Τροχοί & TIR

Γερμανία – Βέλγιο  – Ολλανδία με το νέο  DAF XG+

Οικονομικότερες στην κατανάλωση καυσίμου μέχρι 10%, με νέα δυναμική εξωτερική σχεδίαση, καμπίνες με ωφέλιμο όγκο έως 12,5 κυβικά μέτρα και ακόμη πιο ευκολοδήγητες, οι νέες σειρές κάνουν την καθημερι
από Παύλος Μαυρομύτης | Παρασκευή 01/04/2022 - 00:23
Κοινοποίηση στα Social Media
DAF XG+ truck

Οικονομικότερες στην κατανάλωση καυσίμου μέχρι 10%, με νέα δυναμική εξωτερική σχεδίαση, καμπίνες με ωφέλιμο όγκο έως 12,5 κυβικά μέτρα και ακόμη πιο ευκολοδήγητες, οι νέες σειρές κάνουν την καθημερινότητα του επαγγελματία ακόμη πιο εύκολη. Ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης είχε στη διάθεσή του τον τράκτορα XG+ με τον κινητήρα των 530 ίππων στον οποίο κότσαρε τριαξονικό θάλαμο, με συνολικό μικτό βάρος 40 τόνων και ταξίδεψε από τη Δυτική Γερμανία στο Βέλγιο και εν συνεχεία στην Ολλανδία σε μια διαδρομή 420 χιλιομέτρων, αρκετή για να μας μεταφέρει τις οδηγικές εντυπώσεις του.

Εμφάνιση που καθηλώνει

Αυτό που γίνεται άμεσα αντιληπτό με τα νέα μοντέλα είναι ότι κόβουν κάθε σχεδιαστικό δεσμό με το παρελθόν, ακολουθώντας νέες γραμμές και καινούργια φιλοσοφία. Αποκτά ιδιαίτερη σημασία το γεγονός ότι οι νέες καμπίνες DAF είναι αυξημένες κατά 160 χιλιοστά εμπρός και 330 χιλιοστά στο πίσω τμήμα στις εκδόσεις XG και XG+ ενώ στο μοντέλο XF η επιμήκυνση αφορά μόνο το εμπρός μέρος. Για να επιτραπεί η αύξηση του μήκους της καμπίνας, το μπροστινό πλαίσιο είναι νέας σχεδίασης και εξοπλισμένο με ένα πιο άκαμπτο εγκάρσιο μέλος καθώς και με μια νέα αλουμινένια μπροστινή προστασία ενσφηνώσεως με καινούργιους βραχίονες.

Το αποτέλεσμα είναι υψηλή στρεπτική ακαμψία και μείωση βάρους κατά 38 κιλά. Η ανάρτηση της καμπίνας διαθέτει ένα νέο πηνίο ή ελατήριο αέρα και αποσβεστήρα για μεγιστοποίηση της άνεσης, ενώ ανασχεδιασμένη είναι η ανάρτηση του πίσω άξονα καθώς έπρεπε να αλλάξει η γεωμετρία και η θέση του πετάλου. Επίσης το μεταξόνιο είναι πιο εκτεταμένο στα 4.000 χιλιοστά, αναβαθμίζοντας την κατευθυντικότητα των νέων οχημάτων. Δομικά η νέα καμπίνα είναι φτιαγμένη από χάλυβα υψηλής αντοχής.

Βασικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό είναι οι κομψοί προβολείς LED με ενσωματωμένα φώτα ημέρας και φώτα στροφής, τα οποία προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα τη νύχτα. Στα μοντέλα XG και XG+ διατίθενται στο στάνταρ εξοπλισμό δύο προβολείς ψηλά στη μετώπη, τα γνωστά Skylights, τα οποία ενώνονται μεταξύ τους με μια οριζόντια χρωμιωμένη μπάρα. Τα πλαϊνά της καμπίνας επιδεικνύουν την ίδια κομψότητα με το μπροστινό μέρος. Ο ενσωματωμένος ατσάλινος προφυλακτήρας αποτελείται από τρία ξεχωριστά μέρη, ώστε να είναι χαμηλό το κόστος επισκευής σε περίπτωση ζημιάς. Στην μπροστινή πλευρά ξεχωρίζει η μάσκα με τις φαρδιές γρίλιες για τον καλύτερο αερισμό του κινητήρα, καθώς και των μεγάλων διαστάσεων σήμα της DAF.

Άνεση και εργονομία στο εσωτερικό

Η είσοδος στο εσωτερικό της καμπίνας εξακολουθεί να γίνεται από τρία σκαλοπάτια τα οποία είναι πιο φαρδιά. Η σχεδίασή της ξεκίνησε και αυτή από λευκό χαρτί, με σημαντικά πλεονεκτήματα για τον οδηγό στο θέμα της άνεσης και της εργονομίας. Τα πάντα είναι καινούργια τώρα. Καθίσματα, ταμπλό, πίνακας οργάνων, κρεβάτια, ντουλάπια, διακόπτες, πλευρικές επιφάνειες, έχουν νέα σχεδίαση και είναι κατασκευασμένα από υλικά κορυφαίας ποιότητας με άψογο φινίρισμα και συναρμογή.

Η DAF προσφέρει τρεις επενδύσεις καθισμάτων, με μαλακό υφαντό ύφασμα, κομψό Alcantara και πολυτελές δέρμα με καινούργιο σχεδιασμό. Το κάθισμα του οδηγού και του συνοδηγού είναι περιστρεφόμενο και μπορεί να στρίψει έως και 110ο για μέγιστη άνεση, όταν ο οδηγός κάνει το διάλειμμά του.

Μετά από μια παραγωγική ημέρα στο τιμόνι ο οδηγός αξίζει μια καλή νυχτερινή ανάπαυση. Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά τα στελέχη της DAF και για αυτό το λόγο αναβάθμισαν το επίπεδο διαβίωσης του οδηγού. Το μήκος του κρεβατιού είναι 2.220 χιλιοστά σε όλες τις εκδόσεις και το πλάτος 800 χιλιοστά. Για το στρώμα Xtra Comfort και το κρεβάτι Relax, διατίθεται ξεχωριστό κάλυμμα 50 χιλιοστών για ακόμα πιο ξεκούραστο ύπνο. Το πάχος του κρεβατιού είναι 18 εκατοστά και διατίθεται με ηλεκτρική λειτουργία ανάκλιντρου.

Το ταμπλό είναι κομψά σχεδιασμένο και περιλαμβάνει οθόνες τελευταίας τεχνολογίας, η πλοήγηση στα μενού είναι εύκολη κα ιο οδηγός θα εξοικειωθεί γρήγορα χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από την κίνηση στο δρόμο.

Ο εσωτερικός φωτισμός χρησιμοποιεί επίσης LED φώτα και ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει το χρώμα και την ένταση του φωτός για να πετύχει την τέλεια ατμόσφαιρα περιβάλλοντος. Από τον πίνακα ελέγχου στην πλάτη της καμπίνας ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τον φωτισμό, τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα, τα παράθυρα και την καταπακτή οροφής. Περιλαμβάνει επίσης λειτουργία επιτήρησης, που ενεργοποιεί τις οθόνες για τις κάμερες, ώστε να ελέγχει την περιοχή γύρω από το φορτηγό, χωρίς να χρειάζεται να τραβήξει τις κουρτίνες. Επίσης ένα κουμπί πανικού ενεργοποιεί αμέσως τα αλάρμ και τα φώτα. Το νέο DAF XG+ διατίθεται με ένα πλήρως ενσωματωμένο Park Airco για αυτόματη ψύξη ή θέρμανση της καμπίνας, ενώ το όχημα είναι σταθμευμένο ή όταν ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί.

Πλούσιοι αποθηκευτικοί χώροι

Η κονσόλα οροφής έχει σχεδιαστεί για να χωράει φούρνος μικροκυμάτων στο κεντρικό της ντουλάπι. Στο XG+ ο όγκος των τριών ντουλαπιών επάνω από το παρμπρίζ ανέρχεται στα 273 λίτρα (64, 145 και 64 λίτρα). Ο χώρος αποθήκευσης κάτω από το κρεβάτι χωράει έως και δύο μεγάλα συρτάρια (70 λίτρα το καθένα) τα οποία μπορούν να εξοπλιστούν με ένα ή δύο ψυγεία. Τα μεγάλα εξωτερικά ντουλάπια είναι εύκολα προσβάσιμα και έχουν χωρητικότητα 320 λίτρα.

Στο δρόμο με το DAF XG+ 530

Σε πρώτη φάση ρυθμίζουμε το κάθισμα το οποίο μπορεί να μετακινηθεί έως συν 7 εκατοστά προς τα πίσω, ενώ είναι και 2 εκατοστά πιο χαμηλό. Παράλληλα το τιμόνι μπορεί να ρυθμιστεί σε γωνία από 6ο έως 55ο και να τοποθετηθεί σε πιο κατακόρυφη θέση. Από το νέο εύχρηστο επιλογέα στο κιβώτιο ταχυτήτων επιλέγουμε τη D για οδήγηση, ενώ υπάρχουν δύο ακόμη επιλογές, Ν για νεκρά και R για όπισθεν. Από το πλαϊνό κουμπί ενεργοποιείται η αυτόματη ή η χειροκίνητη λειτουργία καθώς και η λειτουργία χελώνας (έρπυση στην όπισθεν). Από κάτω βρίσκεται το κουμπί Eco off για την απενεργοποίηση της οικονομικής λειτουργίας.

Ξεκινώντας να κινούμαστε σε αστικό περιβάλλον με αυξημένη κίνηση, κυρίως από ποδηλάτες, ελέγχουμε διαρκώς τη δεξιά πλευρά μέσω της οθόνης η οποία συνδέεται με την εξωτερική κάμερα. Οι κάμερες ενισχύουν περαιτέρω το οπτικό πεδίο του οδηγού ενώ τα πρόσθετα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν αυτόματη πανοραμική λήψη, ακολουθώντας το πίσω μέρος του τρέιλερ καθώς στρίβει. Αξίζει να αναφέρουμε την καινοτομία της DAF με το πλήκτρο ηλεκτρικής αναδίπλωσης των καμερών. Οι οθόνες από τις κάμερες είναι τοποθετημένες στην κολόνα του συνοδηγού στο κατάλληλο σημείο ώστε να μην κοιτάει ο οδηγός μακριά. Επίσης το τζάμι που έχει τοποθετηθεί στην κάτω πλευρά της δεξιάς πόρτας (Vision Door with Kerb View Window) αυξάνει σημαντικά το οπτικό πεδίο στη δεξιά πλευρά.

Ταξιδεύοντας στον αυτοκινητόδρομο με 80-85 χλμ/ώρα παρατηρούμε την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση, περιορίζοντας στο ελάχιστο τους εξωτερικούς θορύβους. Παράλληλα στις ίδιες υψηλές ταχύτητες το νέο σύστημα διεύθυνσης διατηρεί σταθερότητα, προσφέροντας καλύτερη οδήγηση και οδική συμπεριφορά.

Ακολουθούμε μια διαδρομή στη Δυτική Γερμανία με συνεχόμενες αναβάσεις στην οποία ο 13λιτρος κινητήρας με τους 530 ίππους αποδεικνύει έμπρακτα την εξαιρετική απόδοσή του. Η ροπή είναι 2.550 Nm σε όλες τις σχέσεις και 2.700 Nm στη 12η που πρακτικά σημαίνει ότι στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής δεν χρειάζεται να κατεβάσει σχέση στο κιβώτιο. Σε συνδυασμό μάλιστα με το γεγονός ότι η ροπή είναι διαθέσιμη από τις 900 σ.α.λ οι αλλαγές μεταξύ των τριών τελευταίων σχέσεων είναι περιορισμένες. Γενικότερα η απόδοση του κινητήρα είναι εξαιρετική και σε μια κλασική διαδρομή των ελληνικών φορτηγών διεθνών μεταφορών, από την Ολλανδία μέχρι την Ανκόνα, το DAF με τους 530 ίππους θα είναι αποδοτικό και συνάμα οικονομικό.

Σε πιο παρατεταμένες ανηφόρες απενεργοποιούμε τη λειτουργία Eco και έτσι ο κινητήρας δουλεύει σε υψηλότερο εύρος στροφών, περιορίζοντας τις αλλαγές του αυτοματοποιημένου κιβωτίου Traxon 12 σχέσεων, το οποίο επίσης είναι άψογο στη λειτουργία του. Σχετικά με τους κινητήρες να αναφέρουμε ότι περιλαμβάνουν νέο σύστημα ψεκασμού, νέα κυλινδροκεφαλή που επιτρέπει υψηλότερες πιέσεις, ανασχεδιασμένα πιστόνια, νέα κομπρεσέρ αέρα, αντλίες λαδιού και δυναμό που περιορίζουν κατά πολύ τις απώλειες ενέργειας.

Τόσο η κύρια πέδηση όσο και η βοηθητική με μηχανόφρενο είναι αποδοτική, το οποίο προσφέρει έως και 20% περισσότερη ροπή σε χαμηλότερες στροφές. Σε όλη τη διαδρομή κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου κάναμε χρήση του συστήματος Predictive Cruise Control 3 με τις λειτουργίες EcoRoll και Preview Downhill Speed Control οι οποίες διατηρούν σταθερή την ταχύτητα, επιτυγχάνοντας παράλληλα τη μέγιστη οικονομία. Η πιο πρόσφατη έκδοση του Advanced Emergency Braking System (AEBS-3) μπορεί να παρέχει έως και πλήρη αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης για να συμβάλει στην αποφυγή σύγκρουσης τόσο σε σταθερά όσο και σε κινούμενα οχήματα από ταχύτητα έως και 80 χλμ./ώρα.

Στο δια ταύτα η ολλανδική εταιρεία ανέβασε ψηλά τον πήχη με τα νέα της μοντέλα, κατασκευάζοντας οχήματα που ανταποκρίνονται ακόμη περισσότερο στις ανάγκες του επαγγελματία οδηγού. Ιδιαίτερα η κορυφαία έκδοση σε χώρους XG+ σε συνδυασμό με τον αποδοτικό 13λιτρο κινητήρα θεωρούμε ότι αποτελεί μια ιδανική επιλογή για πολυήμερα ταξίδια στην εθνική και στη διεθνή μεταφορά.

PreviousNext