Τροχοί & TIR

Στις φάρμες με DAF LF 

Από τις φάρμες της λίμνης Τριχωνίδας στο τυροκομείο της εταιρείας Παπαθανασίου στο 8ο χλμ. Αγρινίου-Καρπενησίου για την παρασκευή γαλακτοκομικών προϊόντων και από εκεί στα ράφια των καταστημάτων, εί
από Παύλος Μαυρομύτης | Σάββατο 31/07/2021 - 12:58
Κοινοποίηση στα Social Media
daf lf
Το LF της εταιρείας Παπαθανασίου με οδηγό τον Θανάση Γρομητσάρη

Από τις φάρμες της λίμνης Τριχωνίδας στο τυροκομείο της εταιρείας Παπαθανασίου στο 8ο χλμ. Αγρινίου-Καρπενησίου για την παρασκευή γαλακτοκομικών προϊόντων και από εκεί στα ράφια των καταστημάτων, είναι η πορεία που ακολουθεί καθημερινά το φρέσκο γάλα της περιοχής. Τη μεταφορά στην εφοδιαστική αυτή αλυσίδα αναλαμβάνουν δύο DAF LF: ένα βυτίο υγρών τροφίμων για το πρώτο στάδιο και ένα ακόμη LF ψυγείο για τη μεταφορά του τελικού προϊόντος. «Η αξιοπιστία και η απόδοσή τους μας οδήγησαν στην αγορά τους», εξηγεί ο οδηγός του βυτίου Θανάσης Γρομητσάρης στον συντάκτη μας Παύλο Μαυρομύτη, ο οποίος τον ακολουθεί από τα ξημερώματα στην περισυλλογή του γάλακτος. Παράλληλα μας δίνεται η ευκαιρία να καταγράψουμε τις απαιτήσεις και τον τρόπο δουλειάς του.

Κάνουμε διακόσια χιλιόμετρα την ημέρα

«Οι κτηνοτρόφοι αποτελούν ένα ξεχωριστό κομμάτι για την επιχείρησή μας και με τους περισσότερους έχουμε μακροχρόνια συνεργασία πολλών χρόνων. Γνωρίζουμε άλλωστε ότι η επιτυχία μας, από την έναρξη της λειτουργίας μας, στηρίχτηκε στην υψηλή κτηνοτροφική παράδοση της περιοχής και στο εξαιρετικής ποιότητας γάλα που μπορεί να μας εξασφαλίζει. Καθημερινά κάνω περίπου διακόσια χιλιόμετρα για την περισυλλογή του γάλακτος, γύρω από την περιοχή της λίμνης Τριχωνίδας. Ελέγχουμε πάντα την ποιότητα του γάλακτος και εν συνεχεία γίνεται η φόρτωσή του στο βυτίο, η οποία, ανάλογα με την ποσότητα διαρκεί λίγα λεπτά. Συνολικά φορτώνω 10.000 λίτρα», μας αναφέρει σχετικά ο Θανάσης.

Προτίμησα χειροκίνητο κιβώτιο

Το οδικό δίκτυο που κινούμαι καθημερινά είναι αρκετά δύσκολο θα έλεγα, κυρίως εξαιτίας της στενότητας του δρόμου αλλά και των πολλών αναβάσεων. Υπάρχουν σημεία που για αρκετά μέτρα πρέπει να κάνω ασκήσεις ακριβείας για να μην χτυπήσει κάπου το φορτηγό. Για αυτό το λόγο άλλωστε προτίμησα το χειροκίνητο κιβώτιο από το αυτόματο. Με το συμπλέκτη έχω την αίσθηση ότι μπορώ να ξεκινήσω πιο ομαλά το φορτηγό, χωρίς να καταπονείται παράλληλα ο δίσκος. Σίγουρα αν ήταν ταξιδιάρικο το φορτηγό μου, όπως το ψυγείο της επιχείρησής μας, τότε θα το προτιμούσα με το αυτόματο κιβώτιο. Είναι σαφώς πιο ξεκούραστο για τον οδηγό στα μακρινά ταξίδια.

Κινητήρας

Επειδή πολλοί συνάδελφοι διαβάζουν τα άρθρα σας, μέσα από αυτό θέλω να τους παροτρύνω να επιλέξουν τον συγκεκριμένο, 6,7 λίτρων κινητήρα, με τους 325 ίππους. Για τη δουλειά μας είναι ο κορυφαίος.

Τραβάει από χαμηλές στροφές, περίπου τις 1.100 σ.α.λ. και δεν πρόκειται να σε «κρεμάσει» ακόμη και σε απότομες ανηφόρες. Άλλωστε εγώ χρειάζομαι ένα αμάξι δυνατό, γιατί όλη την ημέρα κινούμαι σε δύσκολα σημεία.

Οικονομία στο μάξιμουμ

Μέχρι στιγμής έχω γράψει 15.000 χιλιόμετρα με το LF οπότε έχω μια σαφή εικόνα σχετικά με την κατανάλωσή του, την οποία μετράμε καθημερινά καθώς τα δρομολόγια είναι σχεδόν τα ίδια. Συγκριτικά με τα άλλα βυτία της εταιρείας μας το δικό μου LF είναι οικονομικότερο περίπου 5 ευρώ την ημέρα, άρα 150 ευρώ το μήνα. Αναφέρομαι πάντα σε ίδιες διαδρομές με τα ίδια τονάζ. Η οικονομία του στα καύσιμα πιστεύω ότι είναι ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του αυτοκίνητου και φυσικά βασικός λόγος για την αγορά του. Ακόμη πιο οικονομικό είναι το ψυγείο LF που ταξιδεύει προς την Αθήνα καθώς το αυτοκίνητο εκεί ρολάρει με σταθερή μέση ωριαία ταχύτητα.

Ξεκούραστο

Το μεσημέρι κατεβαίνω από το αυτοκίνητο, μετά από οκτώ ώρες περίπου, και αισθάνομαι ξεκούραστος. Δε με καταπονεί και δε με κουράζει καθόλου. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζει η δομή της καμπίνας η οποία είναι πολύ σταθερή και δεν έχει κουνήματα. Επίσης η αερανάρτηση στον πίσω άξονα κάνει φανταστική δουλειά. Περνάω με υψηλές ταχύτητες επάνω από λακκούβες και δεν αισθάνομαι το παραμικρό. Σημαντικό στοιχείο που πρέπει να αναφέρω είναι και η εύκολη πρόσβαση από τα δύο σκαλοπάτια, όπου το πρώτο είναι τοποθετημένο πιο έξω και αυτό με βοηθάει σημαντικά.

Εργονομικό εσωτερικό

Η καμπίνα είναι τύπου ημέρας με συμπαγείς διαστάσεις και είναι αυτή που ταιριάζει στη φύση της δουλειάς μου. Η σχεδίασή της είναι μοντέρνα και εστιάζει στην εργονομία και την πρακτικότητα, ώστε να είναι κοντά στις ανάγκες του οδηγού. Επάνω στο ταμπλό τοποθετώ τα έγγραφα που μου είναι απαραίτητα για το δρομολόγιο, ενώ στον αποθηκευτικό χώρο στο τούνελ του κινητήρα κυρίως μικροπράγματα. Επίσης το Air Condition έχει πολύ καλή και γρήγορη απόδοση κάτι που με ανακουφίζει το καλοκαίρι, όταν έχει ανυπόφορη ζέστη και υγρασία στην περιοχή. Η καμπίνα έχει πάντα την επιθυμητή και ιδανική για εμένα θερμοκρασία. Να αναφέρω επίσης ότι στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται Radio/Usb player με δύο ηχεία, δύο θύρες usb και handsfree kit τηλεφώνου.

Συστήματα ασφαλείας

Η γνώμη μου είναι ότι όσα περισσότερα συστήματα ασφαλείας έχει ένα φορτηγό, τόσο το καλύτερο είναι για τον οδηγό του. Σίγουρα δεν αντικαθιστούν τον οδηγό και η προσοχή του πρέπει να είναι συνεχώς στραμμένη στο δρόμο. Ωστόσο σε βοηθούν να αποφύγεις κάποιες δυσάρεστες καταστάσεις και να προλάβεις τα χειρότερα. Το Adaptive Cruise Control περιλαμβάνει λειτουργία προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης και σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης το οποίο αποκρίνεται άμεσα αν παραστεί ανάγκη.

Για παράδειγμα, όταν έχει πυκνή ομίχλη ή όταν είναι βράδυ και η ορατότητα είναι περιορισμένη, το σύστημα μπορεί να αντιληφθεί ένα εμπόδιο πριν ακόμα το δω εγώ. Είναι ένα σύστημα που όπως συνηθίζω να λέω, αξίζει τα λεφτά του με το παραπάνω. Όσον αφορά το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας ου οχήματος είναι πολύ χρήσιμο όταν το αυτοκίνητο για κάποιο λόγο πάει να ξεφύγει από την πορεία του. Το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας είναι σημαντικότερο στο ψυγείο που κάνει αρκετά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο».

Επιστροφή στο εργοστάσιο

Μετά τη μια το μεσημέρι ο Θανάσης επιστρέφει στο εργοστάσιο για το ξεφόρτωμα του γάλακτος και στη συνέχεια ασχολείται με την καθαριότητα του φορτηγού του. «Στο τέλος της ημέρας πλένω σχολαστικά το εσωτερικό του βυτίου με τα μηχανήματα που έχουμε και αν είναι λερωμένο εξωτερικά, κάνω ένα γενικό πλύσιμο», μας αναφέρει.

Φόρτωμα στα ψυγεία

Τα ποιοτικά γαλακτοκομικά προϊόντα της εταιρείας Παπαθανασίου φορτώνονται στο διαξονικό ψυγείο DAF LF το οποίο έπειτα ξεκινάει με προορισμό τα καταστήματα στην Αττική. «Το συγκεκριμένο φοράει επίσης τον εξακύλινδρο κινητήρα PX-7 με την ιπποδύναμη των 295 ίππων και τη ροπή των 1.100 Nm ο οποίος όμως συνεργάζεται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο AS Tronic έξι σχέσεων. Ο βασικός εξοπλισμός του, το σύστημα πέδησης (μηχανόφρενο) καθώς και τα συστήματα ασφαλείας είναι τα ίδια με το βυτίο LF που αναφέραμε νωρίτερα. Τέλος, να αναφέρω ότι πρώτα έγινε η αγορά του ψυγείου LF, μείναμε ευχαριστημένοι από τη διαγωγή του και έτσι προχωρήσαμε και στην αγορά του βυτίου». 

ΤΕΧΝΙΚΆ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΆ ΒΥΤΊΟΥ

Bυτίο συλλογής - μεταφοράς γάλακτος χωρητικότητας 11.000 λίτρων, κατασκευής του εργοστασίου ERMICON, με έδρα τον Ασπρόπυργο Αττικής, εξειδικευμένο εργοστάσιο στις ανοξείδωτες κατασκευές, με πολυετή πείρα στις ανάγκες της βιομηχανίας γάλακτος, τυροκομείων και τροφίμων γενικότερα. Το βυτίο είναι ελλειψοειδούς μορφής, τεσσάρων διαμερισμάτων, διαφορετικών χωρητικοτήτων το κάθε ένα, κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανοξείδωτο χάλυβα aisi 304, μονωμένο με πολυουρεθάνη. Εξωτερικά το βυτίο είναι επενδεδυμένο με φύλλα από ανοξείδωτο χάλυβα aisi 304, τα οποία παρέχουν υδατοστεγή προστασία στην μόνωση. Το βυτίο στηρίζεται επί του πλαισίου του αυτοκινήτου σε κατάλληλες βάσεις με ελατήρια, με κλίση προς το πίσω μέρος ώστε να είναι ευχερής η απόλυτη εκκένωση του. Σε όλο το μήκος του βυτίου και στο πάνω μέρος υπάρχει διάδρομος επίσκεψης, αντιολισθητικού τύπου, με καγκελάκι πτυσσόμενο και σκάλα ανόδου στο πίσω μέρος του οχήματος.

Κάθε διαμέρισμα του βυτίου είναι εξοπλισμένο με:

  • ανθρωποθυρίδα ανοξείδωτη aisi 304 Ø450 με κάλυμμα ανοξείδωτο βαρέως τύπου με εξαεριστικό

  • στόμιο πλήρωσης-εκκένωσης με σωλήνα και κρουνό DN 50 από ανοξείδωτο χάλυβα aisi 304

  • κεφαλή διασποράς απορρυπαντικού - νερού πλύσης (spray-ball). Όλα τα spray-balls καταλήγουν σε ένα κοινό σωλήνα στο πίσω μέρος του οχήματος για την σύνδεση του με το σύστημα CIP του εργοστασίου.

  • Στο οπίσθιο μέρος του βυτίου υπάρχει ερμάριο με πόρτα ανοιγόμενη με αμορτισέρ.

Στο ερμάριο περιλαμβάνονται οι κρουνοί εκκένωσης, η αντλία γάλακτος, ο απαερωτής, το φίλτρο κλπ. και σε ξεχωριστό ερμάριο περιλαμβάνεται ο επεξεργαστής του συστήματος μέτρησης και ο ηλεκτρικός πίνακας. Στο πλαϊνό μέρος του βυτίου υπάρχει ανοξείδωτο ερμάριο για την τοποθέτηση εργαλείων, αλυσίδων, κλπ.

Σύστημα παραλαβής – Μέτρησης

Το μετρητικό σύστημα είναι κατασκευής του γερμανικού οίκου GEA DIESSEL, ο οποίος αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα από την εταιρεία ERMICON.

Το σύστημα μέτρησης αποτελείται από:

  • Μετρητή και επεξεργαστή GEA ZEVODAT C1 με ακρίβεια μέτρησης 0,25-0,5%, με απαερωτή μηχανικό και αισθητήριο θερμοκρασίας.

  • Βαλβίδα αντεπίστροφη DN 50, υαλοδείκτης ροής DN 50 και φίλτρο γάλακτος ροής ανοξείδωτο γωνιακό

  • Αντλία γάλακτος αυτόματης αναρρόφησης Jabsco 500.

  • Εκτυπωτή για την εκτύπωση των παραλαβών και της συνολικής ποσότητας του βυτίου

Το βυτίο είναι εξοπλισμένο με ελαστικό σωλήνα τροφίμων του γερμανικού οίκου CONTITECH, τον οποίο εκπροσωπεί η εταιρεία ERMICON στην Ελλάδα. Ο τύπος του ελαστικού σωλήνα COLLECTOR είναι ο πλέον κατάλληλος για τα βυτία, εύκαμπτος, ελαφρύς και με κατάλληλα ρακόρ βαρέως τύπου.

PreviousNext