Τροχοί & TIR

BYD ETM6 Ηλεκτρικό φορτηγό 7,5 τόνων για αστικές μεταφορές/ διανομές

Με τη δική τους ξεχωριστή σχεδίαση τα φορτηγά της BYD φιλοδοξούν να κατακτήσουν τις ευρωπαϊκές αγορές, έχοντας με το μέρος τους το δυνατό «ατού» της προηγμένης τεχνολογίας και το προβάδισμα στην εξέ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 30/10/2021 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media
BYD ETM6

Με τη δική τους ξεχωριστή σχεδίαση τα φορτηγά της BYD φιλοδοξούν να κατακτήσουν τις ευρωπαϊκές αγορές, έχοντας με το μέρος τους το δυνατό «ατού» της προηγμένης τεχνολογίας και το προβάδισμα στην εξέλιξη των μπαταριών. Η όλη σχεδίαση των BYD είναι έργο του διάσημου Wolfgang Egger, ο οποίος πέτυχε να συνδυάσει το μοντέρνο στυλ με την απαιτούμενη αεροδυναμική και να δώσει την ταυτότητα της εξωτερικής αναγνώρισης των φορτηγών της μάρκας.

Η αρχιτεκτονική δομή της καμπίνας των BYD εξασφαλίζει στιβαρή στήριξη, βελτιωμένο συντελεστή αεροδυναμικής, μεγάλη φωτεινότητα στο εσωτερικό και διευρυμένη ορατότητα για τον οδηγό.

Το κάθισμα του οδηγού είναι ποιοτικό, ανατομικής σχεδίασης, τύπου bucket, αναπαυτικό και με εύκολη προσαρμογή.

Δεξιά του οδηγού ακολουθούν δύο ακόμη θέσεις, η μια για τον συνοδηγό με τα ίδια χαρακτηριστικά και μια μεσαία σε περίπτωση επιβίβασης τρίτου ατόμου.

Η απλότητα που επικρατεί στο εσωτερικό της καμπίνας κάνει ευκολότερη τη δουλειά του οδηγού κοντά στο τιμόνι, δεξιά βρίσκεται ο περιστρεφόμενος διακόπτης επιλογής της μετάδοσης (κίνηση, όπισθεν, «νεκρό»). Η εκκίνηση του κινητήρα είναι με μπουτόν, ενώ και οι βασικές λειτουργίες έχουν συγκεντρωθεί σε δύο καλοσχεδιασμένα και εύχρηστα πάνελ πάνω στο τιμόνι.

Τα εικονίδια και οι ενδείξεις αυτών των λειτουργιών είναι ίδια με τα ευρωπαϊκά και δεν υπάρχει κάτι που να θυμίζει την κινέζικη καταγωγή του φορτηγού. Το κεντρικό ταμπλό διαθέτει οθόνη τεχνολογίας TFT 8 ιντσών. Μεγαλύτερη, 10 ιντσών, είναι η οθόνη αφής Led για πληροφορίες, διασκέδαση και εικόνες. Το χειρόφρενο είναι ηλεκτρικό και βρίσκεται δεξιά και κάτω, στη γνώριμη θέση των συμβατικών χειρόφρενων.

Οι καθρέφτες είναι ιδιαίτερα μεγάλοι με κυρτά κάτοπτρα παρέχοντας διευρυμένη ορατότητα, έχουν τη δική τους σχεδίαση και στηρίζονται σε στιβαρά μπράτσα, εύκολα στη λειτουργία τους, όταν χρειάζεται να κλείσουν και ν’ ανοίξουν.

Διαστάσεις και Βάρη

Το φορτηγό έχει μήκος 5.950 χιλιοστά, πλάτος 2.095 χιλ. και ύψος 2.940 χιλ. Το μεταξόνιό του είναι στα 3.360 χιλ., ενώ υπάρχει και έκδοση στα 4.200 χιλ. Το φορτηγό της παρουσίασης έφερε κόφα και ανυψωτική ηλεκτρική ράμπα (πίσω πόρτα) της γνωστής φίρμας DHOLLANDIA που επιτρέπει στο φορτηγό να πραγματοποιεί και νυχτερινές εργασίες φόρτωσης/ εκφόρτωσης χωρίς θόρυβο. Επίσης, ο κοντός (1.455 χιλ.) πίσω πρόβολος επιτρέπει στο φορτηγό να προσεγγίζει ή να απομακρύνεται εύκολα από τις ράμπες ή άλλα υπερυψωμένα σημεία φόρτωσης ή τυχόν εδαφικές ανωμαλίες.

Το μικτό βάρος του φορτηγού ορίζεται στα 7.450 κιλά, ενώ περιορίζεται αρκετά το ωφέλιμο βάρος, όπως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα. Ειδικότερα, το συγκεκριμένο μοντέλο δίνει ωφέλιμο 3.990 κιλά, αλλά πάνω στο σασί που σημαίνει ότι θα πρέπει να αφαιρεθεί και το βάρος της κόφας, οπότε το ωφέλιμο αυτό βάρος κρίνεται ικανοποιητικό για τις συνήθεις αστικές μεταφορές και διανομές προϊόντων, αν αναλογιστούμε ότι είναι υπερδιπλάσιο του ωφέλιμου ενός μεγάλου πετρελαιοκίνητου βαν. Τα ελαστικά που φορούσε ήταν Michelin 215/75R/17,5.

Μπαταρία – Αυτονομία

Η BYD είναι πρωτοπόρος στην κατασκευή μπαταριών, αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι ήταν για δεκαετίες εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών, το οποίο μετεξελίχθηκε σε μονάδα παραγωγής οχημάτων. Έτσι, οι μπαταρίες λιθίου – σιδήρου – φωσφόρου της BYD ενσωματώνουν μια τεχνολογία που παρατείνει τη διάρκεια της ζωής τους διατηρώντας παράλληλα αυξημένα τα επίπεδα ασφάλειας. Επιπρόσθετα, αυτές οι μπαταρίες είναι φιλικές προς το περιβάλλον, καθώς δεν περιέχουν βαρέα μέταλλα ή τοξικούς καταλύτες και είναι εύκολα ανακυκλώσιμες.

Η διατήρηση της κατάλληλης θερμοκρασίας στη μπαταρία επιτυγχάνεται χάρη στο σύστημα BTMS και έχει ως αποτέλεσμα τη διατήρηση της αξιοπιστίας των μπαταριών και της διάρκειάς τους, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπουν στο όχημα να κινείται και σε

ακραίες καιρικές συνθήκες. Το μοντέλο της παρουσίασής μας, έφερε μπαταρία χωρητικότητας 126 kWh που του εξασφαλίζει αυτονομία 200 χιλιομέτρων με πλήρες φορτίο. Η φόρτιση γίνεται με βύσμα μέσα σε ανοιγόμενη με πορτάκι θήκη, εύκολα προσβάσιμη. Μέσα σε μόλις μιάμιση ώρα επιτυγχάνεται η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας, η οποία δίνοντας την παραπάνω εμβέλεια των 200 χιλιομέτρων καλύπτει τα τυπικά ημερήσια δρομολόγια της πόλης. Πρέπει, επίσης, να υπενθυμίσουμε ότι κατά τη διάρκεια της κίνησης του φορτηγού επιτυγχάνεται και ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης, η οποία μετατρέπεται σε ηλεκτρική και τροφοδοτεί με ένα μικρό μέρος ενέργειας τη μπαταρία.

Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ηλεκτροκίνηση έχει πλέον εισβάλει δυναμικά στα φορτηγά μεσαίας κατηγορίας βάρους, το 7,5 τόνων BYD έχει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να απευθυνθεί στην αντιπροσωπεία (Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ) για να λάβει πρόσθετες πληροφορίες και φυσικά να γνωρίσει την τιμή του που, πάντως, βρίσκεται πάνω από τα 100.000 ευρώ.

PreviousNext