Τα στιβαρά και σκληροτράχηλα φορτηγά της Mercedes-Benz Special Trucks γνωρίσαμε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Κηφισιά, λίγο πριν παραδοθούν για δοκιμές από στελέχη του Ελληνικού Στρατού στο πλαίσιο μιας αξιολόγησης με την προοπτική της ανανέωσης του στόλου των Ενόπλων Δυνάμεων που ήδη μετρά παλαιότητα τριών και πλέον δεκαετιών.

Η πρόταση της Mercedes-Benz Ελλάς περιλαμβάνει τρία οχήματα ειδικών προδιαγραφών, ικανά να ανταποκριθούν στις αυστηρές απαιτήσεις του στρατεύματος.

Γι’ αυτό, άλλωστε, προέρχονται από την ξεχωριστή εργοστασιακή μονάδα Special Trucks που αναλαμβάνει την κατασκευή ειδικών φορτηγών κατά παραγγελία.

Mercedes-Benz Special Trucks

Πραγματικά, τα τρία αυτά φορτηγά της παρουσίασής μας (Zetros 1842A 4x4,  Unimog U5023 DK και  Arocs 1627 4x4), έχουν όπως θα παρατηρήσετε το δικό τους στήσιμο, με υπερυψωμένα σασί, με χάλυβες αυξημένης σκληρότητας, έξτρα προστατευτικά στοιχεία για τη γραμμή κίνησης, αναρτήσει με τη σιγουριά των σουστόφυλλων, τύμπανα για την αντοχή και τη διάρκεια των φρένων και άλλα πολλά.

Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Νοεμβρίου που κυκλοφορεί τα βλέπουμε  ένα-ένα πιο αναλυτικά:

Zetros 1842A 4x4

Το Zetros παράγεται σε μεγάλους αριθμούς από το 2010 και ήδη υπηρετεί σε αρκετές χώρες του ΝΑΤΟ, με τη Γερμανία, φυσικά, να έχει απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής. Είναι φορτηγό τακτικών στρατιωτικών αποστολών και όχημα γενικής υποστήριξης των υπηρεσιών Logistics με πολλαπλές εφαρμογές στον τομέα των Μεταφορών και του Εφοδιασμού.

Έχει τη δυνατότητα να μεταφέρεται το ίδιο είτε με τον σιδηρόδρομο είτε με μεταγωγικό αεροπλάνο. Μπορεί, επίσης, να κινείται με φάλαγγα, με συσκότιση στη διάρκεια της νύχτας, αλλά και να μην αφήνει ίχνη της κατεύθυνσής του στο έδαφος χάρη στο ειδικό σκάλισμα των ελαστικών.

Το σασί του διαξονικού Zetros μπορεί να δεχτεί μέχρι και 22 τόνους (υπερκατασκευή + φορτίο), μια τιμή που δίνει πολύ υψηλό ωφέλιμο φορτίο, αν σκεφτούμε ότι το πάνω μέρος της υπερκατασκευής είναι μουσαμάς. Υψηλό ωφέλιμο εξασφαλίζεται, επίσης, και με συρόμενο, με τον συνδυασμό να δίνει 40 τόνους συνολικού επιτρεπόμενου βάρους.

Mercedes-Benz Special Trucks Zetros

Η στιβαρότητα του φορτηγού είναι εμφανής: Πλαίσιο με μεγάλου πάχους χαλύβδινες δοκούς και δοκίδες, προφυλακτήρες τεραστίων διαστάσεων, χαλύβδινες βάσεις, για την έδραση του κινητήρα, έξτρα προστασία με φαρδιά ποδιά από κάτω, καμπίνα δεμένη, χωρίς φούσκες και χωρίς «βιράρισμα» στις στροφές.

Σε ένα τέτοιο σασί αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι αναρτήσεις δεν μπορεί παρά να είναι με σιδερένια ελατήρια και φύλλα σούστας. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τα φρένα όπου προτιμήθηκαν τα τύμπανα αντί των δίσκων.

Οι εκτός δρόμου ικανότητες του Zetros, πέρα της τετρακίνησης, έχουν να κάνουν με την αναρριχητική του ικανότητα που φτάνει τις 36ο κλίση, ενώ μπορεί να κινηθεί σε έδαφος με κλίση πλαγιάς μέχρι 38ο. Για την προσπέλαση εδαφικών εμποδίων, το καθαρό ύψος από το έδαφος είναι 36 εκ. 

Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Νοεμβρίου που κυκλοφορεί καταγράφουμε αναλυτικά τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες των 3 στρατιωτικών οχημάτων Zetros 1842A 4x4,  Unimog U5023 DK και  Arocs 1627 4x4

 

φωτό: Μανώλης Αγριμανάκης