Στις πίστες του Le Mans (Γαλλία) και Jarama (Ισπανία) οι φίλοι των αγώνων τρακτόρων είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εκπληκτικές κούρσες ταχύτητας με πρωταγωνιστές τα κορυφαία ονόματα της πανευρωπαϊκής κατάταξης και τα πιο δυνατά αυτοκίνητα.

 Ο συνεργάτης του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR, Richard Kienberger (D), ήταν εκεί για να καταγράψει εντυπωσιακές φάσεις, τις οποίες και σας μεταφέρουμε  στο Truck No 1 που κυκλοφορεί ενσωματωμένο στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Νοεμβρίου.

Εδώ να υπενθυμίσουμε πως οι μεγάλοι κατασκευαστές, Scania, Mercedes-Benz, VOLVO, DAF, δεν μετέχουν με αγωνιστικές ομάδες και οι όποιες συμμετοχές είναι ατομικές πρωτοβουλίες. 

Το κόστος διασκευής ενός αγωνιστικού τράκτορα είναι εξαιρετικά υψηλό, ενώ δαπανηρή είναι και η συντήρησή του, καθώς μετά από κάθε αγώνα χρειάζεται η αντικατάσταση διαφόρων εξαρτημάτων και, φυσικά, των ελαστικών.

Norbert Kiss
Επαναφορά μετά από «ντριφτάρισμα» του Norbert Kiss

Εκπληκτικό Θέαμα 

Κατασκευαστικά, οι αγωνιστικοί τράκτορες έχουν ειδικά διαμορφωμένο σασί, όπου η καμπίνα είναι κοντή και πίσω της (όχι από κάτω) τοποθετείται ο κινητήρας και το κιβώτιο. Έτσι, το κέντρο βάρους βρίσκεται πραγματικά στο κέντρο του αυτοκινήτου.

Σε συνδυασμό με τις χαμηλές αναρτήσεις και το συνολικό ζύγισμα του πλαισίου, το αυτοκίνητο δεν ανατρέπεται με όση ταχύτητα κι αν μπει στις στροφές. Θυμίζουμε, με την ευκαιρία, πως στους αγώνες ισχύει ανώτατο όριο ταχύτητας 160 χλμ./ ώρα.

Με αυτή την ταχύτητα φτάνουν πολύ κοντά στη στροφή και τότε φρενάρουν δυνατά για να ανακόψουν. Ακολουθεί επιτάχυνση με καταιγιστικό ρυθμό, προκειμένου το αυτοκίνητο να καταφέρει να πλασαριστεί στις πρώτες θέσεις. 

Απολαύστε το θέαμα στις σελίδες του Truck No 1 που κυκλοφορεί  στα περίπτερα ενσωματωμένο στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Νοεμβρίου 

 

Φωτό: Richard Kienberger (D)