάκης σημειώνει: «Είναι θέμα τεχνογνωσίας και τεχνολογίας. Αν δεχτούμε πως οι μπαταρίες είναι η καρδιά του ηλεκτροκίνητου λεωφορείου, σας υπενθυμίζουμε πως η BYD ξεκίνησε ως κατασκευαστής μπαταριών, αναπτύσσοντας συσσωρευτές υψηλής χωρητικότητας και ισχύος, γιατί αυτό απαιτούσαν οι πελάτες της. Με σαφή υπεροχή στον τομέα των μπαταριών, ήταν θέμα χρόνου να εισέλθει στην κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων και να εξελίξει τη δική της ηλεκτρική γραμμή κίνησης, αυτήν που σήμερα επιλέγουν μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες οι συγκοινωνιακοί φορείς, δημόσιοι και ιδιωτικοί».

Στην ερώτησή μας, αν θα μπορούσε με λίγα απλά λόγια να μας περιγράψει τα στοιχεία που κάνουν τις μπαταρίες της BYD να πλεονεκτούν, ο κ. Πλακάκης μας εξηγεί:

«Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να διατηρούν την ενεργειακή τους ισχύ σε μεγάλο χρονικό βάθος και σε ένα πολύ μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Να είναι ασφαλείς και να αντέχουν στη σύνθλιψη, στην κάμψη και στη διάτρηση. Τα στοιχεία, όμως, που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή της μπαταρίας ποικίλουν και ακριβώς εδώ βρίσκονται και οι διαφορές μεταξύ των μπαταριών. Η BYD έχοντας την τεχνογνωσία που σας ανέφερα, επιλέγει να κατασκευάζει μπαταρίες σιδήρου-φωσφορικού, οι οποίες έχουν αποδειχτεί στην πράξη ότι πληρούν τις παραπάνω βασικές προδιαγραφές και είναι ταυτόχρονα οικονομικές».

Αναφορικά με τη φόρτιση αυτών των μπαταριών, ο κ. Πλακάκης σημειώνει:

«Το 12μετρο ηλεκτρικό λεωφορείο BYD μετά από μια πλήρη φόρτιση τη νύχτα στο αμαξοστάσιο, έχει τη δυνατότητα εκτέλεσης των δρομολογίων μιας ολόκληρης βάρδιας, απαλλάσσοντας έτσι τον συγκοινωνιακό φορέα από την εγκατάσταση έξτρα φορτιστών στις αφετηρίες ή σε άλλα σημεία για την επαναφόρτιση των μπαταριών, μια υποδομή που αυξάνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας του στόλου».

Σήμερα, η παρουσία της BYD στην Ευρώπη, είναι αξιοσημείωτα δυναμική, καθώς αποτελεί market leader της αγοράς, αφού μόλις σε μια εικοσαετία έχει καταφέρει να πουλήσει περισσότερα από 1.400 ηλεκτρικά λεωφορεία σε πάνω από 20 ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, λειτουργώντας δύο εργοστάσια κατασκευής ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ουγγαρία και στη Γαλλία, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες της Ευρώπης, ενώ συνεργάζεται και με το εργοστάσιο της Alexander Denis Limited (ADL) στην Αγγλία, όπου παρέχει τις μπαταρίες, τα μοτέρ και όλη την τεχνογνωσία σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.

Το 2019 στη διεθνή έκθεση BUSWORLD του Βελγίου, κατάφερε να σφραγίσει τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή συμφωνία με την Keolis, γνωστή πολυεθνική εταιρεία μεταφορών στην Ολλανδία, μια παραγγελία που έφτασε τα 259 ηλεκτρικά λεωφορεία, φέρνοντας την BYD στην πρώτη θέση στην Ευρώπη για το 2020, ενώ στην ίδια έκθεση, απέσπασε το πρώτο βραβείο από την iF Design Awards για το πρωτοποριακό design του λεωφορείου 12 μέτρων της BYD, το οποίο έχει κατασκευαστεί με φιλικά προς τον επιβάτη υλικά και το οποίο εδώ και μερικούς μήνες κυκλοφορεί στην Ευρώπη αλλά και στην Αθήνα.

PreviousNext