Τροχοί & TIR

Με το νέο Volvo FH 16 750 στη διαδρομή Τρίπολη – Θεσσαλονίκη

«Ατελείωτη δύναμη παντού και πάντα». Με αυτά τα λόγια μας υποδέχονται και μας καλωσορίζουν οι ιδιοκτήτες του πρώτου νέου Volvo FH 16 750 στη χώρα μας και μας προσκαλούν να ξεκινήσουμε το επόμενο δρο
από Παύλος Μαυρομύτης | Σάββατο 30/10/2021 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media
volvo fh 16 750

«Ατελείωτη δύναμη παντού και πάντα». Με αυτά τα λόγια μας υποδέχονται και μας καλωσορίζουν οι ιδιοκτήτες του πρώτου νέου Volvo FH 16 750 στη χώρα μας και μας προσκαλούν να ξεκινήσουμε το επόμενο δρομολόγιο μαζί τους. Η οικογένεια Μικρούλη από την Τρίπολη έχει μακρά παράδοση στην αγορά Volvo φορτηγών δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στα 16 λίτρα με υψηλή ιπποδύναμη. Οι ίδιοι μας εξηγούν τους λόγους αγοράς του FH, τη μέχρι τώρα εμπειρία τους από αυτό, και στο ταξίδι αξιολογούμε την απόδοσή του σε όλους τους τομείς.

Η νέα γενιά στο τιμόνι

Ανέκαθεν, ενθαρρυντικό στοιχείο για το χώρο της μεταφοράς ήταν να βλέπουμε νέα παιδιά στο τιμόνι των φορτηγών, ειδικά στη σημερινή εποχή όπου οι επαγγελματίες οδηγοί μειώνονται συνεχώς. Ο Γιάννης Μικρούλης τελειώνοντας τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις ανέλαβε κατευθείαν τα φορτηγά της οικογενειακής επιχείρησης συμβάλλοντας και αυτός με τη σειρά του στην περαιτέρω ανάπτυξή της. Θα τον συναντήσουμε να φροντίζει το τελευταίο απόκτημα της μεταφορικής, το FH 16 750 και να το ετοιμάζει για το επόμενο δρομολόγιο.

Μαζί του ο θείος του Γιώργος Μικρούλης, η προηγούμενη γενιά της επιχείρησης, δίνει καθημερινά το δικό του «παρών» στο δρόμο, και δεν παραλείπει να βοηθά και να συμβουλεύει τους νεότερους. Η εταιρεία Μικρούλης έχει μεταφερθεί στην περιοχή της ΒΙ.ΠΕ. Τρίπολης, σε σύγχρονες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις οι οποίες διαθέτουν γραφεία, αποθηκευτικούς χώρους, πλυντήριο και πάρκινγκ φορτηγών. Όλα αυτά βέβαια είναι αποτέλεσμα της προσωπικής δουλειάς και του αγώνα όλων των μελών της οικογένειας, δουλεύοντας σκληρά και για πολλές ώρες καθημερινά.

Εμπιστοσύνη στη Volvo

Ο Γιώργος Μικρούλης είναι απόλυτος σχετικά με τις Volvo επιλογές τους.

«Με τη Volvo έχουμε χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης εδώ και πολλά χρόνια. Επενδύουμε στα συγκεκριμένα φορτηγά λόγω της αξιοπιστίας τους καθώς τα προβλήματα που παρουσιάζουν είναι ελάχιστα. Επίσης τα μοντέλα τους έχουν πολλές καινοτομίες και τεχνολογίες που είναι χρήσιμες στην καθημερινότητά μας». Στο σημείο αυτό θα τον διακόψουμε και θα τον ρωτήσουμε σχετικά με την παράδοση που έχουν δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια, αγοράζοντας πρώτοι όποιο νέο μοντέλο της Volvo έρχεται στη χώρα μας.

«Μας αρέσει να πρωτοπορούμε γιατί θέλουμε να έχουμε σύγχρονο στόλο στο δρόμο. Τα οφέλη θεωρώ ότι είναι πολλαπλά. Μικρότερο κοστολόγιο, λιγότερα πετρέλαια, φιλικότερα οχήματα προς το περιβάλλον και φυσικά ελάχιστες πιθανότητες να ακινητοποιηθεί όχημά μας στο δρόμο εξαιτίας κάποιας αβαρίας.

Το τελευταίο που σας ανέφερα είναι το πιο σημαντικό για όλους τους επαγγελματίες, να μη μείνει κάποιο φορτηγό στο δρόμο, γιατί αυτό σημαίνει πολλές χαμένες εργατοώρες και φυσικά επιπλέον κόστος».

16 λίτρα τα πανίσχυρα

Σε άλλο σημείο της συζήτησής μας θα ρωτήσουμε τον Γιώργο σχετικά με την επιλογή των Volvo με υψηλή ιπποδύναμη με τον ίδιο να μας εξηγεί:

«Οι περισσότερες αγορές μας αφορούν 16λιτρα φορτηγά της Volvo γιατί πολύ απλά χρειαζόμαστε τη μέγιστη ιπποδύναμη για να καλύψουμε τις μεταφορικές μας ανάγκες. Για εμάς ο κάθε τόνος είναι χρήμα, οπότε τόσο στα φορτία ανόδου προς τη Βόρεια Ελλάδα όσο και στην κάθοδο προς την Πελοπόννησο προσπαθούμε να φορτώνουμε τα φορτηγά μας με το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, στους 42 τόνους μικτό. Επειδή όμως οι διαδρομές που ακολουθούμε έχουν πολλές και παρατεταμένες ανηφόρες, όπως για παράδειγμα στο Αρτεμίσιο, εκεί χρειάζεται πραγματικά η δύναμη του φορτηγού. Εκεί το 750 δεν ζορίζεται πουθενά και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο οδηγός του να βγάζει πιο ξεκούραστα δρομολόγια».

Από κατανάλωση πώς πάει; θα ρωτήσουμε τον Γιώργο.

«Κοίτα Παύλο, αν μας φέρει πάνω-κάτω με βαριά φορτία και σε υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα κατανάλωση γύρω στο 1 λίτρο /2.7 χλμ. τότε είμαστε ικανοποιημένοι. Μπορεί να ακούγεται αυτός ο αριθμός μεγάλος, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα και οι συνάδελφοί μου αντιλαμβάνονται ότι είναι καλή, σε συνάρτηση πάντα με τους παράγοντες που ανέφερα νωρίτερα (φορτίο, ταχύτητα). Προσωπικά θεωρώ ότι το νούμερο ένα πλεονέκτημα του FH 16 750 γιατί είναι η ικανότητά του να σε ταξιδεύει γρήγορα, με άνεση και ασφάλεια. Έχουμε και άλλα 750 στο στόλο μας και σύντομα περιμένουμε ένα ακόμη τριαξονικό».

Στο δρόμο με το FH 16 750

Το επόμενο δρομολόγιο για Βόρεια Ελλάδα θα γίνει από τον Γιάννη Μικρούλη ο οποίος επίσης δηλώνει φαν της υψηλής ιπποδύναμης. Εκείνη τη στιγμή κοτσάρει την νταλίκα και σχολιάζει: «Η όπισθεν ξεκινάει ομαλά το φορτηγό και αυτό με βοηθάει στο κοτσάρισμα της νταλίκας και στο κόλλωμα στις ράμπες. Μέσω της κεντρικής οθόνης ρυθμίζω τη λειτουργία του τιμονιού, σχετικά με το πόσο ελαφρύ ή βαρύ θέλω να είναι».

Να αναφέρουμε ότι το Volvo Dynamic Steering διαθέτει τέσσερις ξεχωριστές λειτουργίες, σχετικά με τη βαρύτητα του τιμονιού. Στην πιο ελαφριά θέση, Light, χρειάζεται ελάχιστη μυϊκή προσπάθεια και το τιμόνι στην κυριολεξία στρίβει με τα ακροδάκτυλα. Το Volvo Dynamic Steering συνδυάζει το συμβατικό υδραυλικό τιμόνι με ηλεκτροκινητήρα προσαρμοσμένο στο μηχανισμό του τιμονιού. Παράλληλα το V.D.S με υποβοήθηση σταθερότητας ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο ατυχημάτων λόγω ολίσθησης του φορτηγού. Εάν το σύστημα εντοπίσει τάση του οχήματος για ολίσθηση, παρέχει αμέσως μια ελαφρά υποβοήθηση στο τιμόνι. Ταξιδεύοντας στον αυτοκινητόδρομο παρέα με τον Γιάννη θα σχολιάσει σχετικά με την κίνηση του FH:

«Αυτό που μου αρέσει στο Volvo είναι η απόδοση του κινητήρα. Έχει ατελείωτη δύναμη παντού και διαθέσιμη πάντοτε όποτε την χρειάζομαι. Επίσης το ταξίδι γίνεται ευχάριστο, αρκετά ήσυχο, με ελάχιστους θορύβους ακόμη και όταν κινείται με 90 χλμ/ώρα. Σχετικά με το κιβώτιό του σίγουρα έχω να πω τα καλύτερα γιατί κάνει πάντα αλλαγές ακριβείας».

«Δεν το δουλεύω στο μηχανικό γιατί θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος. Τα κάνει όλα άψογα στην αυτόματη λειτουργία. Επίσης εξοπλίζεται με διάφορα συστήματα ασφαλείας που κάνουν το έργο του οδηγού πιο εύκολο, όπως το Adaptive Cruise Control, το οποίο διατηρεί αποστάσεις ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα καθώς και το ραντάρ για τις λωρίδες, για να μη βγαίνει το όχημα από αυτές. Ο αυτόματος πιλότος Cruise Control με πρόσθετες λειτουργίες I-Cruise και I –Roll βοηθάει επίσης στη μείωση της κατανάλωσης. Όσον αφορά το βοηθητικό σύστημα πέδησης, φέρει ενισχυμένο βαλβιδόφρενο VEB+ και υδραυλικό επιβραδυντή Retarder μέγιστης ισχύος πέδησης 1.251 ίππων, το οποίο έχει τέλεια απόδοση σε όλες τις κατηφόρες ανεξάρτητα από την κλίση που έχουν».

Νέα σχεδίαση

Εξωτερικά το νέο Volvo FH ξεχωρίζει από το προηγούμενο μοντέλο χάρη σε κάποιες λεπτομέρειες που κάνουν την εμφάνισή του πιο δυναμική. Συγκεκριμένα το σήμα της εταιρείας είναι μεγαλύτερων διαστάσεων και παραμένει στο ίδιο σημείο, επάνω από τη μάσκα, όπως επίσης πιο έντονο είναι το περίβλημα γύρω από αυτήν. Νέας, λεπτότερης σχεδίασης είναι τα φωτιστικά σώματα, με Led φωτισμό και προσαρμοζόμενη δέσμη φωτός τα οποία προφέρουν περισσότερο φως το βράδυ, χωρίς να ενοχλούνται οι οδηγοί των άλλων οχημάτων. Η προσαρμοσμένη υψηλή δέσμη είναι σχεδιασμένη για να ανιχνεύει άλλα οχήματα που κινούνται μπροστά από το φορτηγό.

Όταν το σύστημα τα εντοπίσει, μειώνει αυτόματα το φως που κατευθύνεται προς αυτά. Το σύστημα χρησιμοποιεί τόσο το ραντάρ όσο και κάμερα για την ανίχνευση και τον εντοπισμό άλλων αυτοκινήτων. Κάθε μονάδα προβολέα έχει τέσσερις ανακλαστήρες και δώδεκα μονάδες Led.

Να σημειώσουμε ότι είναι διαθέσιμη και μία επιλογή με φώτα αλογόνου τα οποία έχουν σχεδιαστεί για βελτιωμένη απόδοση φωτός. Επίσης μειώθηκαν οι «τετράγωνες» επιφάνειες και έγιναν πιο κυρτές για καλύτερη αεροδυναμική και αποδοτική λειτουργία, όπως επίσης οι υαλοκαθαριστήρες είναι πιο λεπτοί. Τα φλας μετακινήθηκαν πλέον στο κάτω μέρος από τις πόρτες και τα σκαλοπάτια εισόδου έχουν αλουμινένιες επενδύσεις. Ο προφυλακτήρας είναι βαρέως τύπου, κατάλληλος για εργοταξιακά οχήματα, κατασκευασμένος από χάλυβα υψηλής ποιότητας τριών χιλιοστών.

Globetrotter XL

Η κορυφαία καμπίνα Globetrotter XL έχει εσωτερικό ύψος στα 2.20 μέτρα, το οποίο περιορίζεται στο τούνελ του κινητήρα στα 2.11 μέτρα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός κινείται άνετα μέσα σε αυτήν, και αλλάζει μπλούζα χωρίς να «βρίσκουν» τα χέρια στην οροφή.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 12 ιντσών όπου προβάλλεται το κοντέρ, το στροφόμετρο, η ένδειξη καυσίμων και ad blue καθώς και η θερμοκρασία κινητήρα. Η οθόνη αφής 9 ιντσών είναι τοποθετημένη κοντά στα δάχτυλα του οδηγού από όπου έχει πρόσβαση στην ψυχαγωγία, το σύστημα πλοήγησης, τις πληροφορίες από το σύστημα τηλεματικής και την εικόνα από τις οκτώ κάμερες με τις οποίες εφοδιάζεται το νέο FH. Ο νέος λεβιές του I-Shift έχει μικρότερες διαστάσεις και είναι τοποθετημένος στο ιδανικό ύψος δίπλα από το κάθισμα του οδηγού.

Το FH προορίζεται για πολυήμερα ταξίδια οπότε οι αποθηκευτικές λύσεις είναι αρκετές για την τοποθέτηση αντικειμένων στα εξωτερικά ντουλάπια, στα συρτάρια κάτω από το κρεβάτι καθώς και στα ντουλάπια επάνω από το παρμπρίζ. Να αναφέρουμε επίσης ότι πλέον τα τρία ντουλάπια επάνω από το κρεβάτι ασφαλίζουν όταν κλείνουν.

Στο ίδιο τεύχος #403

PreviousNext