Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Με διαφορά λίγων μόλις μηνών, οι μεγάλοι ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων στήνουν τα δικά τους εργοστάσια παραγωγής μπαταριών υψηλής χωρητικότητας και ενεργειακών κυψελών υδρογόνου τ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 18/09/2022 - 14:30
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Σημείωμα του Εκδότη

 Με διαφορά λίγων μόλις μηνών, οι μεγάλοι ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων στήνουν τα δικά τους εργοστάσια παραγωγής μπαταριών υψηλής χωρητικότητας και ενεργειακών κυψελών υδρογόνου ταυτόχρονα, ενώ έχουν από καιρό ολοκληρώσει και έχουν θέσει σε παραγωγική λειτουργία νέες εργοστασιακές γραμμές παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων.  



 Παρατηρούμε δηλαδή, ότι έχουν επιδοθεί σε μια διμέτωπη μάχη. Αφενός στην παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με στόχο την αύξηση της χιλιομετρικής τους εμβέλειας και αφετέρου στην παραγωγή βαρέων φορτηγών/λεωφορείων με καύσιμο υδρογόνο ή με χρήση υδρογόνου για την παραγωγή ρεύματος οχημάτων με ηλεκτρική κίνηση. Και μέχρι εδώ, τα παραπάνω, λίγο – πολύ, είναι γνωστά στους τακτικούς αναγνώστες του περιοδικού μας.

Αυτό όμως που τείνει να περάσει απαρατήρητο είναι το θέμα με τους κινητήρες πετρελαίου EURO 7 για τους οποίους η κοινοτική οδηγία ορίζει ότι με αυτούς θα πρέπει να εξοπλίζονται τα βαρέα οχήματα από το 2025, διαφορετικά δεν θα μπορούν να ταξινομηθούν. Γιατί όμως οι κατασκευαστές δεν αναφέρονται στην εξέλιξή τους; Γιατί αυτή η σιωπή; Κύκλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας, την ερμηνεύουν ως άρνηση των κατασκευαστών να εξελίξουν κινητήρες euro 7.

Να σημειώσουμε μάλιστα, ότι και επίσημα, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) υποστηρίζει ότι η κατηγορία euro 7, αποτελεί σοβαρό πρόβλημα στην σταδιακή μετάβαση σε οχήματα μηδενικών ρύπων, όπως η ίδια η ΕΕ έχει καθορίσει. Και αυτό, γιατί η μείωση των ρύπων στα επίπεδα euro 7 απαιτεί μια άλλη ξεχωριστή τεχνολογία η οποία με τη σειρά της απαιτεί μεγάλες επίσης επενδύσεις στον τομέα της ανάπτυξης.

Euro 7: Θυσία στη μάχη του μέλλοντος;

Φαίνεται λοιπόν, ότι οι κατασκευαστές δεν δείχνουν διατεθειμένοι να ανοίξουν ένα τρίτο μέτωπο για την ανάπτυξη κινητήρων euro 7, όταν μάλιστα τα οχήματα, είτε είναι αμιγώς ηλεκτρικά, είτε υδρογόνου, υπερκαλύπτουν τις προδιαγραφές των κινητήρων πετρελαίου της κατηγορίας ρύπων euro 7.

Υπάρχει, όμως, και ένας ακόμη σοβαρός λόγος, τον οποίο πληροφορήθηκε το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR από έγκυρη πηγή, και εξηγεί αυτή την «αποστροφή» των ευρωπαίων κατασκευαστών στην εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης euro 7.

Πρόκειται για τον απρόσμενα μεγάλο αριθμό κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων από τρίτες χώρες, που έχουν εισβάλει στις αγορές της Ευρώπης, έχοντας στις αποσκευές τους μια ήδη εξελιγμένη τεχνογνωσία και μια τεράστια εμπειρία στον τομέα των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων φορτηγών και λεωφορείων.

Και σε αυτούς προσθέστε και μια πλειάδα εντελώς νεοεμφανιζόμενων ευρωπαίων κατασκευαστών - συναρμολογητών ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι όμως δραστηριοποιούνται εξίσου δυναμικά και θα τους δούμε σύντομα στην διεθνή έκθεση ΙΑΑ 2022, όπου θα προβάλλουν δεκάδες επαγγελματικά οχήματα μηδενικών ρύπων.

Αυτοί οι νέοι, θα λέγαμε παίκτες, προκαλούν έναν έντονο ανταγωνισμό απέναντι στους «παραδοσιακούς» ευρωπαίους κατασκευαστές, οι οποίοι για κανένα λόγο δεν θέλουν να χάσουν τη μάχη του μέλλοντος, που είναι η επικράτηση των οχημάτων μηδενικών ρύπων. Να λοιπόν γιατί, οι γνωστοί μας κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων δεν επιθυμούν επί του παρόντος ή και ποτέ, να ανοίξουν το μέτωπο που λέγεται euro 7.  

Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι

 

PreviousNext