Τροχοί & TIR

Νέο Iveco Streetway

Η Iveco Bus επεκτείνει τη γκάμα των αστικών λεωφορείων που κατασκευάζει με το νέο, χαμηλοδάπεδο Streetway. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, πρόκειται για μία πολύ αποδοτική λύση με κορυφαία εκμετάλλευση
Σάββατο 13/11/2021 - 04:27
Κοινοποίηση στα Social Media
iveco streetway

Η Iveco Bus επεκτείνει τη γκάμα των αστικών λεωφορείων που κατασκευάζει με το νέο, χαμηλοδάπεδο Streetway.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, πρόκειται για μία πολύ αποδοτική λύση με κορυφαία εκμετάλλευση, και θα διατίθεται σε ανατολική, κεντρική και νότια Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ασία.

Το όχημα λανσάρεται ως μονό 12μετρο και ως αρθρωτό στα 18,75 μέτρα. Ο κινητήρας του είναι ο εξελιγμένος από την FPT Industrial εννιάλιτρος Cursor 9 με τεχνολογία HI-SCR με καύσιμο είτε πετρέλαιο είτε φυσικό αέριο και σε διάφορες εκδόσεις ισχύος, ενώ υπερκαλύπτει την τελευταία αντιρρυπαντική νόρμα Euro 6e.

Στο 12μετρο Streetway η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στα 310 hp (μέγιστη ροπή 1300 Nm) και στο αρθρωτό στα 360 hp (1650 Nm). Σε κάθε περίπτωση, δεν χρησιμοποιείται σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων στην εξαγωγή (EGR), κάτι που σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας μειώνει την κατανάλωση.

Το Streetway είναι ικανό να κινείται και με βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς, μειώνοντας περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων. Η Iveco Bus υπόσχεται ανυπέρβλητη αντοχή χάρη στην τεχνογνωσία της FPT Industrial στους πετρελαιοκινητήρες.

Οι κινητήρες είναι τοποθετημένοι κατά το διαμήκη άξονα, ενώ οι επιλογές ως προς το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ανάμεσα σε Voith Diwa 6 ή ZF Ecolife 2.

Ο κινητήριος άξονας είναι ο ZF AV 133. Από τη γκάμα δεν θα μπορούσαν φυσικά να λείπουν και οι εκδόσεις CNG: Αποδίδουν την ίδια ακριβώς ισχύ με τα πετρελαιοκίνητα μηχανικά σύνολα -310 hp για το 12μετρο, και 360 hp για το αρθρωτό- και εφάμιλλη ροπή (1300 και 1640 Nm,αντίστοιχα).

Τα ρεζερβουάρ για το φυσικό αέριο έχουν πολύ μεγάλη χωρητικότητα (1.600 και 1.805 λίτρα αντίστοιχα) κάτι που εξασφαλίζει αυτονομία αντίστοιχη των ντίζελ Streetway. Τα CNG λεωφορεία μπορούν να κινηθούν και με προερχόμενο από οργανικά απόβλητα βιομεθάνιο, κάτι που δυνητικά μεταφράζεται σε μείωση των εκπομπών CO2 έως και 95%.

 

Μεταφορικές δυνατότητες, διαμόρφωση, ενεργητική ασφάλεια

Το σχέδιο του νέου μοντέλου είναι λιτό και απέριττο, και ειδικά στο εμπρός μέρος η ένταξη στο οικογενειακό «λουκ» της εταιρείας πολύ επιτυχημένη. Σύμφωνα με τους σχεδιαστές, σκοπός ήταν να μεταδίδεται μία αίσθηση ποιοτικής και ανθεκτικής στο χρόνο κατασκευής.

Το αυτοφερόμενο αμάξωμα αποτελείται από συγκολλημένα τμήματα, και κολλημένα πλαϊνά πάνελ αλουμινίου για τη μέγιστη δυνατή αντιδιαβρωτική προστασία και αντοχή στον χρόνο. Το εσωτερικό, μπορεί να διαμορφωθεί κατά βούληση, με κάθε πιθανή διάταξη των καθισμάτων και χειρολαβών.

Οι πόρτες (πλάτος 1.200 χιλιοστά) μπορούν να είναι δύο, τρεις ή και τέσσερις, ενώ στο απόλυτα φλατ δάπεδο στο κεντρικό τμήμα του οχήματος μπορούν να τοποθετηθούν έως και 16 καθίσματα, ράμπες στις πόρτες, και θέσεις για αμαξίδια ΑΜΕΑ. Η θέση οδήγησης περικλείεται με ειδικό διαχωριστικό τζάμι και χώρο πάνω από το παρμπρίζ για την εναπόθεση μικροαντικειμένων.

Το εύρος ρύθμισης του τιμονιού είναι μεγάλο, και ο πίνακας οργάνων ψηφιακός Actia Multic S. Στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνονται EBS, ABS και ASR, προειδοποίηση για υψηλή θερμοκρασία στο διαμέρισμα του κινητήρα, αυτόματο σύστημα κατάσβεσης φωτιάς στον ίδιο χώρο, εξελιγμένα συστήματα ανίχνευσης επιβατών σε όλες τις πόρτες, και τέλος η ανάρτηση είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη.

Σε θέματα τακτικής συντήρησης, η διαμήκης τοποθέτηση του κινητήρα απλοποιεί τις περισσότερες εργασίες, και η πρόσβαση στα υπόλοιπα εξαρτήματα είναι εύκολη χάρη σε διάφορα φλαπς

PreviousNext