Τροχοί & TIR

Στο δρόμο με το Renault Kangoo Van E-TECH Electric

Διαθέσιμο στην αγορά θα είναι στις αρχές του 2022 το νέο ηλεκτρικό Renault Kangoo Van E-TECH Electric, εφοδιασμένο με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα και ενδιαφέρουσες καινοτομίες. Το νέο βαν ανεβάζει τον
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 05/12/2021 - 12:29
Κοινοποίηση στα Social Media
renault kangoo electric

Διαθέσιμο στην αγορά θα είναι στις αρχές του 2022 το νέο ηλεκτρικό Renault Kangoo Van E-TECH Electric, εφοδιασμένο με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα και ενδιαφέρουσες καινοτομίες. Το νέο βαν ανεβάζει τον πήχη στην κάλυψη των καθημερινών αναγκών των επαγγελματιών καθώς η αυτονομία φτάνει μέχρι τα 300 χιλιόμετρα. Στο Παρίσι είχαμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε, καταγράφοντας τα πρώτα στοιχεία για την οδηγική του συμπεριφορά καθώς και για το χώρο φόρτωσης. Να σημειωθεί ότι θα παράγεται στο εργοστάσιο Maubeuge στη Βόρεια Γαλλία.

Μπαταρία

Το νέο Kangoo Van E-TECH Electric εξοπλίζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 45 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 300 χιλιομέτρων, ανάλογα με τον κύκλο WLTP, το στυλ οδήγησης, τις κλίσεις του δρόμου και την εξωτερική θερμοκρασία. Για μια πλήρη φόρτιση του αυτοκινήτου χρειάζονται 2 ώρες από δημόσιο σταθμό φόρτισης (22kW φορτιστής τύπου Chameleon) 4,5 ώρες από τερματικό 11 kW , 7 ώρες από ένα wall box (μονοφασικός φορτιστής 7.4 kW) και 16 ώρες από συμβατική οικιακή παροχή. Με τον ταχυφορτιστή των 80 kW μπορεί να φορτίσει μέχρι 80% σε 30 λεπτά.

Νέα αντλία θερμότητας

Διατηρώντας την ίδια αυτονομία σε όλες τις εποχές, το καινούργιο σύστημα κλιματισμού εξοπλίζεται με μία νέα αντλία θερμότητας. Όταν το όχημα συνδεθεί με ένα φορτιστή 22 kW, τότε απορροφά θερμότητα από τον αέρα για να ζεσταθεί η καμπίνα των επιβατών χωρίς τη χρήση ηλεκτρικής αντίστασης που καταναλώνει ενέργεια. Η αντλία θερμότητας αποδίδει καλύτερα σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος από -15 έως +15 βαθμούς.

Προγράμματα οδήγησης – Ανάκτηση ενέργειας πέδησης

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο προγράμματα οδήγησης: στο κανονικό (Normal) οι επιδόσεις είναι μεν υψηλές (90 kW) αλλά η κατανάλωση της χωρητικότητας της μπαταρίας γίνεται γρηγορότερα. Ενδείκνυται για τις περιπτώσεις όπου το βαν κινείται με μέγιστο φορτίο αλλά και σε διαδρομές με έντονες υψομετρικές διαφορές. Η λειτουργία Eco περιορίζει την ισχύ (56 kW) και την τελική ταχύτητα συμβάλλοντας όμως στη βελτιστοποίηση της συνολικής αυτονομίας και χρησιμοποιείται κυρίως κατά τη μεταφορά ελαφρών φορτίων. Η διαθέσιμη ροπή τόσο στη λειτουργία Normal όσο και στην Eco παραμένει ίδια, στα 245 Nm.

Ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει μεταξύ τριών συστημάτων πέδησης με ανάκτηση της ενέργειας πέδησης, ώστε να φορτίζονται οι μπαταρίες εν κινήσει τα οποία είναι τα εξής: Το στάδιο Β1 (Sailing)όπου η πέδηση δεν είναι έντονη και προορίζεται κυρίως για υψηλές ταχύτητες στο εθνικό δίκτυο. Στο στάδιο Β2 (Drive) το φρενάρισμα είναι πιο έντονο ενώ στο στάδιο Β3 (Brake) μεγιστοποιείται η ανάκτηση ενέργειας και είναι ιδανική για χρήση σε μποτιλιάρισμα ή ορεινές διαδρομές, έτσι ώστε ο οδηγός να μη χρησιμοποιεί το πεντάλ φρένου. Έτσι, μειώνεται και η φθορά στα τακάκια. Να αναφέρουμε επίσης ότι το συμβατικό υδραυλικό σύστημα πέδησης υποβοηθάται από το σύστημα Adaptive Regenerative Brake System το οποίο μεγιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας ανεξάρτητα από το επιλεγμένο σύστημα πέδησης.

Αναβάθμιση παντού

Το Νέο Kangoo Van E-TECH Electric έχει αναβαθμιστεί συνολικά ως προς την αισθητική και την εργονομία του με μοντέρνο εσωτερικό. Τα πλήρως ανασχεδιασμένα καθίσματα είναι πολύ περισσότερο ανθεκτικά στη φθορά από πριν. Το εσωτερικό εξοπλίζεται με οριζόντιο ταμπλό και νέο τιμόνι στο οποίο βρίσκονται τα χειριστήρια για το cruise control, το ηχοσύστημα και για το βασικό μενού. Το τιμόνι διαθέτει πλέον και ρύθμιση απόστασης στα +/-25 χιλιοστά. Οι φαρδύτεροι πλευρικοί καθρέφτες (+35 χιλιοστά σε μήκος και +22 χιλιοστά σε πλάτος) βελτιώνουν κατά 35% την ορατότητα προς τα πίσω. Οι αποθηκευτικές λύσεις είναι πολλές με τη συνολική χωρητικότητα να φτάνει τα 60 λίτρα. Επίσης το ηλεκτρικό Kangoo διαθέτει προαιρετικά θερμαινόμενο παρμπρίζ, καθίσματα και τιμόνι.

Στη βασική του έκδοση εξοπλίζεται με στάνταρ LED πλευρικά φώτα εμπρός και πίσω. Τα προαιρετικά full-LED εμπρός φώτα εξασφαλίζουν ακτίνα δέσμης 350 μέτρων. Οι LED προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού κατά τη στροφή, είναι επίσης διαθέσιμοι και βελτιώνουν σημαντικά την ορατότητα στα άκρα του δρόμου.

Open Sesame by Renault

Μια από τις σημαντικότερες καινοτομίες στο αμάξωμα του ηλεκτρικού Kangoo Van είναι η απουσία κεντρικής κολώνας γεγονός που εξασφαλίζει το φαρδύτερο άνοιγμα πλαϊνής πόρτας στη δεξιά πλευρά του οχήματος με πλάτος 1.446 χιλιοστά, –διπλάσιο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Πρόκειται για μία καινοτομία που ικανοποιεί κάθε επαγγελματία κάνοντας εύκολο το φόρτωμα και το ξεφόρτωμα από το πλάι, αποφεύγοντας έτσι το άνοιγμα της πίσω πόρτας σε στενούς χώρους. Όπως γράψαμε και στο τεύχος Μαΐου, με το σύστημα αυτό η πόρτα του συνοδηγού ανοίγει σε γωνία μέχρι 90ο, με το αναδιπλούμενο κάθισμα του συνοδηγού και το περιστρεφόμενο μέρος του διαχωριστικού πλέγματος να εξασφαλίζουν έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης με μήκος μέχρι 3.05 μέτρα. Επιπρόσθετα το κάθισμα του συνοδηγού διαθέτει δύο κρίκους πρόσδεσης ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής πρόσδεση φορτίου. Το Open Sesame by Renault αποτελεί μια ακόμη καινοτομία που προσμετρήθηκε θετικά στην αξιολόγηση για το βαν της χρονιάς, (βλέπε σελ. 62).

Easy Inside Rack

Με το συγκεκριμένο σύστημα διευκολύνεται η πλήρης εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου, ακριβώς πάνω από τον συνοδηγό, προσθέτοντας έναν αποθηκευτικό χώρο στην οροφή για φύλαξη μακρύτερων αντικειμένων μεγάλου μήκος, 2 έως 2.5 μέτρων στην έκδοση με το μακρύ αμάξωμα. Η συγκεκριμένη σχάρα μπορεί να αφαιρεθεί όταν δεν χρησιμοποιείται, αντέχει βάρος μέχρι 30 κιλά και τα ενσωματωμένα σημεία πρόσδεσης παρέχουν επιπλέον ασφάλιση του φορτίου.

Χώρος φόρτωσης

Στην έκδοση Long, με πλάτος της συρόμενης πλευρικής πόρτας στα 864 χιλιοστά προσφέρεται η μεγαλύτερη διάσταση σε ό, τι αφορά το μήκος του χώρου φόρτωσης που φτάνει τα 3.548 χιλιοστά. Ο όγκος του χώρου φόρτωσης κυμαίνεται από 4.2 έως 4.9 κ.μ. Στη Long το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 800 κιλά. Στην στάνταρ έκδοσή του, η χωρητικότητα κυμαίνεται από 3.3 έως 3.9 κ.μ. και το ωφέλιμο φορτίο τα 600 κιλά.

Ο χώρος φόρτωσης διαθέτει ασύμμετρη πίσω πόρτα 1/3 – 2/3 που ανοίγει σε γωνία από 90° έως 180°, εξασφαλίζοντας άνετη πρόσβαση στο φορτίο ακόμα και όταν ο χώρος πίσω από το αυτοκίνητο είναι πολύ περιορισμένος. Επίσης ένα προαιρετικό σύστημα κλειδώματος παρέχει υψηλότερο επίπεδο προστασίας.

Στο δρόμο με το Kangoo Van E-TECH Electric

Τα πρώτα χιλιόμετρα της δοκιμής τα κάνουμε σε αστικό ιστό όπου μας δίνεται η ευκαιρία να αξιολογήσουμε την ικανότητα του οχήματος να κινείται σε στενούς και μποτιλιαρισμένους δρόμους. Η ευελιξία του οφείλεται στις συμπαγείς διαστάσεις του οχήματος καθώς και στο πολύ καλό κόψιμο του τιμονιού, το οποίο επίσης είναι ελαφρύ. Με ενεργό το σύστημα πέδησης κινδύνου (Active emergency braking), σε ταχύτητες από 7 έως 80 χλμ/ ώρα, το σύστημα μας προειδοποιεί κάθε φορά που κινούμαστε αρκετά κοντά σε σταθερά ή κινούμενα εμπόδια. Σε περίπτωση που δεν αντιδράσουμε, τότε το σύστημα φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο. Επίσης χρησιμοποιούμε το προσαρμοζόμενο Cruise Control με λειτουργία Stop & Go το οποίο ρυθμίζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου και διατηρεί μία απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Παράλληλα έχει τη δυνατότητα να ακινητοποιεί πλήρως το αυτοκίνητο και να το εκκινεί πάλι όταν δεν υπάρχει μπροστά κάποιο εμπόδιο.

Η απουσία θορύβου από τον κινητήρα, κυρίως στο κέντρο της πόλης, κάνει την καθημερινότητα του οδηγού ακόμη πιο ξεκούραστη και απολαυστική. Σε υψηλότερες ταχύτητες οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι. Όπως σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα, έτσι και στο Kangoo Van E- TECH Electric η ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη με το πάτημα του γκαζιού που σημαίνει γρήγορες εκκινήσεις και υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, ανεξάρτητα από την τοπογραφία της διαδρομής.

Στο εθνικό δίκτυο περιμετρικά του Παρισιού έχουμε απενεργοποιήσει τη λειτουργία Eco και πατώντας απότομα το γκάζι η ταχύτητα ανεβαίνει από τα 40 στα 80 χλμ/ώρα σε τέσσερα δευτερόλεπτα και από τα 60 στα 97 χλμ/ώρα σε πέντε δευτερόλεπτα. Βέβαια με απότομες επιταχύνσεις η αυτονομία της μπαταρίας ελαττώνεται γρηγορότερα, ωστόσο οι προσπεράσεις άλλων οχημάτων γίνονται με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Τέλος, το χαμηλό κέντρο βάρος του αυτοκινήτου σου εμπνέει εμπιστοσύνη και σιγουριά για να το κινήσεις με υψηλή ταχύτητα ακόμη και σε κλειστές στροφές.

PreviousNext