Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις Επαγγελματικών Οχημάτων: Γενική πτώση στα μεταχειρισμένα, ανοδικά τα καινούργια φορτηγά

Μετά από ένα σερί ανόδου μακράς διάρκειας, τα μεταχειρισμένα φορτηγά και λεωφορεία διαγράφουν μια γενική πτώση σε όλες τις κατηγορίες. Η καθοδική αυτή πορεία, ενδέχεται να είναι μη αναστρέψιμη, εκτι
από Θάλεια Αγριμανάκη | Σάββατο 16/04/2022 - 12:38
Κοινοποίηση στα Social Media
ταξινομησεις

Μετά από ένα σερί ανόδου μακράς διάρκειας, τα μεταχειρισμένα φορτηγά και λεωφορεία διαγράφουν μια γενική πτώση σε όλες τις κατηγορίες. Η καθοδική αυτή πορεία, ενδέχεται να είναι μη αναστρέψιμη, εκτιμούν εισαγωγείς και έμποροι μεταχειρισμένων, εξαιτίας των πρόσφατων περιορισμών που έχουν τεθεί από την Πολιτεία ως προς τους ρύπους (euro), τον έλεγχο των χιλιομέτρων, κυρίως όμως λόγω της έλλειψης που παρατηρείται στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης για μοντέλα euro 5 και 6.

Το τελευταίο οφείλεται στο γεγονός της παράτασης του χρόνου αντικατάστασης των οχημάτων με καινούργια από τους ιδιοκτήτες τους με συνέπεια τη μείωση των διαθέσιμων μεταχειρισμένων στις αγορές. Αντίθετα, σημάδια βελτίωσης εμφανίζουν οι ταξινομήσεις των καινούργιων φορτηγών με τη βοήθεια (πάντα) των Δήμων και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα.

Ειδικότερα, τα βαρέα φορτηγά, το πρώτο δίμηνο του έτους παρουσιάζουν αύξηση ταξινομήσεων 132% ενώ τα μεσαία παρέμειναν χωρίς μεταβολή. Την ίδια ώρα, η συνεχιζόμενη αδυναμία στις παραδόσεις καινούργιων LCV και μικρών φορτηγών έχει πλήξει τις συγκεκριμένες κατηγορίες.

Εδώ να σημειώσουμε, ότι για τον λόγο αυτό (καθυστερήσεις) επηρεάζονται και οι κατά μάρκα ταξινομήσεις. Με απλά λόγια, ο αντιπρόσωπος εισαγωγέας που μπορεί να παραδώσει οχήματα σε μικρότερο χρόνο, αποκτά πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Έτσι είναι βάσιμο, πιστεύουμε, το δυσμενές σενάριο σύμφωνα με το οποίο οι καθυστερήσεις στις παραγωγές και άρα στις παραδόσεις οχημάτων θα επηρεάσει και τη φετινή χρονιά.

Το κατά πόσο, θα εξαρτηθεί από τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία και από την αποκατάσταση των ροών των πρώτων υλών και των ημιαγωγών προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες. 

Στο ίδιο τεύχος #408

PreviousNext