Τροχοί & TIR

Αθήνα – Χαλκιδική με το Mercedes-Benz eVito Tourer

«Με αυτονομία που αγγίζει τα 361 χιλιόμετρα, είναι κατάλληλο και για δρομολόγια εκτός πόλης» αναφέρει το διαφημιστικό φυλλάδιο της Mercedes-Benz για το ηλεκτρικό eVito Tourer που έπεσε στα χέρια μας
από Παύλος Μαυρομύτης | Σάββατο 04/06/2022 - 10:45
Κοινοποίηση στα Social Media
Αθήνα – Χαλκιδική με το Mercedes-Benz eVito Tourer

«Με αυτονομία που αγγίζει τα 361 χιλιόμετρα, είναι κατάλληλο και για δρομολόγια εκτός πόλης» αναφέρει το διαφημιστικό φυλλάδιο της Mercedes-Benz για το ηλεκτρικό eVito Tourer που έπεσε στα χέρια μας και αμέσως μας βάζει στην «πρίζα». Χωρίς δεύτερη σκέψη το παραλαμβάνουμε από τις εγκαταστάσεις της Mercedes-Benz Ελλάς στην Κηφισιά για τη Λάρισα μέσω Μπράλου και Δομοκού και έπειτα θα συνεχίσουμε για τα Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής. Άλλωστε πρόκειται για ένα όχημα μεταφοράς προσωπικού ή επιβατών, οπότε στην επαγγελματική του πορεία πρόκειται να ταξιδεύει συχνά εκτός αστικού ιστού. Η διαδρομή που επιλέγουμε έχει αρκετές υψομετρικές διαφορές, έτσι ώστε να έχουμε όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικές μετρήσεις.

Ηλεκτροκινητήρας - Μπαταρία

Ο ηλεκτροκινητήρας του eVito Tourer έχει ισχύ 150 kW (204 ίππων) και διαθέτει ροπή στρέψης έως 365 Nm. Χάρη στο Combined Charging System (CCS) η μπαταρία 90 kWh έχει μεγάλη ευελιξία αναφορικά με τους σταθμούς φόρτισης και τα wallbox. Χωρίς προαιρετικό εξοπλισμό, φορτίζεται από το 0 στο 100 % με έως 11 kW και εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) σε περίπου 10 ώρες, καθώς και από το 10 στο 80 % με έως 50 kW και συνεχές ρεύμα (DC) σε περίπου 80 λεπτά. Το καλώδιο φόρτισης συνδέεται στην πρίζα οχήματος CCS στην αριστερή πλευρά του μπροστινού προφυλακτήρα. Εάν δεν υπάρχει wallbox ή σταθμός φόρτισης, η μπαταρία φορτίζεται κατ' εξαίρεση και στο οικιακό δίκτυο παροχής ρεύματος.

Συντήρηση – Εγγύηση μπαταρίας

Η ετήσια συντήρηση είναι απαραίτητη, για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας των εξαρτημάτων υψηλής τάσης (και όχι μόνο) του οχήματος. Χάρη στο πακέτο συντήρησης, που περιλαμβάνεται στην αγορά, η συντήρηση παρέχεται δωρεάν για τέσσερα χρόνια. Εάν απαιτηθεί αντικατάσταση των μπαταριών, ο ιδιοκτήτης επωφελείται από την περίοδο οκτώ ετών ή έως 160.000 χιλιόμετρων σύμφωνα με το πιστοποιητικό της μπαταρίας.

Εάν η υπολειπόμενη χωρητικότητα της μπαταρίας μειωθεί κάτω από το όριο των 120 Ah τα πρώτα 8 χρόνια ή και τα πρώτα 160.000 χιλιόμετρα μετά την πρώτη ταξινόμηση, σε περίπτωση χωρητικότητας μπαταρίας 60 kWh, ή κάτω από το όριο των 180 Ah, σε περίπτωση χωρητικότητας μπαταρίας 90 kWh, καλύπτεται από το πιστοποιητικό μπαταρίας. Το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τη Mercedes-Benz. Να αναφέρουμε ότι το πιστοποιητικό μπαταρίας περιλαμβάνεται ήδη στην τιμή αγοράς.

Ταξιδεύοντας με άνεση

Το μοντέρνο παρουσιαστικό του eVito Tourer με τη δυναμική του εμφάνιση σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Η χρωμιωμένη μάσκα ψυγείου επίσης αναβαθμίζει τη συνολική εικόνα του οχήματος. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η άνεση και η εργονομία με εννέα δερμάτινα καθίσματα. Η προδιαμορφωμένη διάταξη καθισμάτων του χώρου επιβατών προσαρμόζεται απόλυτα στις ανάγκες της κάθε μεταφοράς. Το εξωτερικό κάθισμα της δεύτερης σειράς αναδιπλώνεται για να επιτραπεί η είσοδος των επιβατών στην τρίτη σειρά.

Βεβαίως, σε περίπτωση που χρειαστεί να μεταφερθούν αντικείμενα, τότε μπορούν να αφαιρεθούν εντελώς οι δύο σειρές. Όλοι οι επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους και φυσικά απεριόριστη θέα προς τα έξω χάρη στις μεγάλες γυάλινες πλαϊνές επιφάνειες.

Το ταξίδι ξεκινάει

Παραλαμβάνουμε το eVito Tourer από τις εγκαταστάσεις της Mercedes-Benz Ελλάς με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη στο 100% και την αυτονομία να δείχνει 361 χιλιόμετρα. Εκεί τίθεται το μεγάλο ερώτημα. Άραγε θα φτάσει μέχρι τη Λάρισα ή θα χρειαστεί να τη φορτίσουμε σε κάποιο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο δρόμο;

Με διαθέσιμα τρία προγράμματα οδήγησης, το Ε+, Ε και C επιλέγουμε το πρώτο έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη οικονομία. Άλλωστε επιλέξαμε να ταξιδέψουμε από το παλιό οδικό δίκτυο μέχρι τη Λάρισα (Θήβα - Λιβαδειά - Μπράλος - Δομοκός - Φάρσαλα) και κινούμαστε με τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα, τηρώντας τα όρια ταχύτητας. Βέβαια όπου επιχειρούμε προσπέραση για μεγαλύτερη ασφάλεια χρησιμοποιούμε την επιλογή C και παρατηρούμε τις ρεπρίζ να είναι καταιγιστικές. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ. έρχεται σε 9,9 δτλ και η ταχύτητα από τα 40 χλμ/ώρα στα 90 ανεβαίνει σε 5 δευτερόλεπτα.

Παράλληλα από τα χειριστήρια στο τιμόνι ρυθμίζουμε τις βαθμίδες ανάκτησης ενέργειας, D--, D-, D, D+ (είναι διαθέσιμη και η D Auto), βελτιστοποιώντας έτσι την κατανάλωση ρεύματος και συνεπώς, την αυτονομία. Για παράδειγμα σε όλη την κατηφόρα του Μπράλου κατεβαίνουμε με ταχύτητα από 70 έως 90 χλμ/ ώρα και με τη χρήση της D- ανακτάται συνεχώς ενέργεια με την επιβράδυνση του οχήματος. Όταν θέλουμε να μειώσουμε περαιτέρω την ταχύτητα χρησιμοποιούμε το D-- όπου η ταχύτητα κίνησης του οχήματος μπορεί να πέσει μέχρι τα 10 χλμ/ώρα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται ο οδηγός να πατάει καθόλου το φρένο στο δρόμο, παρά μόνο για την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος, άρα η φθορά στα τακάκια είναι περιορισμένη.

Πρώτη στάση: Λιβαδειά

Μετά από 118 χιλιόμετρα φτάνουμε στις πήγες της Κρύας στη Λιβαδειά για να φωτογραφίσουμε το eVito Tourer και να καταγράψουμε τα πρώτα στοιχεία της διαδρομής. Η κατανάλωση μέχρι εκεί είναι 22.7 kWh ανά 100 χιλιόμετρα που σε χρήματα ισούται με 9.08 ευρώ (με την τιμή της kWh σε αργή φόρτιση να είναι 0.40 ευρώ) ή 13.62 ευρώ ( με την τιμή της kWh σε γρήγορη φόρτιση να είναι στα 0.60 ευρώ). Βέβαια το κόστος του ρεύματος στο wallbox μιας επιχείρησης είναι ακόμη πιο φθηνό, αλλά εδώ καταγράφουμε τις τιμές που συναντήσαμε στους σταθμούς φόρτισης αυτοκινήτων στο δρόμο.

Λαμία – Δομοκός

Φτάνοντας στη Λαμία ακολουθούμε τη διαδρομή του Δομοκού με τις συνεχόμενες αναβάσεις και παρατεταμένες στροφές. Επιλέγουμε το πρόγραμμα οδήγησης C καθώς θέλουμε να κινηθούμε γρήγορα, χωρίς να μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα η οικονομία στην μπαταρία. Μέχρι τη Λαμία η κατανάλωση της μπαταρίας είναι στις 19.6 kWh/100 χιλιόμετρα και εν συνεχεία στο τελείωμα της ανηφόρας (πριν το εκκλησάκι της Αγίας Αικατερίνης) φτάνει τις 22.3 kWh/100 χιλιόμετρα. Τώρα, η αυτονομία της μπαταρίας μειώνεται από τα 211 χιλιόμετρα στα 139 (ένδειξη στο ταμπλό) ωστόσο, στις κατηφόρες του Δομοκού ή αυτονομία αυξάνεται και πάλι λόγω ανάκτησης ενέργειας.

Δεύτερη στάση: Λάρισα (φόρτιση μπαταριών)

Ο προορισμός μας στη Λάρισα για τη δεύτερη στάση είναι η αντιπροσωπεία της Mercedes-Benz. Φτάνουμε, λοιπόν, στις εγκαταστάσεις της Βούρδας Α.Ε. μετά από μια διαδρομή 334 χιλιομέτρων και μέση κατανάλωση 20.2 kWh/100 χιλιόμετρα. Αυτό συνεπάγεται 26,96 ευρώ (σε αργή φόρτιση με τιμή kWh 0,40 ευρώ Χ 67,4 kWh που ήταν η συνολική κατανάλωση) ή 40,2 ευρώ (σε γρήγορη φόρτιση με τιμή kWh 0,60 ευρώ Χ 67,4 kWh). Στην αντιπροσωπεία θα κάνουμε πλήρη φόρτιση του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα ο κ. Μάριος Βούρδας και ο σύμβουλος πωλήσεων κ. Ιωάννης Μπέης θα μας εξηγήσουν τα οφέλη του eVito Tourer.

Τρίτη στάση: Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής

Με σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο τα 110 χλμ/ώρα ξεκινούμε από τη Λάρισα για τα Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής. Αυτό που καταγράφουμε στα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η άψογη συμπεριφορά του στον δρόμο. Επίσης οι αναρτήσεις του κάνουν εξαιρετική δουλειά στην απορρόφηση των κραδασμών αποσβένοντας τις λακούβες του οδοστρώματος. Σε υψηλές ταχύτητες παραμένει σταθερό και τα φρένα του είναι πολύ καλά σε αίσθηση και απόδοση.

Μέχρι τα Νέα Μουδανιά οδηγούμε για 225 χιλιόμετρα και έπειτα επιστρέφουμε στη Θεσσαλονίκη σε μια απόσταση 65 χιλιομέτρων. Εκεί θα φορτίσουμε την μπαταρία σε ταχυφορτιστή με συνολικό κόστος 42 ευρώ (τιμή kWh 0,60 ευρώ).

Συνολικά από την Αθήνα μέχρι τα Νέα Μουδανιά διανύσαμε μια απόσταση 560 χιλιομέτρων για την οποία η συνολική κατανάλωση είναι 123,2 kWh, με μια μέση κατανάλωση 22kWh/100 χιλιόμετρα. Αυτό μεταφράζεται σε χρήματα 49,28 ευρώ (με τιμή kWh 0.40 ευρώ σε αργή φόρτιση) ή 73,92 ευρώ (με τιμή kWh 0.60 ευρώ σε γρήγορη φόρτιση).

Στο δια ταύτα το eVito Tourer μας άρεσε πάρα πολύ σε όλους τους τομείς. Από τη μια το ταξίδι που εξασφαλίζει στους επιβάτες είναι σκέτη μαγεία, χωρίς τον ενοχλητικό θόρυβο του κινητήρα, και από την άλλη εγγυάται οικονομικές καθημερινές μετακινήσεις. Άλλωστε πολύ σύντομα αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά το δίκτυο φορτιστών σε όλη τη χώρα οπότε η τιμή της kWh θα είναι ακόμη φθηνότερη, μειώνοντας έτσι ακόμη περισσότερο το κόστος κίνησης του eVito Tourer και γενικότερα των ηλεκτρικών οχημάτων.

PreviousNext