Νέο ΜΑΝ Lion’s Intercity LE

ΜΑΝ Lion’s Intercity LE

Στα τέλη Σεπτεμβρίου η ΜΑΝ Truck&Bus παρουσίασε στο Μόναχο το καινούργιο ΜΑΝ Lion’s Intercity LE (Low Entry), ένα διαξονικό λεωφορείο στα 12,5 μ. για χρήση στην πόλη και σε υπεραστικές γραμμές. Το νέο μοντέλο είναι ευέλικτο στην κίνηση και προσφέρει διαμόρφωση εξοπλισμού για τρία μήκη, ισχυρό και οικονομικό κινητήρα, αποδοτικό κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς επίσης υπερσύγχρονη συνδεσιμότητα ενώ από το 2023 θα εξοπλίζεται και με το σύστημα ΜΑΝ Efficient Hybrid.

Έξι νέες εκδόσεις

Οι νέες εκδόσεις αντικαθιστούν τις προηγούμενες δοκιμασμένες σειρές μοντέλων, οι οποίες όλα αυτά τα χρόνια έδειξαν την αξιοπιστία τους στις επιβατικές μεταφορές. Πρόκειται για δύο εκδόσεις, το Lion’s Intercity LE 12 (42 C, 12,44 μέτρων) και το Lion’s Intercity LE 13 (43C, 13,14 μέτρων) οι οποίες έχουν προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν στις αρχές του 2022. Οι παραλλαγές του αστικού λεωφορείου του Lion’s Intercity LE (32 C/33 C ) με ίδιο μήκος θα μπουν στη γραμμή παραγωγής από τις αρχές του 2023. Τα δύο μοντέλα μήκους 14,46 μέτρων τριών αξόνων Intercity LE 14 (34 C/44C) θα ακολουθήσουν στην τρίτη φάση παραγωγής το 2024. Θα βασίζονται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα και όπως όλες οι παραλλαγές, προαιρετικά, θα διαθέτουν το σύστημα ΜΑΝ EfficientHybrid.

Τα σύγχρονα συστήματα εξαερισμού και κλιματισμού διατίθενται σε διάφορες παραλλαγές για το Intercity LE. Τα μικροφίλτρα προστατεύουν ενεργά από τη μετάδοση των ιών μειώνοντας σημαντικά τη συγκέντρωση αερολυμάτων ιών στο εσωτερικό. Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι ότι ο αισθητήρας ποιότητας αέρα μεταβαίνει αυτόματα σε λειτουργία ανακυκλοφορίας εάν ο εξωτερικός αέρας είναι μολυσμένος.

Για παροχή μέγιστης ισχύος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο θερμαντήρας απόδοσης 30 kw. Επιπρόσθετα προσφέρονται δύο συστήματα θέρμανσης από την εταιρεία Valeo και Konvekta ισχύος 40 kw και ελαφρύτερα κατά 50 κιλά περίπου. Συστήματα κλιματισμού διατίθενται και από τους δύο προμηθευτές με τη μέγιστη ισχύ στα 40 kw.

Χώρος οδήγησης

Με έμφαση στην εργονομία, την άνεση και την ασφάλεια, ο χώρος εργασίας του οδηγού είναι τώρα πιο φιλικός προς το χρήστη χάρη στη διάταξη των διακοπτών και των οργάνων του. Ο αυξημένος κατά 120 χιλιοστά χώρος οδήγησης και η επέκταση της οριζόντιας ρύθμισης του καθίσματος κατά 50 χιλιοστά συμβάλλουν σημαντικά στη βέλτιστη εργονομία και ελευθερία κινήσεων του οδηγού.

Παύλος Μαυρομυτης

Το ταμπλό, όπως και το τιμόνι, μπορεί να μεταφερθεί +/- 110 χιλιοστά και να πάρει κλίση μέχρι 20 °. Η έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης Highline 4 ιντσών, διαθέτει στάνταρ οθόνη με μενού στάσης, η οποία διατίθεται σε νέο στιλ που μοιάζει με πούλμαν και είναι ακόμη πιο εύκολη στη χρήση της. Τα χρώματα του χώρου οδήγησης είναι ίδια με αυτά της περιοχής των επιβατών, με πιο ανοιχτές αποχρώσεις επάνω και πιο σκούρες κάτω όπου υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να λερωθεί.

Τα χειριστήρια χωρίζονται σε τρεις ζώνες ανάλογα με τη συχνότητα χρήσης και όλα τα κουμπιά βρίσκονται κοντά στα δάχτυλα του οδηγού. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης μια ποτηροθήκη, μια θύρα usb, ένα ντουλαπάκι που κλειδώνει, ένας μικρός κάδος απορριμμάτων και ένα δίχτυ για μικροαντικείμενα. Για την καλύτερη υγιεινή και προστασία του οδηγού π.χ εξαιτίας της Covid-19, ο χώρος οδήγησης διαχωρίζεται από αυτόν των επιβατών με γυαλί ασφαλείας.

Κινητήρας - Σασμάν

Χάρη στον κινητήρα D1556 LOH που υιοθετήθηκε από τη νέα γενιά λεωφορείων City, το Lion's Intercity LE διαθέτει ένα ισχυρό και αποδοτικό σύνολο το οποίο ταιριάζει εξίσου σε αστικά αλλά και υπεραστικά ταξίδια με απαιτητική τοπογραφία. Ο αποδοτικός εξακύλινδρος κινητήρας 9 λίτρων είναι διαθέσιμος σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις ισχύος στους 280, στους 330 και 360 ίππους με μέγιστη ροπή από 1.200 έως 1.600 Nm. Τα διαστήματα αλλαγής λαδιού και καθαρισμού φίλτρων σωματιδίων είναι μεγάλα, στα 80.000 και 470.000 χιλιόμετρα αντίστοιχα, εξασφαλίζοντας χαμηλό συνολικό κόστος ιδιοκτησίας. Από το 2023 ο κινητήρας μπορεί προαιρετικά να συνδυαστεί με το σύστημα MAN EfficientHybrid, το οποίο συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και συνεπώς των εκπομπών ρύπων. Πρόκειται για ένα υβριδικό σύστημα που υποστηρίζει τον πετρελαιοκινητήρα και μειώνει σημαντικά την κατανάλωση πετρελαίου και ρύπων, προσφέροντας αθόρυβες εκκινήσεις του λεωφορείου χωρίς να καταναλώνεται καύσιμο.

Το σύστημα διαθέτει έναν ειδικό μετατροπέα στο στροφαλοφόρο που μετατρέπει τη μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρική, όταν το όχημα επιβραδύνει και το φορτίο αυτό συλλέγεται σε έναν ειδικό πυκνωτή στην οροφή του οχήματος Ultra Cap όπως λέγονται, που είναι ελαφρύτερος από μια αντίστοιχη συστοιχία μπαταριών. Εν συνεχεία για να εκκινήσει ηλεκτρικά ο κινητήρας και να επιταχύνει το όχημα δέχεται ηλεκτρικό φορτίο από τον Ultra Cap. Τέλος, το MAN EfficientHybrid περιλαμβάνει λειτουργία Start/Stop του κινητήρα.

Αυτόματα κιβώτια τελευταίας τεχνολογίας

Όλοι οι κινητήρες MAN για το Lion's Intercity LE μπορούν να εφοδιαστούν είτε με το Voith DIWA.6 (τεσσάρων ταχυτήτων) είτε με το νέο αυτόματο κιβώτιο ZF Ecolife 2 (έξι σχέσεων) για να εξασφαλίσουν την πιο αποτελεσματική και ξεκούραστη λειτουργία. Τα δυο κιβώτια προσφέρουν ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, μειωμένα επίπεδα θορύβου και παράλληλα στοχεύουν στη βελτίωση της οικονομίας.

Συστήματα ασφαλείας

Το Lion's Intercity LE διαθέτει ABS και ηλεκτρονικό πρόγραμμα σταθερότητας ESP. Ως πρόσθετο χαρακτηριστικό, τα φώτα φρένων Led πάλλονται γρηγορότερα σε απότομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Το Adaptive Cruise Control και το Lane Guard System διατίθενται προαιρετικά και προλαμβάνουν αποτελεσματικά τα ατυχήματα.

Για βέλτιστη πυροπροστασία, όλα τα εσωτερικά είναι πιστοποιημένα σύμφωνα με το νέο κανονισμό ECE 118.03 και εγκαθίσταται σύστημα πυρόσβεσης στο χώρο του κινητήρα καθώς και σε άλλα σημεία. Επίσης όλα τα ελαστικά και οι πιέσεις τους μπορούν προαιρετικά να παρακολουθούνται ανά πάσα στιγμή χρησιμοποιώντας TPM (παρακολούθηση πίεσης ελαστικών). Ως αποτελεσματικό μέτρο για την πρόληψη ατυχημάτων που προκαλούνται σε τυφλό σημείο, το Lion's Intercity LE διαθέτει επίσης ένα προαιρετικό ενεργό σύστημα ειδοποίησης με ανίχνευση πεζών κατά τη στροφή.

Μια μπροστινή κάμερα καθώς και κάμερες στη μία ή και στις δύο πλευρές του οχήματος παρακολουθούν την κίνηση ανά πάσα στιγμή, εξασφαλίζοντας σημαντικά λιγότερη πίεση για τον οδηγό σε επικίνδυνες περιστροφές. Οι οδηγοί ειδοποιούνται για τυχόν επικίνδυνες καταστάσεις ή επικείμενες συγκρούσεις μέσω πολλαπλών επιπέδων συναγερμού, με οπτικές προειδοποιήσεις από δύο οθόνες εγκατεστημένες στο οπτικό τους πεδίο και ένα πρόσθετο, ηχητικό σήμα προειδοποίησης.

Τέλος, το Lion’s Intercity LE εφοδιάζεται με ανάρτηση εμπρός ανεξάρτητου τροχού και στάνταρ σταθεροποιητές. Επίσης εγκαθίστανται προσαρμοζόμενα αμορτισέρ PCV τα οποία συνδυάζουν την ασφάλεια και την άνεση, με χαμηλές απαιτήσεις συντήρησης.

 

 

Παύλος Μαυρομύτης