Τροχοί & TIR

Η Iveco στην έκθεση ΙΑΑ Transportation 2022: Ηλεκτρικά Daily, φορτηγά S-Way και συνεργασία με τη Hyundai

Η Iveco έχει δεσμευθεί ότι, από το 2040, όλα τα οχήματα που κατασκευάζει, θα είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων. Αυτό σκοπεύει να το πράξει με την χρήση διαφορετικών τεχνολογιών που θα οδηγήσουν στο επι
Τρίτη 25/10/2022 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Iveco έχει δεσμευθεί ότι, από το 2040, όλα τα οχήματα που κατασκευάζει, θα είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων. Αυτό σκοπεύει να το πράξει με την χρήση διαφορετικών τεχνολογιών που θα οδηγήσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα – βιομεθάνιο, μπαταρίες και τεχνολογία κυψελών καυσίμου θα χρησιμοποιηθούν σε ελαφρά, μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα του κατασκευαστή. Στην ΙΑΑ Transportation 2022 η Iveco σε παγκόσμια πρεμιέρα έδειξε το νέο ηλεκτρικό eDaily, την πρώτη λειτουργική –μόνο ως στατικό έκθεμα το είχαμε δει μέχρι τώρα- έκδοση του (αμιγώς ηλεκτρικού) τράκτορα Nikola Tre για την ευρωπαϊκή αγορά, ένα 6x2 Nikola Tre FCEV με κυψέλες καυσίμου, κι ένα eDaily FCEV.

Εφάμιλλο του ντίζελ το ηλεκτρικό eDaily

Σε ό,τι έχει να κάνει με το νέο eDaily, το στοιχείο που το κάνει ξεχωριστό, είναι το εύρος της γκάμας και των διαμορφώσεων στις οποίες θα διατίθεται. Το ηλεκτρικό της εταιρείας πέρα από έκδοση van, θα παράγεται εξαρχής και ως καμπίνα/σασί φορτηγού, crew cab και minibus από 3,5 έως 7,2 τόνους μικτού. Η Iveco μετέφερε πολλά από τα στάνταρ χαρακτηριστικά και τεχνολογίες που υπάρχουν και στα συμβατικά Daily στο ηλεκτρικό μοντέλο, από συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, την πνευματική ανάρτηση Air-Pro, και ταυτόχρονα, για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό LCV, οι πελάτες έχουν δυνατότητα επιλογής τελικής σχέσης μετάδοσης –στην έκδοση 50C (3,6 ή 4,44) και στα eDaily 72C (4,3 ή 5,13). Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 140 kW (190 hp), 400 Nm μέγιστη ροπή, ενώ υπάρχει κόφτης τελικής στα 120 χλμ./ώρα. Το eDaily μπορεί να παραγγελθεί με μία, δύο ή τρεις συστοιχίες μπαταριών.

Η κάθε μπαταρία των 37 kWh (FPT Industrial/Microvast) συνοδεύεται από εγγύηση 8 ετών ή 250.000 χιλιόμετρα, ενώ ο πελάτης δικαιούται αντικατάσταση όταν η απόδοση/χωρητικότητα της μπαταρίας πέσει κάτω από το 80%. Η αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες μπορεί να ξεπεράσει τα 400 χιλιόμετρα.

Nikola Tre BEV και Nikola Tre FCEV

Οι αναγνώστες μας θα θυμούνται την παρουσίαση της κοινοπραξίας Nikola Iveco Europe από το T&T σε μία μεγαλειώδη τελετή στην Ιταλία, προ πανδημίας. Έκτοτε, συνέβησαν πολλά. Ο ιδρυτής της Nikola, Τρέβορ Μίλτον δεν έχει ενεργό ρόλο στην εταιρεία, το εργοστάσιο στο Ουλμ της Γερμανίας έχει πάρει μπρος, και το ηλεκτρικό Nikola BEV ήταν για πρώτη φορά διαθέσιμο για test drive στους επισκέπτες της ΙΑΑ Transportation 2022, ενώ ως στατικό έκθεμα υπήρχε και το Nikola Tre FCEV με κυψέλες καυσίμου, που χρησιμοποιεί υδρογόνο για την κίνησή του. Η πλατφόρμα, ή το σασί αν προτιμάτε, του Nikola Tre βασίζεται σε τράκτορα Iveco S-Way, και φέρει ηλεκτρικό, κινητήριο άξονα σχεδιασμένο, εξελιγμένο και κατασκευασμένο από κοινού, από την FPT (Fiat Power Train).

Το μεταξόνιο του τράκτορα είναι 4.021 χιλιοστά, και στο σασί έχουν τοποθετηθεί εννιά συστοιχίες μπαταριών, συνολικής χωρητικότητας 738 kWh που δίνουν αυτονομία γύρω στα 500 χιλιόμετρα. Για μία φόρτιση από το 10 στο 90% απαιτούνται μόλις 162 λεπτά, αν χρησιμοποιείται φορτιστής 175 kW. Ο e-Axle της FPT Industrial έχει ισχύ 480 kW κάτι που σημαίνει ότι, το όχημα μπορεί να ανταποκριθεί και σε βαριές μεταφορικές εφαρμογές. Όσο για το Nikola Tre FCEV, στόχος είναι τα πρώτα οχήματα να είναι λειτουργικά το 2024, με την εκτιμώμενη αυτονομία να είναι γύρω στα 800 χιλιόμετρα. Τέλος, όλα δείχνουν ότι, Iveco και Nikola με το Tre BEV θα είναι οι πρώτοι που θα έχουν εμπορικά διαθέσιμο βαρύ φορτηγό με αυτονομία 500 χιλιόμετρα.

Μαζί Iveco και Hyundai

Πρόσφατα Iveco και Hyundai είχαν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας για τα επαγγελματικά οχήματα, και στην IAA Transportation 2022 έδειξαν το δεύτερο –είχαν προηγηθεί λεωφορεία υδρογόνου Iveco με fuel cell τω Κορεατών- δείγμα των προθέσεών τους. Πρόκειται για ένα πλήρως λειτουργικό eDaily FCEV, το οποίο φέρει κυψέλες καυσίμου υδρογόνου (90 kW) της Hyundai, και ηλεκτρικό μοτέρ 140 kW προερχόμενο επίσης από την κορεάτικη εταιρεία. Έξι ρεζερβουάρ χωράνε συνολικά 12 κιλά υδρογόνου. Το όχημα που έδειξαν οι δύο εταιρείες στο Αννόβερο είναι ένα Daily μικτού 7,2 τόνων, με αυτονομία 350 χιλιόμετρα με ένα φουλάρισμα, ωφέλιμο 3 τόνων και πλήρωση των δεξαμενών καυσίμου που διαρκεί 15 λεπτά. Το όχημα προορίζεται να παραχθεί αρχικά σε λίγες μονάδες, οι οποίες θα διατεθούν για δοκιμή σε επιλεγμένους πελάτες στην Ευρώπη στα τέλη του 2023.

Νέα έκδοση του S-Way με έμφαση στην αποδοτικότητα

Η Iveco βελτιώνει συνεχώς τη ναυαρχίδα της γκάμας της, και μετά από τις βελτιώσεις που είδαμε πριν από μερικούς μήνες, οι Ιταλοί έδειξαν στο Αννόβερο μία νέα, και άμεσα διαθέσιμη για παραγγελία, έκδοση του S-Way ονόματι «Fuel Hero» με τον καινούργιο 13λιτρο κινητήρα Cursor 13 σε έκδοση ισχύος 490 hp και σειρά επεμβάσεων με μοναδικό στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Ο συγκεκριμένος τράκτορας έφερε τα πακέτα εξοπλισμού Aero Plus με ειδικά αεροδυναμικά βοηθήματα, Efficiency Plus και ψηφιακές υπηρεσίες για την προληπτική συντήρηση του οχήματος, όπως Iveco On Smart Pack, Professional Fuel Advising και αρκετά ακόμη. Το S-Way Fuel Hero διατίθεται και με τον κινητήρα των 530 hp, και η Iveco υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης κατά τουλάχιστον 4% σε σχέση με ίδιο τράκτορα χωρίς τα εξαρτήματα και ηλεκτρονικά συστήματα που προαναφέραμε.

PreviousNext