Η Mercedes-Benz θεωρεί ότι, αν πρόκειται να εκπληρωθούν οι στόχοι της Συμφωνίας του Παρισιού, τότε οι κυψέλες καυσίμου είναι η μόνη ρεαλιστική τεχνολογία για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων.  Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Νοεμβρίου που κυκλοφορεί μετακινούμαστε για πρώτη φορά με το πρωτότυπο GenH2 της γερμανικής εταιρείας, και καταγράφουμε τις δυνατότητές του.

 
Για τη Daimler Trucks η απόφαση έχει ληφθεί εδώ και καιρό. Οι δύο τεχνολογίες με τις οποίες θα πορευθεί μελλοντικά για μηδενικές εκπομπές ρύπων στη Μεταφορά είναι τα ηλεκτρικά για τις αποκαλούμενες «βαριές» διανομές σε αστικές και περιαστικές περιοχές, και fuel cell φορτηγά σε όλες τις υπόλοιπες εφαρμογές.

Ειδικά για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων, η εταιρεία θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου και υδρογόνο. Επί του παρόντος, η μορφή των πραγμάτων που θα έρθουν αντιπροσωπεύεται από το GenH2 Truck, το οποίο είχαμε δει ως σκίτσο σε υπολογιστή ένα χρόνο πριν, και τώρα συνοδηγήσαμε σε μορφή λειτουργικού πρωτοτύπου στο κέντρο δοκιμών EVZ της εταιρείας. 

Mercedes-Benz GenH2 Truck
Το GenH2 Truck δεν διαθέτει επί του παρόντος το φοβερό σχήμα του κόνσεπτ που έδειξε πέρυσι η Mercedes, κάτι που αναμένεται να συμβεί πιο κοντά στο εμπορικό λανσάρισμα του μοντέλου

Προτού περάσουμε στις αναλυτικές μας εντυπώσεις, θα ήταν χρήσιμο να θυμηθούμε γιατί η Mercedes επέλεξε τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Καταρχάς, σε μεταφορικό έργο που απαιτεί μίνιμουμ αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων, καμία άλλη τεχνολογία μηδενικών εκπομπών ρύπων δεν προσφέρει παρόμοιες δυνατότητες.

Αυτό, σύμφωνα πάντα με τη Mercedes, καθώς ορισμένοι ανταγωνιστές που πραγματοποιούν δοκιμές με οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης με καύσιμο το υδρογόνο, θα διαφωνήσουν. Το προτιμώμενο καύσιμο είναι υδρογόνο σε υγρή μορφή, χάρη στην υψηλότερη ενεργειακή του πυκνότητα σε σχέση με το αέριο υδρογόνο.

 Εξέλιξη με σκοπό επιδόσεις και αντοχή συμβατικού φορτηγού 

Σε ό,τι αφορά την ελκτική ισχύ, την αυτονομία και τις επιδόσεις του GenH2 Truck, οι μηχανικοί ανάπτυξης της Daimler Trucks χρησιμοποίησαν ως βάση τις δυνατότητες του συμβατικού φορτηγού μεγάλων αποστάσεων Mercedes-Benz Actros. Η έκδοση μαζικής παραγωγής του GenH2 Truck αναμένεται να έχει μικτό βάρος 40 τόνων και ωφέλιμο φορτίο 25 τόνων, όπως και το πρωτότυπο στο οποίο βρεθήκαμε ως συνοδηγοί.

fuel cell φορτηγό της Mercedes-Benz
Οι μόνες διαφορές στο εσωτερικό είναι το πλήθος των μετρητικών οργάνων, και το τάμπλετ που δείχνει την κατάσταση της γραμμής μετάδοσης κίνησης

Το υψηλό ωφέλιμο φορτίο και η μεγάλη αυτονομία επιτυγχάνονται χάρη σε δύο ειδικά ρεζερβουάρ υγρού υδρογόνου και ένα ιδιαίτερα ισχυρό σύστημα κυψέλης καυσίμου, που κατ’ επέκταση αποτελούν την πρωτοσέλιδη είδηση του GenH2 Truck

Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Νοεμβρίου που κυκλοφορεί μετακινούμαστε για πρώτη φορά με το πρωτότυπο GenH2 της γερμανικής εταιρείας, και καταγράφουμε τις δυνατότητές του και τις δικές μας εντυπώσεις.