Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις Επαγγελματικών Οχημάτων: Ανακατατάξεις και Επισημάνσεις

Αρνητικό είναι το συνολικό πρόσημο το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου στις ταξινομήσεις των καινούριων φορτηγών σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Αυτή η εικόνα θα μπορούσε να ανατραπεί μέχ
από Θάλεια Αγριμανάκη | Σάββατο 13/11/2021 - 08:18
Κοινοποίηση στα Social Media
ταξινομησεις volvo fh

Αρνητικό είναι το συνολικό πρόσημο το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου στις ταξινομήσεις των καινούριων φορτηγών σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Αυτή η εικόνα θα μπορούσε να ανατραπεί μέχρι το τέλος του χρόνου, όμως αυτό δεν το επιτρέπει η έλλειψη των ημιαγωγών.

Έτσι, ενώ η ζήτηση φορτηγών παρουσιάζει έντονες ανοδικές τάσεις, η αδυναμία των κατασκευαστών να ανταποκριθούν στις παραγγελίες και να παραδώσουν αυτοκίνητα λειτουργεί ανασταλτικά στις πωλήσεις όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Το πρόβλημα αυτό αναμένεται να αποτυπωθεί στους επόμενους μήνες και θεωρείται πιθανό να ανακόψει επίσης και τις ταξινομήσεις των ελαφρών επαγγελματικών (LCV), τα οποία φέτος καταγράφουν μια εντυπωσιακή πορεία ανόδου (+63,6% σε σχέση με πέρυσι).

Ενδιαφέρον, πάντως, παρουσιάζουν ορισμένα επιμέρους στοιχεία των μέχρι τώρα ταξινομήσεων.

Έτσι, ξεχωρίζει η «πρωτιά» του Ομίλου Σαρακάκη που έφερε στην κορυφή των ταξινομήσεων τα βαρέα φορτηγά Volvo, τα οποία -να σημειωθεί- στην πλειονότητά τους επιλέγονται από τους επαγγελματίες των μεταφορών.

Από την πλευρά της, η Mercedes-Benz παραμένει ο πρωταγωνιστής, καθώς προσφέρει ποικιλία μοντέλων για όλες τις κατηγορίες βάρους -μικρά, μεσαία, βαρέα- όπως άλλωστε και η Iveco που για τον ίδιο λόγο βρίσκεται στη δεύτερη θέση (Mercedes-Benz 96 μονάδες, Iveco 81 μονάδες).

Άξια προσοχής είναι και η γενική εικόνα των ταξινομήσεων των τρέιλερ όπου παρατηρείται μια εντυπωσιακή άνοδος και, μάλιστα, στους θαλάμους. Ταυτόχρονα, όμως, παρατηρούμε ότι από τις 153 μονάδες που ταξινομήθηκαν στο 9μηνο 2021, οι 92 από αυτές, ποσοστό 60%, αφορά στις πωλήσεις δύο μόνο κατασκευαστών (Schmitz και Lamberet), ενώ το 40% το μοιράζονται 27 άλλες μάρκες.

Στα καινούρια λεωφορεία, η Mercedes-Benz κυριαρχεί στις ταξινομήσεις κυρίως λόγω των Sprinter, όμως τα «λεφτά» βρίσκονται στα πολυτελή μεγάλα πούλμαν και, μάλιστα, στις δύο αδελφές μάρκες MAN και NEOPLAN με πωλήσεις 55 και 19 μονάδων αντίστοιχα. Ικανοποιητική κρίνεται και η πορεία της Scania με 12 μεγάλα πενηντάρια (Scania Touring). Κλείνουμε με την εκτίμηση ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους θα ευνοήσει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις των μεταχειρισμένων.

Ήδη τον μήνα Οκτώβρη ταξινομήθηκε ένας τεράστιος αριθμός επαγγελματικών -παράγοντες της αγοράς μιλούν για υπερδιπλάσιες των περυσινών πωλήσεις- και οι ξέφρενες αυτές πωλήσεις θα συνεχιστούν μέχρι τέλος του χρόνου και θα φανούν επίσημα στις ταξινομήσεις των επόμενων μηνών. 

PreviousNext