Τροχοί & TIR

Truck Racing: Οι αγώνες σε Le Mans και Jarama 

Στις πίστες του Le Mans (Γαλλία) και Jarama (Ισπανία) οι φίλοι των αγώνων τρακτόρων είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εκπληκτικές κούρσες ταχύτητας με πρωταγωνιστές τα κορυφαία ονόματα της πανευ
από Richard Kienberger (D), Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 06/11/2021 - 10:25
Κοινοποίηση στα Social Media
truck racing

Στις πίστες του Le Mans (Γαλλία) και Jarama (Ισπανία) οι φίλοι των αγώνων τρακτόρων είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εκπληκτικές κούρσες ταχύτητας με πρωταγωνιστές τα κορυφαία ονόματα της πανευρωπαϊκής κατάταξης και τα πιο δυνατά αυτοκίνητα. Ο συνεργάτης του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR, Richard Kienberger (D), ήταν εκεί για να καταγράψει εντυπωσιακές φάσεις, τις οποίες και σας μεταφέρουμε.

Πρέπει, βέβαια, να σημειώσουμε ότι εκπλήξεις ως προς τους νικητές δεν υπήρξαν, καθώς για μια ακόμη φορά επικράτησαν τα φαβορί, οι διάσημοι πλέον πιλότοι, όπως ο Ούγγρος Norbert Kiss, ο Γερμανός Jochen Hahn, ο Τσέχος Adam Lacko κ.α., οι οποίοι μοιράστηκαν τις πρώτες θέσεις στις επιμέρους κούρσες, ενώ μέχρι στιγμής πρώτος στη γενική κατάταξη είναι ο Ούγγρος Norbert Kiss με τράκτορα MAN και ακολουθούν Sascha Lenz επίσης με MAN, Adam Lacko με Freightliner, Jochen Hahn με Iveco, Antonio Albacete με MAN κ.α. Εδώ να υπενθυμίσουμε πως οι μεγάλοι κατασκευαστές, Scania, Mercedes-Benz, VOLVO, DAF, δεν μετέχουν με αγωνιστικές ομάδες και οι όποιες συμμετοχές είναι ατομικές πρωτοβουλίες.

Το κόστος διασκευής ενός αγωνιστικού τράκτορα είναι εξαιρετικά υψηλό, ενώ δαπανηρή είναι και η συντήρησή του, καθώς μετά από κάθε αγώνα χρειάζεται η αντικατάσταση διαφόρων εξαρτημάτων και, φυσικά, των ελαστικών.

Κατασκευαστικά, οι αγωνιστικοί τράκτορες έχουν ειδικά διαμορφωμένο σασί, όπου η καμπίνα είναι κοντή και πίσω της (όχι από κάτω) τοποθετείται ο κινητήρας και το κιβώτιο. Έτσι, το κέντρο βάρους βρίσκεται πραγματικά στο κέντρο του αυτοκινήτου.

Σε συνδυασμό με τις χαμηλές αναρτήσεις και το συνολικό ζύγισμα του πλαισίου, το αυτοκίνητο δεν ανατρέπεται με όση ταχύτητα κι αν μπει στις στροφές.

Θυμίζουμε, με την ευκαιρία, πως στους αγώνες ισχύει ανώτατο όριο ταχύτητας 160 χλμ./ ώρα.

Με αυτή την ταχύτητα φτάνουν πολύ κοντά στη στροφή και τότε φρενάρουν δυνατά για να ανακόψουν.

Ακολουθεί επιτάχυνση με καταιγιστικό ρυθμό, προκειμένου το αυτοκίνητο να καταφέρει να πλασαριστεί στις πρώτες θέσεις.

 

 

Φωτό: Richard Kienberger (D)

PreviousNext