Τροχοί & TIR

Οδηγούμε τα τρία νέα DAF XF, XG και XG+

Οι Ολλανδοί αιφνιδίασαν τους πάντες όταν αρχές του καλοκαιριού παρουσίασαν τη νέα γενιά φορτηγών τους, τα οποία εκμεταλλευόμενα τη νέα νομοθεσία για μάζες και διαστάσεις, διαθέτουν τις μεγαλύτερες κ
από Βασίλης Δαραμούσκας | Παρασκευή 01/10/2021 - 09:52
Κοινοποίηση στα Social Media
DAF XF, XG και XG+

Οι Ολλανδοί αιφνιδίασαν τους πάντες όταν αρχές του καλοκαιριού παρουσίασαν τη νέα γενιά φορτηγών τους, τα οποία εκμεταλλευόμενα τη νέα νομοθεσία για μάζες και διαστάσεις, διαθέτουν τις μεγαλύτερες καμπίνες που λανσαρίστηκαν ποτέ στην Ευρώπη -οδηγούμε για πρώτη φορά τα νέα DAF XF, XG και XG+ για να διαπιστώσουμε αν ο πρωτοποριακός σχεδιασμός έχει ανάλογη συνέχεια και στο δρομολόγιο.

Στην Ανδαλουσία, στον αυτοκινητόδρομο που οδηγεί από τη Μάλαγα στη Γρανάδα, όπως συνηθίζει να κάνει εδώ και δεκαετίες η ολλανδική εταιρεία, για κάθε νέα γενιά φορτηγών, πραγματοποιήθηκε η παγκόσμια οδηγική πρεμιέρα των νέων DAF.

Αυτή ήταν η πρώτη φορά που όχι μόνο θα οδηγούσαμε αλλά και θα βλέπαμε τα νέα DAF έξω, στο φυσικό τους περιβάλλον, κι όχι καλά κρυμμένα από τα αδιάκριτα βλέμματα σε κάποιο υπόστεγο στα κεντρικά της εταιρείας στο Αϊντχόβεν.

Ο μεσογειακός ήλιος αποκαλύπτει κάθε λεπτομέρεια του ντιζάιν, και κατευθυνόμενοι προς το πάρκινγκ, έντεκα DAF νέας γενιάς λαμπυρίζουν μέσα στο λιοπύρι. Πώς είναι; Πολύ εντυπωσιακά είναι η απάντηση.

Το γενικά κωνικό σχήμα –σφηνοειδές όσο πάμε προς τα εμπρός, αλλά και στο τελείωμα του πίσω μέρους– και παραβολικό αν προσέξεις μάσκα και παρμπρίζ των νέων XF, XG και XG+ κάνει τα νέα DAF να δείχνουν από μακριά, αυτό που πραγματικά είναι. Τα πιο νέα οχήματα της παγκόσμιας βιομηχανίας βαρέων οχημάτων.

Το καινοφανές σχήμα τους, ειδικά κοιτώντας ανφάς, είναι τελείως ιδιαίτερο, και στην κίτρινη/χρυσαφί βαφή του λανσαρίσματος, ξεχωρίζουν από χιλιόμετρα.

Γιατί είναι τόσο ξεχωριστά; Πιθανότατα επειδή όλες οι επιφάνειες είναι κοίλες, και έχουν σχεδόν εξαφανιστεί τα διάκενα ανάμεσα στα πάνελ. Τα πάντα σχεδόν έχουν «υπαγορευτεί» από τη συμπεριφορά στην αεροδυναμική σήραγγα.

Έχουμε ήδη περιγράψει πώς το παρμπρίζ έχει έντονη κλίση, ενώ εκεί που εφάπτεται στο αμάξωμα, είναι τελείως σφραγισμένο στις κολλήσεις, χωρίς κενά.

Ακόμη και στο προφίλ, εκεί όπου όλες οι καμπίνες τα τελευταία χρόνια ακολουθούν την ίδια σχεδιαστική τάση –με παράθυρα, γραμμές και ακμές να δείχνουν προς τα κάτω, στην κατεύθυνση της μάσκας, προκειμένου να «αγριέψει» η εικόνα του φορτηγού– τα DAF διαφέρουν καθώς υπάρχουν ανάγλυφες επιφάνειες όπως αυτή στο γείσο των παραθύρων. Τα νέα DAF έχουν μία τελείως industrial αισθητική που ξεχωρίζει.

Οι σχεδιαστές μας είπαν ότι, δεν συμφωνούν με την τρέχουσα «μόδα» των μαλακών και στρογγυλοποιημένων επιφανειών στα πάνελ του αμαξώματος, κάτι που εξηγεί τις λεπτές και χοντρές γραμμές των DAF ειδικά στο πλάι. Σκοπός είναι τα νέα φορτηγά να δείχνουν δυναμικά και γραμμωμένα.

Το να αποκαλεί κάποιος πλέον τη DAF συντηρητική, ακούγεται ως ανέκδοτο. Πέρα πάντως από υποκειμενικές κρίσεις, οι Ολλανδοί δεν προλαβαίνουν τις παραγγελίες για τα οχήματα της νέας γενιάς.

Πριν κλείσει ο Αύγουστος, και χωρίς κανείς πελάτης να έχει δει τα νέα μοντέλα από κοντά, είχαν ήδη 7.000 παραγγελίες, επίδοση-ρεκόρ για τα δεδομένα της κατηγορίας. 

Οδηγούμε για πρώτη φορά τα νέα DAF XF, XG και XG+ για να διαπιστώσουμε αν ο πρωτοποριακός σχεδιασμός έχει ανάλογη συνέχεια και στο δρομολόγιο.

PreviousNext