Αποδεκτό έγινε από το Συμβούλιο της E.E. ένα σχέδιο κοινοτικής συμφωνίας, με βάση το οποίο όλα τα κράτη-μέλη θα πρέπει από το 2023 να υιοθετήσουν ένα συγκεκριμένο μοντέλο χρέωσης διοδίων επί όλων ανεξαιρέτως των ευρωπαϊκών αυτοκινητόδρομων.

Αντίστροφη μέτρηση

 

Η χρέωση θα υπολογίζεται με την απόσταση και θα πάψουν να ισχύουν, από το 2029, οι βινιέτες επί των ευρωπαϊκών αυτοκινητόδρομων, ενώ για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο θα πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμες και βινιέτες μιας ημέρας.

Επίσης, τα τέλη των διοδίων θα διαμορφώνονται όχι μόνο από το κόστος των υποδομών, τους άξονες και τη χιλιομετρική απόσταση, αλλά και από την κατηγορία ρύπων του οχήματος (euro 6, euro 5 κ.λπ.), όπως άλλωστε συμβαίνει ήδη σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες.

Οι διαφορές στα διόδια μεταξύ καθαρών και παλαιών φορτηγών είναι σημαντικές και κάθε χρόνο θα γίνονται μεγαλύτερες στη βάση του δόγματος «ο ρυπαίνων πληρώνει», αλλά και των κοινοτικών κανόνων υποχρεωτικής μείωσης των εκπομπών ρύπων από τις Μεταφορές κατά τα επόμενα χρονικά στάδια.

Γίνεται φανερό, πως ο χρόνος για τα ελληνικά φορτηγά, παλαιά, αυξημένης κατανάλωσης και ρυπογόνα στην πλειονότητά τους, μετράει αντίστροφα, με συνέπεια να χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους, πέρα από τη βλάβη που προκαλούν στο περιβάλλον.

Από την πλευρά της η κυβέρνηση αυτή, όπως και οι προηγούμενες, έχουν πάντα έτοιμο ένα μεγαλόπνοο σχέδιο για την ανανέωση του γηρασμένου στόλου. Αυτό το σχέδιο, δεν εννοεί να υλοποιηθεί. Κατά καιρούς και κατά την περίσταση (π.χ. προεκλογικά) εξαγγέλλεται και μετά ξαναγυρίζει στο συρτάρι του. Και θα ‘ρθει εκείνη η ώρα που οι ίδιοι οι εξαγγέλλοντες θα επιβάλλουν τα αυξημένα διόδια για τα ρυπογόνα φορτηγά, χωρίς στο μεταξύ να έχουν κάνει το παραμικρό για την αντικατάστασή τους.

Ειρωνεία σκέτη...  

 

Καλή υγεία να έχετε και πάντα καλοτάξιδοι