Από καιρό σε καιρό, η DAF λανσάρει καινοτομίες που αλλάζουν την ιστορία της οδικής μεταφοράς, όπως το DAF 2600 του 1962 με την πρώτη Sleeper Cab στα χρονικά, και τη Space Cab του 1985 που σόκαρε τη βιομηχανία με τους αχανείς χώρους που διέθετε, μέχρι τα άρτι αφιχθέντα XF, XG και XG+ οι Ολλανδοί δείχνουν ιδιαίτερη έφεση στο να ορίζουν τους κανόνες της αγοράς.

Η DAF αιφνιδίασε τους πάντες, λανσάροντας στις αρχές του καλοκαιριού τη νέα γκάμα φορτηγών XF, XG και XG+.

Ειδικά τα δύο XG είναι ό,τι πιο καινοτόμο έχει εμφανιστεί στο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας εδώ και χρόνια. Η διαδικτυακή –ας όψεται η πανδημία– παρουσίαση δεν αρκούσε φυσικά για να απαντηθούν πολλά ερωτήματα, γι’ αυτό και οι Ολλανδοί κάλεσαν ένα μικρό γκρουπ δημοσιογράφων (μεταξύ αυτών και ο υπογράφων) στα κεντρικά στο Αϊντχόβεν, προκειμένου να γνωρίσουμε από κοντά τα νέα οχήματα.

Ο Ron Borsboom
Ο Ron Borsboom ως υπεύθυνος προϊόντος, ηγήθηκε της ομάδας εξέλιξης των νέων DAF

Η μεγάλη απορία δική μας αλλά και αυτών που μας διαβάζουν τακτικά, ήταν πώς προέβλεψε η DAF το μέλλον: κάθε νέο μοντέλο φορτηγού/καμπίνας απαιτεί μίνιμουμ εφτά χρόνια για να φτάσει από το πρώτο σχέδιο στην παραγωγή.

Με απλή αριθμητική λοιπόν, κάποια στιγμή προς το τέλος του 2013, αρχές του 2014, οι σχεδιαστές της DAF πρέπει ήδη να γυρόφερναν την ιδέα των νέων, επιμηκυμένων καμπινών. Κάτι που τα ίδια τα στελέχη της DAF μας επιβεβαίωσαν στη διάρκεια της παρουσίασης.

Η Κομισιόν βέβαια, μέχρι το 2015 δεν είχε ούτε καν σχηματοποιήσει τις τελικές ρυθμίσεις για τις νέες μάζες και διαστάσεις των βαρέων οχημάτων. Το οποίο, σημαίνει ότι, είτε οι Ολλανδοί ήταν θεότρελοι και δεν τους ένοιαζε να πετάξουν περίπου 1,5 δισ. ευρώ που είναι το μέσο κόστος για την από λευκό χαρτί εξέλιξη μιας νέας καμπίνας που θα μπορούσε να μην φτάσει ποτέ στην παραγωγή αν λ.χ., στις Βρυξέλλες άλλαζαν την κοινοτική οδηγία, ή πως με ένα καλά υπολογισμένο ρίσκο και περίσσεια μηχανολογική τόλμη, αποφάσισαν να τα παίξουν όλα για όλα. 

Από καιρό σε καιρό, η DAF λανσάρει καινοτομίες που αλλάζουν την ιστορία της οδικής μεταφοράς, όπως το DAF 2600 του 1962 με την πρώτη Sleeper Cab στα χρονικά, και τη Space Cab του 1985 που σόκαρε τη βιομηχανία με τους αχανείς χώρους που διέθετε, μέχρι τα άρτι αφιχθέντα XF, XG και XG+ οι Ολλανδοί δείχνουν ιδιαίτερη έφεση στο να ορίζουν τους κανόνες της αγοράς,

Το αποτέλεσμα τους δικαιώνει πανηγυρικά, και στο τεύχος Σεπτεμβρίου που κυκλοφορεί απαντούμε στο βασικό ερώτημα των αναγνωστών μας  τι ακριβώς οδήγησε στη δημιουργία της μεγαλύτερης καμπίνας που φτιάχτηκε ποτέ, και αναλύουμε πώς και γιατί οι Ολλανδοί πρόλαβαν τους ανταγωνιστές τους.  

| Φωτογραφίες: Β.Δ., Gianenrico Griffini, DAF Trucks