Σε λιγότερο από έναν μήνα μετά το λανσάρισμα της νέας γενιάς φορτηγών DAF ο Ολλανδός κατασκευαστής έλαβε παραγγελίες από περισσότερους από 1.000 πελάτες της μάρκας.

«Αυτό δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στο παρελθόν στα 90 χρόνια της DAF», σχολίασε ο Richard Zink, μέλος του Δ.Σ. της DAF και υπεύθυνος πωλήσεων. Παρά το γεγονός ότι δημιουργούνται προβλήματα στους χρόνους παράδοσης λόγω καθυστερήσεων στην παραγωγή και του φόρτου των παραγγελιών, οι πελάτες στη συντριπτική τους πλειονότητα προτίμησαν τη μετάθεση της ημερομηνίας παραλαβής των νέων DAF παρά την ακύρωση της παραγωγής τους.

Με την ευκαιρία να πούμε ότι στην Ελλάδα, τα πρώτα DAF της νέας γενιάς XF, XG και XG+ θα έλθουν στην Ergotrak (Όμιλος Σφακιανάκη) στις αρχές του νέου έτους, αλλά στο μεταξύ το βιβλίο παραγγελιών είναι ανοιχτό.

daf xg cabin

Να υπενθυμίσουμε ότι τα νέα DAF αιφνιδίασαν τον ανταγωνισμό, εισάγοντας νέες καμπίνες που εκμεταλλεύονται στο μάξιμουμ τις δυνατότητες που δίνει η νέα κοινοτική νομοθεσία αναφορικά με τις μάζες και διαστάσεις.

Πέρα από την επιμηκυμένη κατά 160 χιλιοστά «μούρη» οι δύο νέες ναυαρχίδες της γκάμας έχουν τις μοναδικές καμπίνες της αγοράς με συν 330 χιλιοστά μήκους, τα οποία προστέθηκαν στο πίσω μέρος και τα οποία αυξάνουν ουσιαστικά τον χώρο διαβίωσης για τον οδηγό.

Οι καμπίνες των DAF XG και XG+ είναι 175 χιλιοστά ψηλότερες από το νέο DAF XF, και προφέρουν ένα σχεδόν φλατ δάπεδο, καθώς το τούνελ είναι μόλις 5 εκατοστά. Και, κάπου εδώ, η DAF έκανε αυτό που κανείς άλλος δεν είχε κατορθώσει μέχρι τώρα: μόλις τρία σκαλοπάτια για την είσοδο στην καμπίνα, κάτι που σημαίνει ότι, η μεγαλύτερη καμπίνα της αγοράς έχει και την πιο εύκολη είσοδο.

Ποιος θα το περίμενε…

Η εκμετάλλευση στο εσωτερικό δείχνει να αποτελεί πλέον τον πήχη με τον οποίο όλοι θα συγκρίνονται. Το ωφέλιμο ύψος είναι από 1.980 έως 2.105 χιλιοστά στο XG και 2.220(!) χιλιοστά στο XG+. Ο ωφέλιμος όγκος αγγίζει την αδιανόητη μέχρι πρότινος τιμή των 12,5 κυβικών μέτρων, ή συν 14% σε σχέση με την ήδη τεράστια Super Space Cab.