Τροχοί & TIR

Εξόρμηση με Nissan Navara στο όρος Καλιακούδα

Το pick-up αποτελεί το αγαπημένο μας όχημα για τις καλοκαιρινές εξορμήσεις γιατί μας βγάζει από το κλασικό δίλημμα βουνό ή θάλασσα, αφού μας επιτρέπει να συνδυάζουμε και τα δύο. Μια τέτοια περίπτωση
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 16/08/2021 - 09:57
Κοινοποίηση στα Social Media
nissan navara n-guard στο όρος καλιακούδα

Το pick-up αποτελεί το αγαπημένο μας όχημα για τις καλοκαιρινές εξορμήσεις γιατί μας βγάζει από το κλασικό δίλημμα βουνό ή θάλασσα, αφού μας επιτρέπει να συνδυάζουμε και τα δύο. Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί η έκδοση N-Guard του Nissan Navara το οποίο αφενός προσφέρει μια lifestyle εκδοχή, αφετέρου δεν ξεχνάει τον επαγγελματικό του προορισμό, για τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων ή άλλων εμπορευμάτων στην καρότσα του. Προσεγγίζουμε απόκρυμνες παραλίες και σκαρφαλώνουμε σε δύσκολες διαδρομές στην ορεινή Ελλάδα, ενώ μας προσφέρει αυξημένες επιδόσεις, ασφάλεια υψηλού επιπέδου και άνεση για όλους τους επιβάτες.

Αυτή τη φορά οδηγούμε το Navara N-Guard στα παράλια του νομού Λάρισας, μεταφέροντας ιστιοπλοϊκό εξοπλισμό και εν συνεχεία κατευθυνόμαστε στους χωματόδρομους στα ορεινά της Ευρυτανίας. Το Navara N-Guard σε προκαλεί να το δοκιμάσεις στα όριά του και εν τέλει να το αγοράσεις. Ακολουθήστε μας σε υψόμετρο 2.000 μέτρων και θα καταλάβετε το λόγο…

Εξαιρετικό σύνολο

Η επιβλητική παρουσία του Navara N-Guard στο δρόμο ενισχύεται στη συγκεκριμένη έκδοση από τα αυτοκόλλητα περιμετρικά του αυτοκινήτου. Ξεκινούν χαμηλά από τις μπροστινές πόρτες και φτάνουν μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα. Η λευκή πέρλα απόχρωση προσδίδει κομψότητα ενώ τα εν λόγω μαύρα αυτοκόλλητα σε προδιαθέτουν για αυξημένες εκτός δρόμου επιδόσεις. Ακόμη, οι ζάντες αλουμινίου Black Monotone 18 ιντσών, οι μαύρες αποχρώσεις στις λαβές των θυρών, στα καλύμματα των καθρεφτών, στον πίσω προφυλακτήρα και στα πλαϊνά σκαλοπάτια, καθώς επίσης η μπροστινή μαύρη μάσκα και τα μαύρα τελειώματα στα φώτα ομίχλης, αναβαθμίζουν σημαντικά την έκδοση N-Guard. Η καρότσα διαθέτει συρόμενο κάλυμμα για την ασφάλιση των εμπορευμάτων και την αποφυγή κλοπής. Το μήκος της καρότσας είναι 1.578 χιλιοστά και το πλάτος της 1.560 χιλιοστά (το οποίο περιορίζεται στους θόλους των τροχών στα 1.130 χιλιοστά), ενώ το κατώφλι φόρτωσης βρίσκεται στα 815 χιλιοστά.

 

Μοναδικό σαλόνι

Στις καλοκαιρινές εξορμήσεις τους οι επιβάτες του Navara έχουν στη διάθεσή τους κάτι που μόνο το συγκεκριμένο pick-up προσφέρει σε σχέση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού. Τι είναι αυτό που το κάνει μοναδικό; Μα φυσικά η γυάλινη ηλιοροφή η οποία προσφέρει άπλετο φως στο εσωτερικό και μια μοναδική αίσθηση πολυτέλειας. Όπως και να το κάνουμε η ηλιοροφή «μετράει» και στο μάτι αλλά και στη διάθεση των επιβατών.

Σκεφτείτε να βρίσκεστε στο εσωτερικό του Navara ένα βράδυ του Αυγούστου και να απολαμβάνετε εν κινήσει το φεγγάρι, μέσω της ανοιχτής ηλιοροφής. Μια μοναδική αίσθηση που προσφέρει μόνο η συγκεκριμένη έκδοση. Επίσης ο αέρας και η δροσιά που φέρνει όταν βρίσκεστε καθ'οδόν είναι κάτι που θα εκτιμήσετε τους θερινούς μήνες.

Από εκεί και πέρα η αίσθηση της πολυτέλειας με τα δερμάτινα φαρδιά-καθίσματα είναι έντονη στο εσωτερικό. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής από την οποία ο οδηγός έχει πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες, όπως GPS, τηλέφωνο, κάμερες, και άλλες χρήσιμες λειτουργίες. Η ανοιχτή θήκη επάνω στο ταμπλό είναι μια έξυπνη λύση για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων.

Σε προκαλεί… για γκάζια

Αφενός η πληθωρική παρουσία του Navara, αφετέρου η δύναμη που εξασφαλίζει ο 2,3 λίτρων κινητήρας σε προκαλεί συνεχώς να του τερματίσεις τα γκάζια. Τόσο από στάση όσο και εν κινήσει οι επιδόσεις και οι ρεπρίζ είναι καταιγιστικές. Βέβαια σε αυτό παίζει σημαντικό ρόλο και η καλή συνεργασία με το επτάρι αυτόματο κιβώτιο το οποίο είναι γρήγορο στις αλλαγές, όταν ο οδηγός κάνει kick down.

Ειδικά σε επαρχιακούς δρόμους, π.χ Θήβα-Μπράλος, όπου οι προσπεράσεις γίνονται οριακά και με μικρά περιθώρια χώρου, το Navara κινείται πολύ σβέλτα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι από τα 22 χλμ/ώρα ανεβάζει στα 79 χλμ/ώρα σε οκτώ δευτερόλεπτα ενώ από τα 87 χλμ/ώρα στα 115 χλμ/ώρα σε έξι δευτερόλεπτα. Ο οδηγός δε θα νιώσει σε καμία στιγμή απώλεια ροπής ενώ η παρεχόμενη ισχύς είναι συνεχής.

Στον αυτοκινητόδρομο ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι χαμηλοί, όπως και η λειτουργία του κινητήρα, ακόμη και στις 4.000 σ.α.λ. Η χρήση του Cruise control είναι εύκολη και άμεση, από όπου ο οδηγός μπορεί παράλληλα να αυξομειώνει την ταχύτητα ανά ένα χιλιόμετρο.

Να αναφέρουμε ότι ο κινητήρας πληροί τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6D-Temp και είναι twin turbo. Τα ατσάλινα πιστόνια δέχθηκαν νέα επίστρωση, έχουν χαμηλότερη αναλογία συμπίεσης και η πίεση του συστήματος ψεκασμού αυξήθηκε από 2.000 σε 2.200 bar.

Στα βουνά της Ευρυτανίας

Στον αυτοκινητόδρομο το Navara μας ταξίδεψε άνετα και ξεκούραστα, «καταπίνοντας» εκατοντάδες χιλιόμετρα χωρίς στάση. Άλλωστε, η δουλειά που έχει γίνει στην πίσω ανάρτησή του με τους πέντε συνδέσμους είναι άριστη και έχει άμεση και ευεργετική επίδραση στη διάρκεια του ταξιδιού, σε όποιο τερέν και αν κινείται το αυτοκίνητο.

Επόμενος προορισμός μας το πέρασμα του όρους Καλιακούδα στα 2.000 μέτρα και παρόλο που οδηγοί άλλων pick-up μας συνέστησαν να μην ακολουθήσουμε τη συγκεκριμένη διαδρομή, εμείς πράξαμε το αντίθετο. Όχι βέβαια γιατί θέλαμε να «το παίξουμε» έξυπνοι ή γιατί υπερεκτιμήσαμε τις οδηγικές ικανότητές μας, αλλά επειδή γνωρίζαμε καλά τις δυνατότητες του Navara σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές. Άλλωστε για αυτό το λόγο έχει κατασκευαστεί τόσο σκληροτράχηλο, για να ξεπερνάει κάθε εμπόδιο και δυσκολία. Όπως έκανε και τώρα.

Επιλέξαμε την τετρακίνηση για να πατάει πιο σταθερά στο χαλικόδρομο και κυρίως για να αποφύγουμε τη συνεχόμενη υπερστροφή (την τάση δηλαδή να «φεύγει» το πίσω μέρος). Μόνο σε μια περίπτωση χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε τη λειτουργία 4 WD Low και αυτό για να ξεκολλήσουμε από ένα βούλιαγμα που προέκυψε σε δρόμο γεμάτο λάσπες. Παράλληλα με το ηλεκτρονικό κλείδωμα του πίσω διαφορικού μεταφέρεται ισομερώς η δύναμη και στους δυο πίσω τροχούς ενισχύοντας την πρόσφυση για να κρατιέται καλύτερα το όχημα στο δρόμο.

Στις παρατεταμένες κατηφόρες του όρους Καλιακούδα (υψομετρική διαφορά 1.280 μέτρων) χρησιμοποιούμε το σύστημα Hill Descent Control το οποίο διατηρεί σταθερή την ταχύτητα και το φρενάρισμα. Επίσης το ενιαίο πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από υψηλής αντοχής ατσάλι για μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή και σε συνδυασμό με την ελάχιστη απόσταση από το έδαφος (στα 219 χιλιοστά) σε κάνει να το εμπιστεύεσαι ακόμη και στα πιο απίθανα σημεία.

Στο δια ταύτα το Nissan Navara N-Guard σε βγάζει ατσαλάκωτο στις πιο άγριες διαδρομές των ελληνικών βουνών, εκεί που χρειάζεσαι ένα σκληροτράχηλο pick-up για να προσεγγίσεις τις ομορφιές της φύσης. Το μόνο σίγουρο είναι ότι με την αγορά του Navara αποκτάτε άμεσα ένα αμάξι το οποίο είναι για τα αλώνια… αλλά και για τα σαλόνια.

PreviousNext