Η εικόνα των πινάκων στη διπλανή σελίδα με τις ταξινομήσεις των καινούργιων και των μεταχειρισμένων επαγγελματικών αυτοκινήτων, ουδόλως συνάδει με τα δεδομένα ευρωπαϊκής χώρας στον τομέα των οδικών μεταφορών.
Το πρώτο εξάμηνο, βλέπουμε ότι ταξινομήθηκαν 3.499 μεταχειρισμένα φορτηγά πάνω από 3,5 τόνους και μόλις 278 καινούργια. Αν ένας ξένος διαβάσει αυτά τα νούμερα, σίγουρα θα σκεφτεί ότι στην Ελλάδα απαγορεύονται οι πωλήσεις καινούργιων φορτηγών και ότι αυτά τα 278 ταξινομήθηκαν αφορούσαν διάφορες εξαιρέσεις.
Η κυβερνητική ατολμία στη λήψη αποφάσεων για την πολυσυζητημένη πλέον ανανέωση του στόλου των φορτηγών και των λεωφορείων, δεν μπορεί να συνεχίζεται ούτε να αποτελεί «θέμα υπό εξέταση» για χρόνια και δεκαετίες, όταν η μείωση των ρύπων αποτελεί βασική υποχρέωση της χώρας μας έναντι των διεθνών συμφωνιών και των κοινοτικών οδηγιών που ορίζουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα ανάληψης δράσεων για τον περιορισμό του CO2.
Οι επιπτώσεις στη δημόσια υγεία είναι σοβαρές και μη αμφισβητήσιμες , η βλάβη για το περιβάλλον ανεπανόρθωτη, ενώ δεδομένη είναι και η υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής και της καθημερινότητας των πολιτών.
Πόσο ακόμη θα πρέπει οι κατοικούντες αυτή τη χώρα να πλήττονται από τις επιπτώσεις των αυξημένων ρυπογόνων ουσιών και για πόσο ακόμη χρόνο θα πρέπει «το θέμα να εξετάζεται» από τους κυβερνώντες; Εννέα στα δέκα εισαγόμενα φορτηγά είναι παλιάς τεχνολογίας και η ψαλίδα ανοίγει, καθώς ακόμη και τα euro 5 εγκαταλείπονται στη δυτική και κεντρική Ευρώπη και μπορεί κανείς να τα βρει σε απίστευτα χαμηλές τιμές.
Γιατί, ποιος αλήθεια θα κρατήσει εκεί ένα παλιό φορτηγό, όταν θα πρέπει να πληρώνει τρεις έως τέσσερις φορές περισσότερα τέλη διοδίων και όταν δεν θα μπορεί να μπαίνει μέσα στις πόλεις για να φορτώσει;
Μετά τα παραπάνω, έχουν μειωμένη θα λέγαμε σημασία να αναφερθούμε στις επί μέρους πωλήσεις της κάθε μάρκας και αφήνουμε συγκρίσεις και σχόλια για το επόμενο τεύχος. Μέχρι τότε προσδοκούμε και ευελπιστούμε να ακούσουμε την απόφαση για τα κίνητρα ανανέωσης του (πεπαλαιωμένου) στόλου των φορτηγών μας.