Στην πλέον απαιτητική αγορά του κόσμου, στις Η.Π.Α., διεισδύει ταχύτατα η BYD, την ίδια στιγμή που συνεχίζει να κερδίζει σημαντικά συμβόλαια με συγκοινωνιακούς φορείς πολλών ευρωπαϊκών πόλεων.

Διαθέτοντας 37 εργοστάσια σε Ασία, Ευρώπη και Αμερική, οι πωλήσεις της BYD μετρούν 900.000 ηλεκτρικά οχήματα, ανάμεσά τους και χιλιάδες αστικά λεωφορεία αμιγώς ηλεκτρικά ή «battery only», όπως, επίσης, τα αποκαλούν διεθνώς. Στις Ηνωμένες Πολιτείες 1.200 αστικά ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν διανύσει 22 εκ. χιλιόμετρα, εκτελώντας δρομολόγια στα κέντρα μεγάλων πόλεων με τεράστια και μετρήσιμα οφέλη για τους πολίτες, καθώς, σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ, κάθε λεωφορείο BYD μέσα σε μια περίοδο 12 ετών, γλυτώνει το περιβάλλον από περίπου 1.690 τόνους CO2. Ενδεικτικά, η εταιρεία αναφέρει πως η χρήση των λεωφορείων της μεταφράζεται στην απομάκρυνση 13.000 Ι.Χ. αυτοκινήτων από τους δρόμους της Β. Αμερικής. Καθόλου τυχαίο το ρεπορτάζ αμερικανικής εφημερίδας που είχε τίτλο «Τα BYD “σώζουν” τις ΗΠΑ» και υπότιτλο «Τα περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη των ηλεκτρικών λεωφορείων».

Αξίζει να αναφερθεί, ακόμα, πως η λειτουργία των ηλεκτρικών BYD υπολογίζεται πως έχει περιορίσει την κατανάλωση πετρελαίου κατά σχεδόν 12,5 εκ. λίτρα. Μόνο η εταιρεία δημόσιων μεταφορών AVTA (Antelope Valley Transit Authority), αναφέρει πως ο ηλεκτρικός στόλος της έχει διανύσει σχεδόν 5,5 εκ. χλμ., γλυτώνοντάς την από περίπου 2,9 εκ. λίτρα πετρελαίου. Το παραπάνω, και αφού έχει πληρωθεί η αξία του ηλεκτρικού ρεύματος για τη φόρτιση των μπαταριών, μεταφράζεται σε περιορισμό του κόστους κατά ένα εκατομμύριο δολάρια. «Τα περιβαλλοντικά οφέλη από την κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων είναι τεράστια και συνάδουν απόλυτα με τις προσπάθειες των χωρών να περιορίσουν τις εκπομπές του CO2, που ευθύνεται κατά κύριο λόγο για την υπερθέρμανση του πλανήτη. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι Αρχές των πόλεων σε Ευρώπη και Η.Π.Α. οριοθετούν χρονικά το τέλος των θερμικών λεωφορείων και την καθολική κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων αστικών λεωφορείων», τονίζει ο Πέτρος Πλακάκης, διευθυντής της μονάδας φορτηγών και λεωφορείων του ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Απριλίου (396) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.