Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Πρώτα η Αγγλία, μετά η Ολλανδία, το Βέλγιο και έπεται συνέχεια, προβαίνουν σε νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε να επιτρέπεται η απασχόληση οδηγών τρίτων χωρών για μεγάλο διάστημα σε φορτηγά μεταφορικών ετ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Δευτέρα 13/06/2022 - 09:32
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Σημείωμα του Εκδότη

Πρώτα η Αγγλία, μετά η Ολλανδία, το Βέλγιο και έπεται συνέχεια, προβαίνουν σε νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε να επιτρέπεται η απασχόληση οδηγών τρίτων χωρών για μεγάλο διάστημα σε φορτηγά μεταφορικών εταιρειών της ΕΕ προκειμένου ν' αντιμετωπιστεί το τεράστιο πρόβλημα της έλλειψης επαγγελματιών οδηγών.

Εισαγωγές Οδηγών

Απευθύνονται στις χώρες της ανατολικής Ασίας, κυρίως Ινδία, Φιλιππίνες, Πακιστάν, Μαλαισία κ.α. ζητώντας οδηγούς με επαγγελματικό δίπλωμα της χώρας τους.

Η πρόταση περιλαμβάνει σύμβαση εργασίας μακράς διάρκειας αφού προηγηθεί η εκπαίδευσή τους, όπως ορίζουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί (δίπλωμα, ΠΕΙ, ADR κ.α.).

Αναλαμβάνουν επίσης το συνολικό κόστος αυτής της εκπαίδευσης, ενοίκιο κατοικίας και ένα χαμηλό μισθό για όσο καιρό διαρκεί η εκπαίδευση, καθώς και για ένα επιπλέον χρονικό διάστημα που απαιτείται για την απόκτηση οδηγικής εμπειρίας στα φορτηγά και τις μεταφορές της εταιρείας, πριν πιάσουν τιμόνι οι ίδιοι.

Και όλα αυτά για να μη βάλουν το χέρι στην τσέπη, για να μην πληρώσουν αξιοπρεπείς μισθούς προσλαμβάνοντας ντόπιους οδηγούς και, το κυριότερο, για να συνεχίσουν να επιβάλλουν στους οδηγούς την εργασία στη ράμπα – ένας από τους κυριότερους λόγους που προκαλεί την έλλειψη οδηγών στην Ευρώπη, όπως επανειλημμένα έχουμε αναφέρει σε αυτή τη στήλη.

Στην Ελλάδα, λόγω της απουσίας μεγάλων στόλων φορτηγών και τις λειτουργίας εκατοντάδων μικρών και οικογενειακών επιχειρήσεων, η έλλειψη οδηγών είναι μεν υπαρκτή, αλλά σε χαμηλότερο βαθμό και μέχρι ενός σημείου καλύπτεται από βούλγαρους οδηγούς, οι οποίοι επανδρώνουν τα φορτηγά ελληνικών συμφερόντων, ενώ μέρος της έλλειψης καλύπτεται και από αλβανούς οδηγούς.

Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι, πολλές ελληνικές εταιρείες, κυρίως αυτές των διεθνών μεταφορών, καταβάλλουν ικανοποιητικούς μισθούς στους Έλληνες οδηγούς και το ίδιο κάνουν επίσης οι επιχειρήσεις της εθνικής μεταφοράς που δραστηριοποιούνται στα λιμάνια (κοντέινερ) ή στα καυσιμάδικα, στις αυτοκινητάμαξες, στα γερανοφόρα, σιλοφόρα κ.λ.π. εκτιμώντας τη χρησιμότητα της εξειδίκευσης και της εμπειρίας του οδηγού.

Όμως, οι έμπειροι οδηγοί, όλο και λιγοστεύουν όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και σε όλη την Ευρώπη κυρίως λόγω συνταξιοδοτήσεων. Και επομένως, η λύση δεν είναι η αναπλήρωσή τους με εισαγωγές, αλλά η ενθάρρυνση των νέων (με οικονομικά, κοινωνικά, εργασιακά κίνητρα) ώστε να επιλέξουν το επάγγελμα του οδηγού.

Αυτό, φιλοδοξεί ότι θα επιτύχει η ΕΕ που, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, σύντομα θα παρουσιάσει κανονισμό στον οποίο μεταξύ άλλων, θα προβλέπεται απαγόρευση κάθε άλλης εργασίας από τους οδηγούς των φορτηγών.

Καλή υγεία να έχετε και πάντα καλοτάξιδοι

PreviousNext