Με ένα όνομα που ξυπνά αναμνήσεις σε πολλούς φίλους της μεταφοράς, η Iveco παρουσίασε μία νέα, σπέσιαλ έκδοση του S-Way, στη διάρκεια του Γκραν Πρι φορτηγών -FIA European Truck Racing Championship (ETRC) 2021- στην πίστα του Μιζάνο (Misano Adriatico Circuit) στις 16-17 Οκτωβρίου 2021.  Το Iveco S-Way TurboStar Special Edition αποτελεί φόρο τιμής σε ένα από τα πιο εμβληματικά οχήματα που δημιούργησε ποτέ ο κατασκευαστής, το θρυλικό TurboStar.

Με μία πανίσχυρη γκάμα κινητήρων που περιελάμβανε κι έναν V8 σε έκδοση ισχύος 420 hp, το TurboStar είναι συνυφασμένο με την ιστορία της μεταφοράς στη δεκαετία του ’80, καθώς κυκλοφόρησαν πάνω από 50.000 μονάδες στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Ιταλίδα καλλονή

Τηρουμένων των (χρονολογικών, κυρίως) αναλογιών, επρόκειτο για ένα από τα πιο καινοτόμα φορτηγά που έχουν ποτέ λανσαριστεί, ενώ έλαβε μέρος και στον αγώνα των 24 Ωρών του Λε Μαν.

Η νέα, ειδική έκδοση αποτίνει φόρο τιμής στην κληρονομιά της ιταλικής εταιρείας, «ντυμένη» με μία νοσταλγική βαφή σε διχρωμία μεταλλικού κόκκινου, κίτρινου και γκρι, τα κλασικά δηλαδή, χρώματα της Iveco εκείνη την εποχή, προσαρμοσμένα όμως στην αισθητική και το σχήμα του S-Way.

iveco turbostar

Η ρετρό αισθητική τονίζεται περαιτέρω από αξεσουάρ που παραπέμπουν ευθέως στην εποχή του ορίτζιναλ TurboStar: μπάρες χρωμίου στο πίσω τμήμα της καμπίνας, καθώς και κάτω από τα πλαϊνά σπόιλερ, χρωμιωμένες ζάντες και χερούλια στις πόρτες, γρίλια στο πίσω παράθυρο (η οποία θυμίζει έντονα το αρχικό σχέδιο του TurboStar, στο οποίο είχε τοποθετηθεί για να εισέρχεται περισσότερο φυσικό φως στο εσωτερικό της καμπίνας), και μεταλλικά «φιλέτα» στις γρίλιες της μάσκας καθώς και στους εξωτερικούς καθρέπτες.

Bull bars στον προφυλακτήρα και στην οροφή -με έξτρα φώτα- συμπληρώνουν έναν πολύ φανταχτερό τράκτορα. Η αισθητική ισορροπία και συνέχεια τονίζονται και στο εσωτερικό της καμπίνας με κόκκινες βελούδινες επενδύσεις με φοβερή γκρι ραφή στα καθίσματα, και λογότυπα σε παραδοσιακή γραμματοσειρά στο ταμπλό, στα προσκέφαλα, στο κρεβάτι, και στο σατέν χρώμιο που περιβάλλει το ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Όλα τα νέα TurboStar «φοράνε» την ισχυρότερη έκδοση του κινητήρα Cursor 13 στα 570 hp, αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων Hi-Tronix 12 σχέσεων, σπόιλερ χαμηλά στο σασί, αλλά και στην οροφή και φουλ LED φωτιστικά σώματα.

Σε θέματα ενεργητικής ασφάλειας και συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, υπάρχουν Driving Style Evaluation και Driver Attention Support, τοποθετημένο από τη γραμμή παραγωγής σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών (TPMS) και αυτόματος κλιματισμός (και στάσης).

Για την άνεση και διαβίωση του οδηγού υπάρχει σύστημα πολυμέσων με δορυφορική πλοήγηση, IVECO Driver Pal, 4G συνδεσιμότητα, και προγνωστικό Iveco Hi-Cruise.

iveco turbostar

TurboStar: Ιταλική φινέτσα

Το 1982, πρωτότυπα του TurboStar έκαναν τους πρώτους γύρους στη διάρκεια δοκιμών εξέλιξης στην πίστα του Μάρκμπρον στο Ουλμ της Γερμανίας, στο Ίβαλο της Φινλανδίας και στην περίφημη πίστα του Ναρντό στο Λέτσε.

Το νέο μοντέλο λανσαρίστηκε επίσημα το 1984 στο Στρασβούργο ως αντικαταστάτης των φορτηγών της σειράς «Turbo», με ολοκαίνουργιο σασί, ως το απόλυτο φορτηγό για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων. Κυρίαρχη μέριμνα των σχεδιαστών ήταν η άνεση στην καμπίνα, με στοιχεία εξοπλισμού εμπνευσμένα από μία ειδική έκδοση των αρχών της δεκαετίας του ’80, ονόματι «190.38 Special».

Η γκρι πλαστική γρίλια στο πίσω μέρος των πλαϊνών παραθύρων και τα δύο αεροδυναμικά «πτερύγια» στο πλάι, ήταν αποκλειστικά προνόμια του TurboStar. Λίγο μετά το λανσάρισμα, προστέθηκαν οι τρεις διακοσμητικές λωρίδες, που έμελλε να γίνουν το σήμα κατατεθέν του μοντέλου.

Τα πρώτα χρόνια, οι πελάτες μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα εξακύλινδρο κινητήρα (190.33 το οποίο αργότερα έγινε «36») και σε ένα V8 (190.42). Προς τα τέλη της δεκαετίας, προστέθηκε μία κορυφαία έκδοση του V8 (190.48) ενώ το 1992 παρουσιάστηκε στην αγορά η έκδοση «190.48 Special HP» με υψηλό στάνταρ επίπεδο εξοπλισμού και δερμάτινες επενδύσεις στο εσωτερικό.