Η Isuzu περνάει σε νέα εποχή, με μία γκάμα η οποία πλέον επεκτείνεται και σε νέες κατηγορίες, και φροντίζει να το δείχνει τόσο με το νέο ντιζάιν των λεωφορείων που κατασκευάζει, όσο και με την ωριμότητα της γραμμής μετάδοσης κίνησης –το νέο midi πούλμαν Grand Toro είναι η επιτομή της τεχνογνωσίας του κατασκευαστή στα μεσαία πούλμαν, η οποία εδώ και χρόνια, ουσιαστικά του ανήκει.

Σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά από το επίσημο λανσάρισμα, είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή ένα πολύ ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά μεσαίο πούλμαν, το νέο midi τουριστικό λεωφορείο της Isuzu, το Grand Toro.

Η θέση οδήγησης στο Isuzu Grand Toro
Μοντέρνος και ευρύχωρος χώρος εργασίας για τον οδηγό

Πρόκειται για την πρώτη εμφάνιση της εταιρείας στην κατηγορία των 40 θέσεων υπεραστικών/τουριστικών: ένα πούλμαν μήκους 8,5 μέτρων μικτού βάρους 11.480 κιλών, το οποίο τοποθετείται στη γκάμα πάνω από τα Novo των (από) 7,3 μέτρων και Turqoise (έως 8μέτρα), και εμπλουτίζει το συνεχώς επεκτεινόμενο προϊοντικό πορτφόλιο της εταιρείας.

Θέσεις επιβατών Isuzu Grand Toro
Το Grand Toro στην (υπεραστική/intercity) διαμόρφωση της δοκιμής μπορεί να μεταφέρει 35+1 καθήμενους, έναν ξεναγό και 6 όρθιους επιβάτες

Τους τελευταίους μήνες, ο κατασκευαστής παρουσιάζει συνεχώς νέα μοντέλα, με σκοπό να καλύψει κάθε πιθανή κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς, στην οποία και σαφώς εστιάζει -από τα μικρά τουριστικά που κυκλοφορούν ευρέως στην ελληνική αγορά, και αστικά όλων των κατηγοριών, μέχρι 13μετρα CNG intercity και 18μετρα αρθρωτά, ενώ αναμένονται κι άλλες εγγραφές στη γκάμα. Μάλιστα, σύντομα θα υπάρχει μεγάλο hub ανταλλακτικών για την ευρωπαϊκή αγορά στην Τσεχία.

Η εταιρεία εξάγει αυτή τη στιγμή τα λεωφορεία της σε 40 χώρες, η πλειοψηφία από τις οποίες βρίσκονται στην Ευρώπη, ενώ μέχρι το 2023σκοπεύει να διαθέτει εκπροσώπηση σε πάνω από 60 αγορές. Ειδικά στην κατηγορία των midi, εξάγει πάνω από 850 μονάδες τον χρόνο, επίδοση απλησίαστη από οποιονδήποτε άλλο κατακευαστή στην Ευρώπη. Συνολικά, στους ευρωπαϊκούς δρόμους κυκλοφορούν πάνω από 8.000 λεωφορεία Isuzu.

Ολοκληρωμένη πρόταση

Το Grand Toro ξεχωρίζει από μακριά, και είναι πιθανότατα το πλέον φουτουριστικό σχέδιο που κυκλοφορεί στην κατηγορία αυτή τη στιγμή. Στη δυναμική του παρουσία συμβάλλει κυρίως το εμπρός τμήμα με το σχήματος μπούμερανγκ κεντρικό μέρος της μάσκας που μοιάζει να πλέει στο μαύρο φόντο, και τα λεπτά φώτα ημέρας που εδράζονται πάνω στα (δυναμικής, όπως ονομάζεται λειτουργίας) φλας.

Γραμμή μετάδοσης κίνησης, εξοπλισμός

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, το Isuzu φοράει τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα με intercooler ISB4.5 E6 της Cummins. Πρόκειται για ένα προδιαγραφών Euro 6 σύνολο χωρητικότητας 4,5λίτρων, που αποδίδει 210 ίππους ισχύος στις 2.300 σ.α.λ., με την παραγόμενη ροπή να αγγίζει τα 850 Nm στις 1.200-1.500 σ.α.λ.

 

To Isuzu Grand Toro στο δρόμο
Το Grand Toro είναι απροβλημάτιστο στο ταξίδι και ξεκούραστο για οδηγό και επιβάτες

Στο δρόμο

Η θέση οδήγησης χαρακτηρίζεται από επαρκείς χώρους, και φροντισμένη εργονομία, ενώ η εξοικείωση με χειριστήρια, διακόπτες και τις διάφορες λειτουργίες είναι άμεση. Ο πίνακας οργάνων συνιστά σημαντική αναβάθμιση, καθώς διαθέτει πολύ ευκρινή γραφικά στο ψηφιακό του τμήμα και πληροφόρηση για κάθε σχεδόν παράμετρο λειτουργίας κι εξάρτημα του οχήματος.

Συνολικά, για τη μεταφορική εφαρμογή για την οποία προορίζεται, και σε σχέση με την εκμετάλλευση που προσφέρει, είναι δύσκολο να βρεις ουσιαστικό ψεγάδι στο Grand Toro. Το Grand Toro έχει όλες τις προδιαγραφές για να γίνει κοινή εικόνα στους ελληνικούς δρόμους. 

Διαβάστε την εμπειρία μας από τη συμπεριφορά του λεωφορείο στο δρόμο και αναλυτικά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουνίου που κυκλοφορεί στα περίπτερα όλης της χώρας.